تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816200897




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کسی برای رضای خدا پولش را خرج کارخانه نمی کند!


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کسی برای رضای خدا پولش را خرج کارخانه نمی کند! تهران - ایرنا - سایت تابناک در مطلبی با عنوان « کسی برای رضای خدا پولش را خرج کارخانه نمی کند!» مهم ترین عامل تعیین کننده در قدرت اقتصادی یک کشور را جذب سرمایه دانست و از این منظر وضعیت سرمایه گذاری در ایران را با توجه به مبهم بود آینده برخی شاخص های مهم اقتصادی بررسی کرد.


در این مطلب آمده است: یکی از مهم ترین فاکتور های تایین کننده در قدرت اقتصادی یک کشور جذب سرمایه گذاران بزرگ خارجی و داخلی می باشد، اما کشور ایران در طول سالها به دلیل برخی اتفاقات و معذوریت هایی که ایجاد شده است، نتنها توفیق چندانی در جذب سرمایه گذاران خارجی کسب نکرد بلکه در زمینه جذب سرمایه داران داخلی نیز کمترین استفاده را توانسته سهم خود کند.
طبق بررسی های انجام شده علت اصلی ورود حجم بالایی از سرمایه گذاری به کشورها می تواند:
الف- عوامل سیاست گذاری اقتصادی
ب - عوامل ساختار اقتصادی
ج - عوامل تشویقی و حمایتی
د - عوامل جغرافیایی و سیاسی
همچنین مطالعات نشان می دهد که سرمایه گذاری مستقیم خارجی به هر علت و شکلی که صورت پذیرد، اثرات قابل ملاحظه ای بر روی متغیرهای کلان اقتصادی از جمله کاهش نرخ بهره ، کاهش نرخ ارز ،افزایش رشد اقتصادی،افزایش درآمد مالیاتی دولت ، کاهش بدهی دولت ،بهبود توزیع درآمد ،انتقال تکنولوژی ،افزایش اشتغال ،توسعه صادرات ، کاهش واردات و تاثیرمثبت در تراز پرداخت ها دارد.
با توجه به امکان سرمایه گذاری مستقیم خارجی در کشورهای مختلف، مطلوبیت یک یا چند متغیر به تنهایی برای تشویق سرمایه گذاری مستقیم خارجی کافی نخواهد بود، بلکه ارزیابی تمام متغیر ها به صورت یک مجموعه ، می تواند منجر به انجام سرمایه گذاری خارجی شود .
گزارش آنکتاد در سال 2005 نشان می دهد که رتبه ایران در جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی در بین 140 کشورجهان 130 است.
که عدم اطمینان و بی ثباتی سیاسی و اقتصادی می تواند یکی از دلایل اصلی عدم موفقیت ایران در جذب آن باشد.
به هر حال جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی، بدون تغییر نگرش در میان سیاستمداران و کارشناسان و ایجاد بستر مناسب برای ورود آن امکان پذیر نیست و قانون جدید نمی تواند کار زیادی انجام دهد.
به همین دلیل تا زمانی که شرایط فرهنگی، اجتماعی ، سیاسی و ..... مناسب فراهم نشود، کشور ها و شرکتهای خارجی علاقه چندانی به سرمایه گذاری در ایران از خود نشان نخواهند داد.
غلام علی جعفرزاده امین آبادی در گفت و گو با خبرنگار تابناک، در مورد وضعیت سرمایه گذاری در کشور گفت: چند مشکل در زمینه سرمایه گذاری وجود دارد. در نزد مسئولین و آحاد مردم تفاوت بین سرمایه گذار و سرمایه دار مشخص نیست. سرمایه دار کسی است که می خواهد حداکثر نفع اقتصادی را از سرمایه خود ببرد اما سرمایه گذار به دنبال ایجاد اشتغال و به دست آوردن سود حلال است.
وی افزود: طبیعی است که در بحث اقتصادی نمی توان اینگونه گفت که کسی برای رضای خدا پولش را خرج می کند و کارخانه می زند. طبیعتا منافع را هم در نظر می گیرند. برای اینکه این منافع تامین شود دولت باید پیش قدم شود و در تخصیص زمین و دادن امکانات برق و گاز و ... و دادن تسهیلاتی مورد نیاز و همچنین تسهیل ورود تجهیزات خارجی در گمرکات و ... اقدام کند.
این نماینده گفت: اینقدر به دست و پای سرمایه گذار می پیچند که پشیمان می شود. در کشوری که سفته بازی منافع بالایی دارد باید بستر های لازم برای سرمایه گذاری فراهم شود وگرنه این سرمایه ها هیچ زمانی وارد چرخه تولید نخواهد شد.
جعفر زاده گفت: حتی پس از سرپا شدن تولید کنندگان هم، دولت نباید چتر حمایتی خود را از سر آنها بردارد. چرا که هر چه تولید کنندگان فعال تر باشند صادرات غیر نفتی ما بهتر خواهد بود و در نتیجه اشتغال زایی بیشتر و ناهنجاری های اجتماعی کمتر خواهد بود.
وی با اشاره به عدم ثبات در بازار سرمایه کشور گفت: در طول 63 روز بودجه نویسی چندین رقم در مورد نرخ ارز گفته شد و حتی تا آخرین لحظه هیچ فردی نمی توانست دقیقا بگوید که نرخ ارز چقدر است. با این شرایط چه کسی می تواند به فکر سرمایه گذاری باشد؟ در خوشبینانه ترین حالت دو ماه کشور را تعطیل کردیم. این باعث می شود که سرمایه گذار نتواند برنامه ریزی کند.
این نماینده در پایان تاکید کرد: مجلس به دنبال این است که قانون بودجه سال بعد به شکلی باشد که هم قوانین یکساله وضع نشود و هم قوانین چندین ساله لغو نشود.
اول**1104
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن