تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر اراده قوى باشد، هيچ بدنى براى انجام دادن كار، ناتوان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798764452




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حداقل هزینه بیمه 182هزارتومان شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: حداقل هزینه بیمه 182هزارتومان شد خبرگزاری پانا: از ابتدای سال جاری، همزمان با افزایش حداقل دستمزد مشمولان قانون کار از 487125 تومان به 608900 تومان، سهم بیمه کارگران نیز از 34 هزارتومان به 42 هزارتومان و سهم بیمه کارفرمایان نیز از 112 هزارتومان به 140هزارتومان افزایش یافت. ارقام یادشده برای گروه های شغلی با دریافتی های بالاتر از حداقل حقوق به مراتب بیشتر خواهد بود.
۱۳۹۳ يکشنبه ۱۷ فروردين ساعت 10:00



به گزارش خبرگزاری پانا با مصوبه جدید شورای عالی کار و ابلاغ آن از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اجرا از ابتدای سال جاری در واحدهای مشمول قانون کار، سهم بیمه کارگران و کارفرمایان نیز افزایش یافت. طبق توافق نمایندگان کارگران و کارفرمایان در نشست پایان سال گذشته شورای عالی کار، حداقل دستمزد هر فرد مشمول قانون کار در سال جاری نباید از 608 هزار و 900 تومان در ماه کمتر باشد که البته ممکن است به رقم یادشده برخی اضافات دیگر مانند اضافه کاری و پاداش نیز تعلق گیرد و مجموع دریافتی کارگر بالاتر باشد. در عین جال، طبق قانون موجود برای استفاده افراد مشمول قانون کار از مزایای بیمه تامین اجتماعی که این روزها به دلیل افت شدید پوشش حمایتی این بیمه از درمان افراد، تنها مزیت باقیمانده آن فقط بازنشستگی است؛ کارفرمایان باید به ازاء بیمه هر کارگر 23 درصد حداقل دستمزد (در مورد نیروهای تازه وارد به بنگاه و یا گروه هایی که از حداقل مزد مصوب شورای عالی کار برخوردار می شوند) و یا مجموع دریافتی افراد با مزایا (برای گروه های دارای سابقه، تخصص، مهارت و یا عناوینی که نهایتا دریافتی افراد را بالاتر از حداقل مزد قرار دهد)، را بدون در نظر گرفتن حق اولاد به عنوان حق بیمه ماهیانه بپردازند. وضعیت پرداخت حق بیمه های جدید همچنین 7 درصد نیز از سوی کارگر باید پرداخت شود که معمولا رقم آن از سوی کارفرمایان پس از کسر از حقوق کارگران به تامین اجتماعی پرداخت می شود. در مجموع 30 درصد حداقل حقوق و یا مجموع دریافتی افراد در هر ماه باید به عنوان حق بیمه پرداخت شود. برای سال جاری، سهم بیمه کارفرمایان به ازاء هر کارگر 140 هزار و 47 تومان و سهم کارگران نیز 42 هزار و 623 تومان است. در مجموع حق بیمه یکنفر مشمول قانون کار که تنها حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار به میزان 608 هزار و 900 تومان را در سال 93 دریافت کند، 182 هزار و 670 تومان خواهد بود که توسط کارفرما و کارگر باید پرداخت شود. مقامات کارگری می گویند علاوه بر 30 درصد یادشده که 23 درصد آن سهم کارفرما و 7 درصد نیز سهم کارگر است، 3 درصد دیگر نیز به عنوان سهم دولت برای حمایت از صندوق بیمه بیکاری تعیین شده که در سال های گذشته پرداخت آن از سوی دولت به صندوق تامین اجتماعی با تاخیرها و یا نواقص فراوانی همراه بوده است. سهم بیمه کارگران حداقل بگیر 42623 تومان شد کارگران می گویند در نظر گرفتن سهم 3 درصدی برای دولت و 3 درصد نیز برای کارفرمایان جهت اختصاص منابعی از حق بیمه تولیدی به صندوق بیمه بیکاری، با هدف تقویت این صندوق برای حمایت از مشمولان بیمه بیکاری است که در حال حاضر تنها 3 درصد سهم کارفرمایان به صورت مرتب تامین و پرداخت می شود و دولت در این بخش عملکرد مناسبی نداشته است. از سهم بیمه 7 درصدی کارگران که برای سال جاری 42 هزار و 623 تومان است، 4 درصد به عنوان ذخیره بازنشستگی و 3 درصد نیز برای بیمه بیکاری اختصاص می یابد. در صورتی که سهم 3 درصدی دولت برای پرداخت به بیمه بیکاری نیز به مجموع سهم کارگران و کارفرمایان افزوده شود، به ازاء هر کارگر مشمول قانون کار در سال جاری که فقط از حداقل دستمزد برخوردار باشد، باید 200 هزار و 937 تومان حق بیمه پرداخت کرد که 18 هزار و 267 تومان سهم دولت، 42 هزار و 623 تومان سهم کارگر و 140 هزار و 47 تومان نیز سهم کارفرما خواهد بود.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن