تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ ات گفته شود، درباره ديگران مگوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815179818




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد چه وظایفی بر عهده دارد؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: نگاهی به ارکان سازمان ملل؛
برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد چه وظایفی بر عهده دارد؟
برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد "UN-HABITAT" که پیش‌تر مرکز سکونت‌گاه‌های انسانی سازمان ملل نامیده می‌شد از طریق دفاع، تنظیم خط مشی، ظرفیت‌سازی، ایجاد دانش و تقویت و مشارکت‌های دولت‌ها و جامعه مدنی از توسعه‌ پایدار سکونت‌گاه‌های انسانی حمایت می‌کند.


به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد "UN-HABITAT" که پیش‌تر مرکز سکونت‌گاه‌های انسانی سازمان ملل نامیده می‌شد از طریق دفاع، تنظیم خط مشی، ظرفیت‌سازی، ایجاد دانش و تقویت و مشارکت‌های دولت‌ها و جامعه مدنی از توسعه‌ پایدار سکونت‌گاه‌های انسانی حمایت می‌کند.  
 
UN-HABITAT در 1978 تأسیس شد و کارگزاری اصلی برای اجرای دستور "کار محل زیست" و هماهنگ‌ کردن فعالیت‌های مربوط به توسعه سکونت‌گاه‌های انسانی در داخل خانواده سازمان ملل بوده که بر دو حوزه  سرپناه مناسب  برای همه؛ و توسعه شهری پایدار تمرکز می‌کند.
 
این برنامه همچنین مسئول است تا به جامعه بین‌المللی کمک کند و هدف توسعه هزاره درباره بهبود زندگی حداقل صد میلیون زاغه‌نشین و کاهش نسبت افراد فاقد دسترسی دائمی به آب آشامیدنی سالم به نصف تا سال 2020 را تحقق بخشد.
 
UN-HABITAT با مشارکت دولت‌ها، مقام‌های محلی، سازمان‌های غیردولتی و بخش خصوصی حمایت و کار می‌کند البته برنامه‌ها و طرح‌های فنی آن بر طیفی گسترده از مسائل از جمله بهبود زندگی زاغه‌نشینان، کاهش فقر شهری، بازسازی پس از فجایع و سوانح، تأمین آب و دفع بهداشتی فاضلاب شهری و بسیج منابع مالی محلی برای ساخت سرپناه متمرکز است و بیشتر این برنامه‌ها با مشارکت سایر کارگزاری‌های حمایتی دوجانبه انجام می‌شود.
 
UN-HABITAT را شورای اداره‌کننده 58 عضوی که هر دوسال یکبار تشکیل جلسه می‌دهد، اداره می‌کند.
 
گفتنی است UN-HABITAT دو نشریه اصلی درباره گزارش جهانی در خصوص سکونت‌گاه‌های انسانی که به بررسی موقعیت اسکان بشر و دیگری که به موقعیت شهرهای جهان می‌پردازد را دارد.
 
انتهای پیام/  







تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن