پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان
پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا
دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک
تجهیزات و دستگاه های کلینیک زیبایی
سررسید تبلیغاتی 1404 چگونه میتواند برندینگ کسبوکارتان را تقویت کند؟
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
تعداد کل بازدیدها :
1852041848
نگاهی به سریال نوروزی «روزهای بد به در»/ همچنان از رنج، گنج میبافیم
واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: تاریخ انتشار: 16 فروردین 1393 ساعت 13:14 | شماره خبر: 1444821981369411753
از بزرگی سریال پایتخت و از محتوای عمیق و فرم متعالی آن در روزهای متمادی خواهیم نوشت اما در روزهایی که اغلب مخاطبان رسانه ملی بیوقفه به دنبال تماشای چندین باره سریال ماندگار پایتخت بودند، سریال «روزهای بد به در» نیز از سریالهای شاخص و ماندگاری بود که دنباله گفتمان انتقاد اجتماعی سریالی نظیر دودکش بود. سریالی که درد و رنجهای اقتصادی- اجتماعی طبقات پاییندستی را به تصویر میکشید و البته این تصویرسازی توامان با سیاهنمایی نبود و تلألو امید به روزهای متعالی در سریال متجلی بود. سریال روزهای بد به در از این حیث گفتمان فاخری درباره رنج اقتصادی تودهها با پرهیز از سیاهنمایی مطرح کرد. سریالی که مشخص است نگارش هوشمندانهای داشته و اتفاقا دیالوگنویسیهای بسیار جذاب و گیرایی داشت. سریالی که زیر سایه پایتخت قرار داشت اما سازندگان رسالت خود را به درستی در مقابل مردم به ثمر نشاندند. اتفاقا یکی از ویژگیهای ارزنده سریال این بود که گفتمان انتقادیاش در لفافه و لایههای زیرین سریال نبود و انتقال مفاهیم سریال درباره مشکلات اقتصادی مردم نیز آنچنان در لفافه نبود. روایت سریال در مورد پرویز صدیقشریف (هومن برقنورد) بود که در دهه سوم زندگیاش با اما و اگرهایی میخواهد تشکیل خانواده دهد. این مساله که مشکلات اقتصادی، دستاندازهای اجتماعی برای ازدواج فراهم میآورد و عمدتا سبک زندگی جاری بدان دامن میزند از زاویه کاراکتر پرویز مورد انتقاد قرار میگیرد. پرویز برادر کوچکی به نام محمدرضا (محمدرضا شیرخانلو) دارد و در دیالوگی ماندگار به او میگوید پول «پ» دارد پدر هم «پ» دارد. این دو رابطه مستقیم و منفکنشدنی با هم دارند؛ یا باید پدرت درآمده باشد یا پدرت را درآورده باشند یا پدرت پولدار باشد یا پدرزنت. محمدرضا هم در پاسخ میگوید پس برای من امیدی هست و پرویز جواب میدهد برای شما حتما امیدی است چون باید پدرت دربیاد. امیدی که در بطن اجتماعی برای عبور از تنگناهای اقتصادی دارد اما نیاز به تلاش جمعی در سطوح مردم دارد. این سریال بدون اینکه شعار بدهد و به دام مستقیمگویی بیفتد نکات ریزی را مطرح میکند که بسیار کلیدی است. شخصیت محمدرضا که بدان اشاره کردیم پسری 12-10 ساله است. این روزها دغدغههای افزایش و ازدیاد جمعیت یک سیاست استراتژیک به شمار میرود. محمدرضا سمبل مطالبه این استراتژی است. او از پدر و مادری زاده شده که دوران بازنشستگی آنان فرارسیده و فرزندانشان بالای 30 سال سن دارند و وجود چنین فرزندی در سریال برای خانواده صدیقشریف ازدیاد کاراکتر نیست بلکه نگرش عمیق و متعالی به افزایش جمعیت به عنوان ماموریت اجتماعی خانوادههاست. نام خانوادگی خانواده، صدیقشریف است، خانوادهای که صداقت، شرافت و نجابت در آن متجلی است. این خانواده با داشتن پویشهای اجتماعی دارای سه فرزند مجرد است که یکی از آنها در آستانه ازدواج است اما با گرفتاریهای عدیدهای مواجه است. دیگری هم اکبر (بیژن بنفشهخواه) در حسرت ازدواج است. اکبر وقتی انگشتر ازدواج برادرش را با حسرت تماشا میکند، رو به انگشتر میگوید: بالاخره روزی نیمه گم شدهام را پیدا میکنم، تا آن روز طلا کشیده پایین، دستمزدا کشیده بالا، من هم به آرزویم خواهم رسید. اینجاست که مفهوم حسرت را درک میکنیم و رویاهای جوانان مجرد بالای 30 سالی را میبینیم که حسرت زندگی مشترک را بر دل دارند و رویای این طیف اجتماعی ملموس است که وضعیت اقتصادی کمی تلطیف شود. واقعا توصیف این شرایط زندگی سیاهنمایی نیست، حقیقتی است که باید مسؤولان با مراقبت بیشتری بدان توجه کنند. روایت اصلی سریال درباره خانوادهای است از طبقه فرودست که سالها سرایدار مدرسه بوده و با توجه به بازنشستگی مجبور میشوند مدرسه را ترک کرده و در وانفسای ازدواج فرزندشان به صورت ضربالاجلی به منزلگاه تازهای نقل مکان کنند. وقتی خانواده اردشیر در ضربالاجل شب عید برای اجاره خانه به بنگاههای معاملات ملکی مراجعه میکنند با قیمت اجاره ماهانه یک و نیم میلیونی مواجه میشوند. شاید به صورت جمعی باید مسؤولانی که توان اجرایی دارند این تصویر از طبقه فرودست را با جزئیات بیشتری رصد کنند. سریال کمدی صادقانهای است که با صراحت نشان میدهد طبقه فرودست اجتماعی که در تهران و سایر شهرهای ایران زندگی میکنند با چه معضلاتی دست به گریبانند. صاحب یکی از بنگاههای معاملات ملکی به همسر اردشیر و مادر خانواده پاسخ میدهد شبی 40 هزار تومان هزینه یک مسافرخانه درجه دوم است که اگر این خانواده بخواهد در آن بماند باید به صورت ماهانه یکمیلیون و 200 هزار تومان اجازه بدهد آنوقت خانواده صدیقشریف بدون هیچ امکاناتی دنبال منزلگاهی با اجاره 500 هزار تومان ماهانه میگردند. این دیالوگها واقعا خندهدار نیست و با کمی تعمق و تامل اشکآور و اشکانگیز است. خانوادهای که درآمدش تنها 800 هزار تومان است و آنقدر حسرتزده هستند که برای استقرار 4 ماهه در خانه ویلایی به عنوان سرایدار، جشن بزرگی میگیرند. در یکی از قسمتهای سریال محمدرضا شیرخانلو به مادر میگوید از وقتی داداش پرویز به ماهیفروشی مشغول شده ما فقط ماهی میخوریم. خانوادههایی در این شرایط شاید وعدههای غذایی مشابهی را تجربه میکنند اما خانواده صدیقشریف با همه این فشارها خانواده نجیب و عجیبی است که تمام این مشقات و رنجها را یکتنه به دوش میکشد و امید خود را از دست نمیدهد و پدر خانواده دائما یادآور میشود که به دام ناشکری کردن نیفتند اما توصیف شرایط اقتصادی اخیر در یک دیالوگ کلیدی مطرح میشود؛ پرویز به نامزدش، نگار قبل از عروسی میگوید اگر دو سال پیش عروسی میگرفتند شاید میهمانان عروسی به آنان یک سکه عیدی میدادند، اگر یک سال پیش عروسی میگرفتند، نیمسکه میگرفتند و اگر 6 ماه پیش مراسم آنها برگزار میشد یک ربع سکه میگرفتند اما در شرایط کنونی میهمانان به آنان یک کارت صد آفرین هم نخواهند داد. از زمین و زمان بلا بر سر خانواده صدیقشریف نازل میشود و بالاخره فرد نیکوکاری پیدا میشود و در ازای لطفی که خانواده صدیقشریف به آنان کرده کلید خانهاش را میدهد تا این خانواده شرافتمند از سرگردانی نجات پیدا کنند. محمدرضا در لحظات پایانی سریال میدود و فریاد میزند: مامان... مامان... کلید را گرفتم. و با گرفتن این کلید از سرگردانی نجات پیدا میکنند. خانواده صدیقشریف با لطف نمیدانم جندقی بود یا خندقی، عاقبت به خیر شدند و کلیدی از سر مهر از یکی از هموطنان دریافت میکنند و سرپناهی را به دست میآورند تا از آوارگی نجات پیدا کنند. این مردم منتظر کلیدهای بزرگتری هستند تا از آوارگی و اجارههای میلیونی رهایی یابند در حالی که میزان متوسط حقوق کارمندان از مرز یکمیلیون تجاوز نمیکند. باز باید اشاره کرد این تصاویر سیاهنمایی نیست. تازه درک میکنیم هنرمندانی مثل سعید آقاخانی اگر گرفتار تیغ سانسور نشوند و اگر دست و پایشان را طنابی آویزان نکنند قطعا درد را آنگونه که هست به تصویر میکشند. آرزوی من از پایان این سریال باشکوه این بود که مدیران که رسانه ملی برای آنها یک سد صعبالعبور است و تیغهای تیزشان آتش به سرزمین کهن میاندازد، با دقت سریال زیبای «روزهای بد به در» را تماشا میکردند آنوقت میفهمیدند برای گشودن گرههای زندگی مردم به کلیدهای بزرگتری نیاز است اما کجاست وعدههای کلیدی؟
سریال روزهای بد به در نشان داد ما ملتی هستیم که از رنج همچنان گنج میبافیم و با تماشای این سریال نوروزی استثنایی، سربلندانه و پایمردانه در مقابل ناملایمات مثل سکانس پایانی سریال به معنویات چنگ خواهیم انداخت.
یک مجموعه گرامی
سریالهای سعید آقاخانی شباهتهای جزئینگر به شیوه سیروس مقدم دارد اما استقلال اصیل این فیلمساز گرامی گاهی از سیروس مقدم پیشتر میرود. در شیوه نوین سریالسازی آنچه کشش و جذابیتهای سریال را افزایش میدهد گرایش به پرداخت ماجرا(Adventure) است و از آن حیث اتکای روایت بر ماجراست که روایت سریال را راکد نمیکند. مثلا اینکه رئیس بانک (موسویان) عازم مشهد مقدس است و یکی از مقامات بانکی است که باید برگ درخواست وام پرویز را امضا کند یا افتادن حلقه در فاضلاب، نمونههایی ماجرایی است که شیوه کمدی اسکروبال آقاخانی را بسیار فاخر جلوه میدهد و پیام میدهد که کمدی اسکروبال باید اتکای ماجرایی داشته باشد. اتکای ویژه سریال در بخشهای بعدی تاکید بر بازیهای شاخصی است که صرفا نمیتوان گفت هومن برقنورد شاخصترین سریال بوده است. آنچه برقنورد را مثل نگین نشان میدهد برجسته بودن دیالوگهای بسیار زیبا و شیرینی است که این بازیگر ادا میکند اگرنه از محمدرضا شیرخانلو تا برقنورد، یکدستی بینظیری در اجرا ارائه میکنند که هر کدام از این بازیگران اگر در اجرا دچار نقصان میشدند قطعا کلیت مجموعه بازیها صدمه میدید. سریال نوروزی «روزهای بد به در» از تیتراژ تا پایان، مفهوم یک فعالیت هنری جمعی جسور و به روز را برجسته میکند و این سریال را باید یکی از شاخصترین آثار نوروز برشمرد.
شرافت ماندگار
شرافت را در خانواده صدیقشریف باید در آن بخش سریال دید که محمدرضا شیطنت میکند و ساندویچ مصرف شدهای که بدان گاز زده را از طریق بوفه مدرسه به همکلاسیاش عرضه میکند و اردشیر (پدرش) او را از این کار زشت باز میدارد. شاید این بخش کمتر از یک دقیقه از سریال باشد اما لحظه فوقالعاده تاثیرگذاری است.
مقاومت اقتصادی
خانواده صدیقشریف قصد دارند عروسی خود را در مدرسه برگزار کنند. این سریال با چنین ترفندی با توجه به وضعیت اقتصادی کنونی آموخت که تجملگرایی و برگزاری عروسی در سالنهای بسیار گران یک عرفگرایی نامطلوب به شمار میرود و با ترفندی داستانی نشان داد حتی در مکانهای عمومی مثل یک مدرسه میتوان عروسی گرفت و سادهزیستی که این سریال در پس روایت ماجرایی میآموزد، وجوه فاخر سریال را صد البته افزایش میدهد علیرضا پورصباغ/ وطن امروز
16 فروردین 1393 ساعت 13:14 | شماره خبر: 1444821981369411753
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
برپایی نمایشگاهی برای نیازمندان اراک/توزیع سبد نوروزی نیازمندان همچنان ادامه دارد
استانها مرکز مرکزی گزارش مهر برپایی نمایشگاهی برای نیازمندان اراک توزیع سبد نوروزی نیازمندان همچنان ادامه دارد اراک – خبرگزاری مهر برگزاری اولین نمایشگاه هفت سین ویترا و هنرهای سنتی استان مرکزی در دفتر توسعه مشارکتهای داخلی و خارجی سازمان خیریه امام علی ع اراک بهانه ای بواقعا کاری نکردم / هومن برقنورد از سریال «روزهای بد به در» میگوید
واقعا کاری نکردم هومن برقنورد از سریال روزهای بد به در میگوید بازیگر سریال روزهای بد به در میگوید شاید اگر قصه یک هفته زودتر قصه به دستش میرسید و کل متن را خوانده بود شخصیتش در این مجموعه بهتر از کار درمیآمد به گزارش نامه نیوز به نقل از خبرآنلاین هومن برقنورد در سالهامعاون مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان قم عنوان کرد آمادهباش کامل اورژانس قم در روزهای پایانی تعطیلا
معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان قم عنوان کردآمادهباش کامل اورژانس قم در روزهای پایانی تعطیلات نوروزیمعاون مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان قم گفت با توجه به قرار گرفتن در روزهای پایانی تعطیلات نوروزی اورژانس قم با به کارگیری 18 دستگاه آمبولانس به صورت و119/ گلستان نگارستان ایران، بهشت مسافران نوروزی قربانی: برج جهانی قابوس همچنان مورد توجه ویژه گردشگران است
119 گلستان نگارستان ایران بهشت مسافران نوروزیقربانی برج جهانی قابوس همچنان مورد توجه ویژه گردشگران استدبیر اجرایی ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان گفت برج جهانی قابوس در شهرستان گنبدکاووس همچنان مورد توجه ویژه گردشگران است به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی ودر گفت و گو با فارس مهران رجبی: «روزهای بد به در» به ذائقه مردم احترام گذاشت/ ایفای نقش در سریال جدی
در گفت و گو با فارسمهران رجبی روزهای بد به در به ذائقه مردم احترام گذاشت ایفای نقش در سریال جدید حسن پورمهران رجبی گفت با بیان اینکه سریال نوروزی شبکه سه سیما به ذائقه مردم احترام گذاشت گفت در حال حاضر مشغول ایفای نقش در سریال گذر از رنجها به کارگردانی فریدون حسن پور هستم ممهران رجبی: «روزهای بد به در» به ذائقه مردم احترام گذاشت/ ایفای نقش در سریال جدید حسنپور
مهران رجبی روزهای بد به در به ذائقه مردم احترام گذاشت ایفای نقش در سریال جدید حسنپور مهران رجبی با بیان اینکه سریال نوروزی شبکه سه سیما به ذائقه مردم احترام گذاشت گفت در حال حاضر مشغول ایفای نقش در سریال گذر از رنجها به کارگردانی فریدون حسنپور هستم به گزارش نامه نیوز مهرئیس راه و شهرسازی دماوند خبر داد آمادگی راهداران دماوند در روزهای آخر تعطیلات نوروزی
رئیس راه و شهرسازی دماوند خبر دادآمادگی راهداران دماوند در روزهای آخر تعطیلات نوروزیرئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند از آمادگی راهداران شهرستان دماوند در روزهای آخر تعطیلات نوروزی خبر داد زکریا صفرزاده امروز در گفتوگوی با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران ضمن تبریعکسهای امین حیایی، بهاره رهنما و بهنوش بختیاری در یک سریال نوروزی
عکسهای امین حیایی بهاره رهنما و بهنوش بختیاری در یک سریال نوروزی فرهنگ > تلویزیون - مجموعه تلویزیونی خوب بد زشت به کارگردانی منوچهر هادی برای پخش در ایام نوروز آماده میشود امین حیایی در سریال خوب بد زشت سریال تلویزیونی خوب بد زشت به کارگردانی منوچهر هادی ونگاهی به همه حواشی سریال پایتخت 3
تاریخ انتشار 14 فروردین 1393 ساعت 10 42 | شماره خبر 1442229246646605682 نمایش سریال پایتخت 3 در نوروز سال 93 با واکنشهایی روبهرو شده است که لزوم توجه به ابعاد مختلف آن را ضروری میکند موافقت یا مخالفت گسترده با یک پدیده بیانگر اثرگذاری منفی یا مثبت آن است و سریال پایتختمحدودیت های ترافیکی روزهای پایانی تعطیلات نوروزی در گیلان اعلام شد
محدودیت های ترافیکی روزهای پایانی تعطیلات نوروزی در گیلان اعلام شد رشت - ایرنا - رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان محدودیت های ترافیکی روزهای پایانی تعطیلات نوروزی در استان را اعلام کرد سرهنگ مهیار رستگار روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت با توجه به پیش بینی خروج مسافران و بآغاز پخش سریال نوروزی «خوب، بد، زشت» از 2 روز دیگر
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲ ۲۳ مجموعه تلویزیونی خوب بد زشت به تهیهکنندگی علیرضا سبطاحمدی و کارگردانی منوچهر هادی از 28 اسفند روی آنتن شبکه دو میرود به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا این سریال در 15 قسمت 45 دقیقهای تولید شده که پخش آن هر شب ساعت 21 و 30 دقیقه و بازپخشسریال نوروزی شبکه دو از 28 اسفند پخش میشود
سریال نوروزی شبکه دو از 28 اسفند پخش میشود فرهنگ > تلویزیون - مجموعه تلویزیونی خوب بد زشت به تهیهکنندگی علیرضا سبط احمدی و کارگردانی منوچهر هادی از 28 اسفند روی آنتن شبکه دو میرود به گزارش روابط عمومی شبکه دو این سریال در ۱۵ قسمت ۴۵ دقیقهای تولید شده کمعراجيها، همچنان پيشتاز اکران نوروزي
۱۱ فروردين ۱۳۹۳ ۱۱ ۲۸ق ظ معراجيها همچنان پيشتاز اکران نوروزي تا پايان نهمين از تعطيلات عيد نوروز ۵ فيلم اکران نوروزي مجموعا ۶ ميليارد تومان فروش داتشند که نيمي از اين فروش متعلق به معراجي ها به کارگرداني مسعود ده نمکي با سه ميليارد و ۲۰ ميليون تومان بوده است به گزارش خبرگزگفتگوی نوروزی نامهنیوز با آقای گل تاریخ لیگ برتر: همچنان به تیم ملی فکر میکنم/ امیدوارم روحانی مشکلات مردم ر
گفتگوی نوروزی نامهنیوز با آقای گل تاریخ لیگ برتر همچنان به تیم ملی فکر میکنم امیدوارم روحانی مشکلات مردم را حل کند تا وقتی متأهل نبودم تمام عیدهایم خاطرهانگیز بود بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر فوتبال در گفتگوی نوروزی با نامه نیوز از رمز موفقیتش در سن 37 سالگی سخن گفت بهپخش ۵ سریال نوروزی در شبکه «آی فیلم»
تاریخ انتشار 27 اسفند 1392 ساعت 11 21 | شماره خبر 1422563001880901395 شبکه تلویزیونی آی فیلم در نوروز امسال 5 مجموعه تلویزیونی به روی آنتن میبرد شبکه آی فیلم مجموعههای تلویزیونی خط قرمز کلاه قرمزی ۹۲ دودکش ساخت ایران و هفت سین را برای نوروز ۹۳ تدارک دیده استبازدید معاونت سیما از پشت صحنه سریال نوروزی
شماره گزارش 1421520019241831778 زمان انتشار 1392 12 26 15 33 عکاس عارف طاهرکناره عنوان بازدید معاونت سیما از پشت صحنه سریال نوروزی بازدید دکتر علی دارابی معاونت سیما از پشت صحنه سریال نوروزی روزهای بد به درسوت قطار سريالهاي نوروزي بهصدا درآمد
سوت قطار سريالهاي نوروزي بهصدا درآمد پخش سريالهاي نوروزي سال 93 قرار است از همين روزها آغاز شود پخش سريالهاي نوروزي سال 93 قرار است از همين روزها آغاز شود با توجه به اينكه امسال پايان تعطيلات عيد با شهادت حضرت زهرا س همزمان شده است سريالهاي نوروزي كه تقريباً همگي داستا-