تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820977640




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت پاکستان، درخواست پرویز مشرف برای خروج از کشور را رد کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دولت پاکستان، درخواست پرویز مشرف برای خروج از کشور را رد کرد اسلام آباد - ایرنا - وزرات کشور پاکستان روز چهارشنبه درخواست ˈپرویز مشرفˈ حاکم نظامی سابق پاکستان به منظور خروج از کشور را مردود دانست و اعلام کرد که نام مشرف از فهرست افراد ممنوع الخروجی به دلیل در جریان داشتن پرونده های جنایی علیه وی در دادگاه حذف نمی شود.


رسانه های پاکستانی به نقل از مقامات وزارت کشور گزارش دادند: درخواست پرویز مشرف رییس جمهوری پیشین پاکستان برای صدور مجوز سفر به خارج از کشور به منظور معالجه و مراقبت از مادر بیمارش رد شد.
مشرف 12 دی 92 در مسیر رفتن به دادگاه ویژه اسلام آباد دچار عارضه قلبی شد و به بیمارستان قلب نیروهای مسلح شهر راولپندی انتقال یافت.
با این حال ˈفروغ نسیمˈ سخنگوی رییس جمهوری پیشین پاکستان اعلام کرد که پس از رایزنی با پرویز مشرف؛ تیم حقوقی وی به دیوان عالی پاکستان مراجعه کرده و پاسخ ارائه شده دولت اسلام آباد به درخواست خروج از کشور مشرف را به چالش خواهد کشید.
مقامات وزارت کشور پاکستان افزودند: دولت با بررسی پرونده های جنایی علیه پرویز مشرف و دستورهای صادر شده در این زمینه توسط دادگاههای این کشور؛ نام پرویز مشرف را از فهرست افراد ممنوع الخروجی حذف نمی کند.
دولت پاکستان سال گذشته با توجه به حکم دادگاه عالی ایالت سند (در جنوب این کشور)، خروج مشرف را از مرزهای هوایی و زمینی پاکستان ممنوع کرده و نام وی را در فهرست افراد ممنوع الخروج قرار داد.
دادگاه ویژه اسلام آباد دوشنبه گذشته ˈپرویز مشرفˈ حاکم نظامی سابق پاکستان را به اتهام خیانت بزرگ به کشور مجرم شناخت و درخواست وی را نیز به منظور خروج از کشور برای معالجه و مراقبت از مادر بیمارش را رد کرد.
این دادگاه اعلام کرده بود که اگر دولت پاکستان با حذف نام پرویز مشرف از فهرست افراد ممنوع الخروجی موافق باشد دادگاه نیز هیچ مخالفتی با سفر رییس جمهوری پیشین پاکستان به خارج از کشور ندارد.
منابع خبری امروز گزارش دادند: ˈراحیل شریفˈ فرمانده ارتش پاکستان در گفت وگو با نواز شریف نخست وزیر این کشور ضمن اشاره به رسیدن زمان جهت بسته شدن پرونده پرویز مشرف؛ به دولت اسلام آباد توصیه کرد تا مجوز خروج از کشور حاکم نظامی سابق پاکستان را صادر کند.
همچنین اکثریت نمایندگان حزب مسلم لیگ شاخه نواز (حزب حاکم فعلی پاکستان) در مجالس سنا، ملی و ایالتی نیز با خروج پرویز مشرف از کشور مخالف کردند.
ˈچودری نثار علی خانˈ وزیر کشور پاکستان پیشتر گفته بود: مشرف که برای دو بار با استفاده از تحمیل کودتای نظامی در 20 مهر 1378 و اعلام وضع اضطراری در کشور در 12 آبان 1386 قانون اساسی پاکستان را تعلیق کرده بود، به جرم ارتکاب خیانت بزرگ به کشور محاکمه می شود.
این نخستین بار در تاریخ 66 ساله پاکستان است که یک حاکم نظامی به اتهام خیانت بزرگ محاکمه می شود. مشرف در صورت محکومیت در دادگاه به استناد ماده شش قانون اساسی پاکستان با مجازات اعدام و یا حبس ابد روبرو خواهد شد.
آساق**ا.ر**1095**1577
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن