تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نزديك‏ترين شما به من در قيامت: راستگوترين، امانتدارترين، وفادارترين به عهد و پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814700628




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مراسم سالگرد ارتحال آیت الله فاضل لنکرانی در قم برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مراسم سالگرد ارتحال آیت الله فاضل لنکرانی در قم برگزار شد قم – ایرنا – مراسم گرامیداشت هفتمین سالگرد ارتحال آیت الله شیخ محمد فاضل لنکرانی پنجشنبه شب در مسجد اعظم قم برگزار شد.


به گزارش ایرنا ، این مراسم با حضور پرشکوه مردم متدین قم و سایر نقاط کشور هم چنین حضرات آیات عبدالله جوادی آملی، جعفر سبحانی و حسین نوری همدانی از مراجع تقلید و محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.
حضرات آیات ابراهیم امینی عضو خبرگان رهبری، سید محمد علوی بروجردی، محسن غرویان، سید محمد علی علوی گرگانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم، احمد امیرآبادی فراهانی و حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا آشتیانی نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی،اعضای جامعه مدرسین حوزه و اعضای خبرگان رهبری نیز با حضور در مراسم امشب یاد و خاطره آن مرجع تقلید فقید را گرامیداشتند.
حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق صالحی منش استاندار قم، محمد مهدی احمدی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی فرهنگی و ارشاد اسلامی، محمد وکیلی استاندار سمنان ، کرم رضا پیریایی استاندار سابق قم و برخی مقامات استانی، نظامی و انتظامی از دیگر شخصیت های حاضر در این مراسم بودند.
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در این مراسم با اشاره به این که آیت الله فاضل لنکرانی مرد تقوا و فضیلت و احیاگر فاطمیه بود بیان داشت: علم، ایمان ، اخلاص ، استقامت و پای مردی در عرصه علم و ایمان از خصوصیات آن مرجع فقید بود که توانست به مدارج عالی کمال دست یابد.
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری گفت: حوزه های علمیه علم، عمل و تعلیم و تعلم را همراه با هم دارند و طلابی که در زمره طالبان علم و دانش همراه با عمل هستند در نزد خداوند جایگاه رفیعی دارند و آیت الله فاضل لنکرانی در این زمره بود.
وی بیان داشت: آن مرجع تقلید فقید هر چه از دامنه علمی برتر و بالاتری برخوردار می شد تاثیرگذاری بیشتری در جامعه برای هدایت مردم داشت و ایشان در همه امور خوف از خداوند متعال داشت.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: علم به تنهایی کارساز نیست و باید ایمان نیز در کنار آن قرار گیرد و شخصیتی چون آیت الله فاضل لنکرانی ایمان ، عمل صالح و تسلیم بی چون و چرا از خدا را در سرلوحه کارهای خود داشت.
وی ابراز داشت: در بعد مبارزاتی چهره شناخته شده انقلاب بود و اعلامیه مرجعیت امام را همراه با 11 نفر از شخصیت های بزرگ حوزه امضا کرده بود و در بعد انقلابی نیز وی مسئولیت پذیر بود.
حسینی بوشهری افزود: بخش زیادی از تحولات در حوزه توسط آیت الله فاضل لنکرانی انجام شد و مرکز فقهی ائمه اطهار میراثی ماندگار برای او است که به عنوان مرکزی علمی در حوزه می درخشد.
آیت الله محمد فاضل لنکرانی در سال1310 شمسی در شهر مقدس قم دیده به جهان گشود. پدر ایشان مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی از اساتید و علمای بزرگ حوزه علمیه قم و مادرش از فرزندان پاک سادات بزرگوار بود.
وی مدت 11 سال در درس خارج فقه و اصول آیت الله العظمی بروجردی(ره) و 9 سال در درس حضرت آیت الله العظمی امام خمینی(ره) شرکت کرد و از این دو منبع سرشار علوم اسلامی بهره های فراوان برد و سالها در درس فلسفه و تفسیر حضرت آیت الله علامه طباطبایی(ره) حاضر شد و از این خرمن پربرکت نیز خوشه های فراوان چید.
استعداد فراوان و تلاش پیگیر ایشان در درس سبب شد تا در 25 سالگی به درجه والای اجتهاد رسید و این امر به تایید استاد بزرگوارشان حضرت آیت الله العظمی بروجردی(ره) رسید.وی سالها در حوزه علمیه قم دروس سطح را برای گروه بسیاری از طلاب تدریس کرد و بیش از 35 سال به تدریس خارج فقه و اصول پرداخت.
از زمانی که حضرت امام خمینی، مبارزات سیاسی خود را علیه ظلم و فساد حکومت طاغوتی پهلوی آغاز کرد، آیت الله فاضل لنکرانی یکی از یاران و همراهان امام بود و قدم به قدم در صف مجاهدان و حامیان انقلاب اسلامی فعالیت داشت.
مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی در کنار تدریس و تربیت طلاب علوم دینی، کتابهای بسیاری از خود به یادگار گذاشت که ˈتفصیل الشریعهˈ شرحی است بر کتاب ˈتحریرالوسیلهˈ امام خمینی(ره) .آیت الله فاضل لنکرانی خرداد سال 86 به ملکوت اعلی پیوست. ک/4
7408 / 380/
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن