تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810030184




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کتاب فقیه خراسان در قم رونمایی شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:




کتاب فقیه خراسان در قم رونمایی شد خبرگزاری رسا ـ کتاب فقیه خراسان با حضور جمعی از محققان و فضلای حوزه، در قم رونمایی شد.



به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از کتاب فقیه خراسان همزمان با تعطیلات سال جدید در بیت حجت الاسلام محمد جواد طبسی در قم با حضور جمعی از محققان، فضلای و طلاب حوزه علمیه برگزار شد.

کتاب فقیه خراسان به بررسی ابعاد مختلف شخصیتی و زندگی پربرکت مرحوم آیت الله العظمی طبسی نجفی می پردازد.

حضرت آیت الله جعفر سبحانی در مقدمه این کتاب خطاب به مؤلف آن محمد جواد مروجی طبسی گفته است: دسته گلی را که به نام فقیه خراسان اهداء کرده اید بسیار معطر بود و از شمیم آن به وجد آمدم.

وی با بیان این که در این کتاب سخنانی از بزرگان و سرنوشت هایی آمده است که می تواند آموزنده و عبرت انگیز باشد، عنوان کرده است: فهرست آثاری که از فقیه خراسان در کتاب آمده است، شاهد زنده بر این گفتار است که آن عزیز از دست رفته قلم به دست نمی گرفت، مگر این که نیازی را از جامعه ی اسلامی بر طرف سازد و کتاب را برای خود نمی نوشت، بلکه برای جامعه ی نیازمند آن روز می نوشت.

در این مراسم حجت الاسلام محمد امین پور امینی محقق حوزه علمیه قم در سخنانی اظهار داشت: یکی از خصوصیات بارز آیت الله محمد رضا طبسی این بود که ایشان توانستند سه حوزه قم، مشهد و نجف اشرف را درک کنند و از اساتید بزرگی که در سه حوزه بودند بهره بگیرند.

وی با بیان این که آیت الله طبسی حدود چهل سال در کنار آستان امیر مؤمنان (ع) به تحقیق، تألیف و تدریس پرداخت وبیش از پنجاه کتاب به رشته تحریر درآورد گفت: این نوشتار به خوبی توانسته جلوه های شخصیتی و ابعاد مختلف زندگی مرحوم آیت الله طبسی را از لابه لای اسناد و تصاویر گوناگون و با تکیه به خاطرات مکتوب و شفاهی مستند، به نصویر بکشد.

این محقق حوزه یک دلیل اهمیت این کتاب را جمع آوری اسناد دسته اول و همچنین نسخه های خطی از برخی علماء دانست که برای اولین بار به چاپ رسیده است.

حجت الاسلام پورامینی، فصل خاطرات را که آیت الله محمد رضا طبسی از استادان و بزرگان نقل کرده اند وهمچنین خاطراتی از آشنایی آیت الله طبسی با امام خمینی (ره) و حضور و کمک ایشان به نهضت انقلاب را از دیگر برجستگی های این کتاب عنوان کرد.

وی به بیان فصل های این کتاب پرداخت و تصریح کرد: کتاب فقیه خراسان شامل بیست فصل است که عبارت اند از ولادت و خاندان، دوران کودکی، حیات علمی، موقعیت علمی، آیت الله طبسی در نگاه دیگر علماء و مراجع، تجلیل از فقها و بزرگان، خاطرات از بزرگان و و معاصران، آشنایی با امام خمینی،آثار قلمی،سفر های علمی و تبلیغی، سفر های حج و عمره، عشق و ارادت به اهل بیت(ع)، دفاع از شعار های تشیع، خصوصیات اخلاقی و توصیه های اخلاقی، خدمت اجتماعی و همراهی با مردم، گشتی در لابه لای نوشته ها، فرزندان و دامادها، دوران بیماری و پرواز به سوی ملکوت.

این سخنران و محقق حوزه در ادامه گفت: بخش ارزشمند این کتاب فصل اسناد آن است که در بیش از180 صفحه آورده شده است.

گفتنی است در فصل پایانی کتاب عکس هایی از آیت الله طبسی با مراجع بزرگ تقلید، علماء، فضلاء و سایر اقشار جامعه گنجانده شده است که برخی از این عکس ها مربوط به عراق و برخی دیگر مربوط به ایران و شهرهایی چون مشهد، طبس، قم، کاشان و ایلام است. /924/د102/ج



۱۳۹۳/۱/۱۶






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن