تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816647123




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مردم قم روز طبیعت را در بوستان ها و فضاهای سبز گذراندند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مردم قم روز طبیعت را در بوستان ها و فضاهای سبز گذراندند قم – ایرنا – زائران و مجاوران حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) سیزدهمین روز فصل بهار را که روز ˈطبیعتˈ نامگذاری شده است با حضور در بوستان ها، فضاهای سبز و روستاهای اطراف شهرهای استان سپری کردند.


به گزارش ایرنا، در این روز بوستان های مختلف شهر قم و نیز شهرهای تابعه (کهک، جعفریه، قنوات، خلجستان و سلفچگان) و روستاها و مناطق خوش آب و هوای قم از جمله مقصدهای مردم استان و نیز مسافران نوروزی بود تا با حضور خانوادگی و جمعی در این مکان ها آخرین روزهای تعطیلات نوروزی خود را در دل طبیعت سپری کنند.
با توجه به اینکه امروز هوا نیمه ابری و در برخی از نقاط استان با بارش های پراکنده و نیز وزش باد همراه بود یکی از وسائل همراه مردم در این روز چادرهای رنگی مسافرتی بود که در بوستان ها، حاشیه رودخانه ها و جاده های برون شهری برپا شده بود.

* پدربزرگ ها و مادربزرگ ها همراه خانواده ها

در کنار این چادرها بیشتر افراد به صورت خانوادگی و جمعی حضور داشتند و در جمع این افراد پدربزرگ ها و مادربزرگ ها زینت بخش سفره ها بودند و آنها در کنار فرزندان و نوه های خویش روز خوبی را به همراه استفاده از طبیعت سپری کردند.
خانواده ها در این روز غذاهای پخته شده در منزل را با خود به همراه داشتند تا ناهارشان را در طبیعت و در هوایی پاک و سالم میل کنند و برخی نیز با روشن کردن آتش چای دم کرده و یا کباب خود را بر روی ذغال در حال طبخ داشتند و بوی کباب و دود آن در فضا پیچیده بود و آنچه که در این میان چشمگیر بود صفا، صمیمت، همدلی و همکاری اعضای خانواده ها برای تدارک ناهار و سایر امور بود.
کودکان نیز با انجام بازی های مختلف؛ بازی با توپ، اسکیت، پرواز بادبادک ها و غیره در کنار خانواده ها روز به یادماندنی را سپری کردند.
در این روز بساط دستفروشان و دوره گردها نیز در بوستان ها و مسیرهای عبوری چشمگیر بود که در میان اجناسشان وسائل بازی کودکان، مواد غذایی و پوشاک را می شد مشاهده کرد.

* گرامیداشت ایام فاطمیه در روز طبیعت

از جمله نکات برجسته و چشمگیر در این روز این بود که بسیاری از خانواده ها روبان های مشکی را سبزه های سفره های هفت سین خود و به خودروهایشان پرچم های سیاه و نام مبارک حضرت زهرا (س) نصب کرده بودند و بدین وسیله ضمن حضور در طبیعت ایام فاطمیه را گرامی داشته و نشان دادند که در سوگ بانوی دو عالم حضرت صدیقه کبری (س) دختر گرامی پیامبر اسلام (ص) عزادار هستند.
در پایان این روز یکی از برنامه های خانواده ها پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا حضور در آیین های عزاداری حضرت فاطمه (س) در حرم مطهر حضرت معصومه (س)، مسجد جمکران و سایر مساجد و حسینیه های استان و حرم مطهر امامزادگان (ع) است.

* اجرای طرح شکوفه در بوستان علوی

همزمان با روز طبیعت ˈطرح شکوفهˈ (پیشگیری از اعتیاد) در بوستان علوی اجرا شد.
این طرح توسط انجمن ˈتوسعه رویکرد اجتماع محور (اترک)ˈ به اجرا درآمد و کارکنان این انجمن شاخه های گل را به خانواده ها تقدیم می کردند تا آنها همیشه طراوت و شادابی زندگی را به یاد داشته باشند و با به دام افتادن در اعتیاد شادابی و بهار زندگی خود را با اندوه و خزان زندگی عوض نکنند.

* مسابقه نقاشی با موضوع بهار فاطمی

مسابقه نقاشی با موضوعات ˈطبیعت، بهار فاطمیˈ به مناسبت روز طبیعت در بوستان غدیر برگزار شد.
جشنواره تخم مرغ های رنگی، مسابقه قرآن و حدیث و کارگاه آموزشی ساخت و پرواز بادبادک از جمله برنامه های دیگر روز طبیعت در این بوستان بود.

* دوستدار طبیعت باشیم

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم به مناسبت این روز گفت: در سال های اخیر هیچ گونه حادثه ای را در عرصه منابع طبیعی در روز طبیعت نداشته ایم که این امر نشاندهنده این است که مردم بافرهنگ ما دوستدار طبیعت هستند.
ˈاحمد عفتانˈ اظهار کرد: در تمام روزهای سال همگان باید مراقب منابع طبیعی باشیم چرا که طبیعت منبع تامین اکسیژن و انواع مواد غذایی است.


* اقدامات شهرداری قم در روز طبیعت

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: در این روز 30 تن زغال و هیزم و نیز سه تن کیسه زباله در اختیار شهروندان قرار گرفت.
ˈحسین رضایی نسبˈ با اشاره به آماده باش کامل کارکنان شهرداری در بوستان های سطح شهر بویژه 15 بوستان بزرگ قم در روز طبیعت اظهار کرد: شست وشوی معابر، سرویس های بهداشتی، ظرفشویی ها و آبخوری ها پیش از روز طبیعت صورت گرفت.
وی افزود: برپایی نماز جماعت در بوستان ها هم در دستور کار قرار داشت و نماز جماعت ظهر و عصر در نمازخانه ها و مساجد بوستان ها اقامه شد و در مکان هایی هم که نمازخانه نداشتند در فضای آزاد و با پهن کردن موکت، نماز اقامه شد.
وی گفت: اهدای بسته های فرهنگی میان شهروندان از دیگر اقدامات ویژه روز طبیعت بود.

* آزادسازی ماهی های قرمز

در سفره های هفت سین هر خانواده ایرانی، تنگی بلورین حاوی یک یا چند ماهی قرمز وجود دارد که با برچیدن سفره های هفت سین، شایسته است این ماهیان نیز به دامان طبیعت بازگردند.
بر همین اساس شهرداری منطقه 2 قم طرح آزادسازی ماهیان رنگی سفره های هفت سین را همزمان با روز طبیعت در بوستان جوان اجرا کرد.
در این طرح، خانواده های قمی تنگ های ماهی سفره های هفت سین خود را به این بوستان آوردند و در دریاچه مصنوعی ساخته شده در این مکان رها کردند.

* امسال شهر قم رنگ و بوی فاطمی دارد

مدیرکل روابط عمومی و بین الملل شهرداری قم گفت: در بهار فاطمی 12 هزارمتر مربع تبلیغات محیطی تهیه و در پنج هزار نقطه از شهر قم نصب شد.
ˈعلی حاجی رضاˈ با بیان اینکه امسال رنگ و بوی بهار فاطمی در ایام نوروز در قم پیچید، اظهار کرد: برای ایام فاطمیه دوم از روز دهم فروردین ماه جاری تبلیغات نوروزی از سطح شهر جمع آوری و سیاهپوش کردن شهر آغاز، المان های فاطمی در این روزها تکمیل و با خاموش کردن نورپردازی های رنگی، شهر قم برای ایام فاطمیه دوم آماده شد.
وی با بیان اینکه در ورودی های شهر قم حال و هوای فاطمی ایجاد شد تا زایران حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) آن را بخوبی مشاهده کنند، گفت: برپایی ایستگاه های فرهنگی و صلواتی در ایام فاطمیه به اجرا گذاشته شد.
وی خاطرنشان کرد: در سطح بوستان ها نیز ایستگاه های فرهنگی ویژه نوروز در حال فعالیت هستند که برای ایام فاطمیه از سخنرانان دعوت کرده ایم در این ایستگاه ها حضور یابند و برای زایران سخنرانی کنند ضمن اینکه درصدد هستیم مراسم مداحی و سوگواری نیز در بوستان ها داشته باشیم.
حاجی رضا با بیان اینکه در شب و روز شهادت حضرت زهرا(س) شاهد ورود خیل عظیم مسافران به قم هستیم، گفت: به همین منظور آمادگی لازم در حوزه های ترافیکی، نظافت شهری و خدمات فرهنگی وجود دارد.
وی گفت: تبلیغات محیطی با مفاهیم فاطمی نیز در نوروز امسال نسبت به گذشته بهتر بود و برای ایام فاطمیه شاهد افزایش آنها در سطح شهر خواهیم بود.


* ترافیک روان در جاده های منتهی به شهر قم

بر اساس گزارش خبرنگار ایرنا، در محورهای منتهی به شهر قم ترافیک روان جریان دارد.ک/4
7406/ 550/
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن