تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815260666




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقصد و سلیقه گردشگری مردم ایران تغییر کرده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مقصد و سلیقه گردشگری مردم ایران تغییر کرده است کرمان - ایرنا - ناظر عالی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور گفت: مقصد و سلیقه گردشگری مردم ایران طی سال های اخیر تغییر کرده است.


به گزارش ایرنا، محمد ابراهیم لاریجانی عصر سه شنبه در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر استان کرمان در محل استانداری افزود: سال های گذشته شاهد حضور گردشگران در پنج مقصد سنتی شامل خراسان رضوی، فارس، اصفهان و دو استان شمالی بودیم، اما در 10، 15 سال اخیر این مقاصد سنتی عقب رفته و استان های هرمزگان، کردستان، کرمان، آذربایجان های شرقی و غربی و اردبیل خود را بالا کشیده اند.
وی بیان کرد: بویژه در سه، چهار سال اخیر کرمان، هرمزگان و کرمانشاه مقصد گردشگری مردم شده اند و تغییر مقصد گردشگری در ایران از تغییر سلیقه مردم خبر می دهد که به سمت طبیعت گردی است.
وی گفت: استان کرمان یکی از شاخص هایی است که می تواند در زمینه طبیعت گردی نقش ایفا کند و باید اطلاع رسانی از استان افزایش یابد.
ناظر عالی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور با اشاره به رشد طبیعت گردی، ژئوتوریسم، غارنوردی و کویرنوردی در دنیا بیان کرد: زمزمه این موارد در ایران نیز شنیده می شود و استان کرمان یکی از مصادیق این نوع گردشگری است.
وی گفت: استان کرمان دارای جاذبه های گردشگری روز دنیا از جمله کویرنوردی، طبیعت گردی و غارنوردی است که نیاز است امکانات و زیرساخت های لازم از جمله امنیت و اقامت برای گردشگران داخلی و خارجی فراهم شود.
لاریجانی اظهار کرد: کرمان می تواند مکان مناسبی برای زمستان گردی باشد و گردشگری ورزشی در تابستان هم در این استان رونق یابد.
وی گفت: از 12 ماه میلادی حداقل 10 ماه تور خارجی به کرمان داریم و هم اکنون نیز چند تور خارجی در این استان حضور دارند.
وی به فعالیت نوروزی ستاد اجرایی خدمات سفر در مرکز و استان های کشور اشاره کرد و افزود: این ستاد امسال بر اساس مصوبه هشتم بهمن ماه هیات دولت تشکیل شد و در گذشته هرچند این ستاد در استان ها تشکیل می شد، اما مصوبه ای برای آن نداشتیم.
لاریجانی گفت: دولت تدبیر و امید تشکیل این ستاد را مصوب کرد و نام آن از ستاد تسهیلات سفر به ستاد اجرایی خدمات سفر تغییر یافت و در همه استان ها به ریاست استانداران و دبیری مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تشکیل شد.
ناظر عالی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور ادامه داد: نوروز امسال شاهد یک جریان سفر آرام و بی هیاهو در همه استان ها هستیم و مسوولان در مناطق مختلف کشور به رضایت بالای مسافران اشاره می کنند.
وی بیان کرد: گزارش پلیس هم بیانگر رشد ضریب امنیت در برخی شاخص ها و کاهش تصادفات است.
وی به بازدیدهای خود از شهرستان های کهنوج و جیرفت و شهر راین در شهرستان کرمان اشاره کرد و گفت: مسافران نوروزی از حضور در کرمان رضایت داشتند که این رضایت نشان می دهد، تدبیر استاندار و مسئولان استانی در کرمان و فعالیت بخش خصوصی موجب فراهم شدن امکانات و امنیت مناسب برای مسافران نوروزی شده است.
لاریجانی گفت: برخی از اقدامات انجام شده مانند برپایی بازارچه های صنایع دستی در بخش گردشگری کرمان می تواند برای سایر استان ها به عنوان الگو مطرح شود.
وی از راه اندازی ستاد سرمایه گذاری در ستاد مرکزی خبر داد و افزود: کرمان در سال های اخیر مسیر سرمایه گذاری بخش خصوصی را شناخته است.ک/2
8154/2624
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن