تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که ما را پس از مردنمان زیارت کند گویا ما را هنگام زنده بودنمان زیارت کرده است....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814681764




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روحانيت از ابزار هنر در تبليغ غفلت نکند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ فروردين ۱۳۹۳ (۱۸:۳۱ب.ظ)
توليت مسجد مقدس جمکران: روحانيت از ابزار هنر در تبليغ غفلت نکند توليت مسجد مقدس جمکران در ديدار از شهرک معارفي آستان مقدس قم گفت: روحانيان بايد ضمن بهره‌گيري از برنامه‌هاي سنتي همانند منبر، روضه‌خواني و...، از وسايل هنري، تجسمي و بصري نيز براي پيشبرد اهداف اسلام ناب، تبيين معارف اهل‌بيت عليهم السلام و آموزه‌هاي انقلاب بهره گيرند.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت‌الاسلام والمسلمين رحيميان در بازديد از شهرک معارفي آستان مقدس قم گفت: ما امروز به شدت نيازمند چنين برنامه‌هايي براي تقابل با تهاجم فرهنگي و جذب جوانان و نوجوانان هستيم، چرا که اين قشر از افراد عمدتاً مرکز توجه تهاجم دشمن قرار مي‌گيرند.
توليت مسجد مقدس جمکران با تأکيد بر استفاده از انواع ابزارها براي ترويج فرهنگ اسلام ناب، اظهار داشت: روحانيان بايد ضمن بهره‌گيري از برنامه‌هاي سنتي همانند منبر، روضه‌خواني و ديگر مسائل، از وسايل هنري، تجسمي و بصري نيز براي پيشبرد اهداف اسلام ناب، تبيين معارف اهل‌بيت عليهم السلام و انقلاب اسلامي بهره گيرند.
وي افزود: شهرک معارفي گام بسيار مؤثر، ارزنده و جذابي است، اميدواريم با استفاده از تجربيات گذشته و حال شاهد شکوفايي بيشتر چنين برنامه‌ها و فعاليت‌هاي از سوي آستان‌هاي مقدس، اماکن مذهبي و ساير دستگاه‌هاي فرهنگي باشيم.
حجت‌الاسلام والمسلمين رحيميان با اشاره به استفاده از هزينه‌هاي گزاف و کلان براي برخي از کارهاي فرهنگي که نتيجه ضد فرهنگي دارد، خاطرنشان کرد: ما شاهد مصرف هزينه‌هاي کلاني در عرصه برخي از مسائل فرهنگي هستيم که اثر ضد فرهنگ دارد، همانند چيزي که در جشنواره سينمايي فجر شاهد بوديم.
وي يادآور شد: انسان با مشاهده چنين کارهايي متأثر و متأسف مي‌شود که از اين هزينه گزاف، سرمايه‌ها و بودجه متعلق به امام زمان عجل‌الله تعالي فرجه که بايد در جهت ترويج معارف دين هزينه شود، در راه ترويج فساد و انسان‌هاي فاسد تباه مي‌شود.
توليت مسجد مقدس جمکران، بر پايي شهرک معارفي را کار ارزشمندي از سوي آستان مقدس مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله عليها دانست و گفت: اميدواريم ساير دستگاه‌هاي فرهنگي همانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي که بايد در جهت ارشاد مردم و ترويج معارف اسلام حرکت کند با بهر‌ه‌گيري، پشتيباني و الگوگيري از اين‌ چنين ظرفيت‌ و برنامه‌هايي؛ در آينده گام‌هاي مؤثر و فراگيري براي خدمت به اسلام، انقلاب و معارف دين داشته باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمين رحيميان در پايان ضمن تشکر و قدرداني از مسئولان حرم حضرت فاطمه معصومه عليها السلام براي برپايي شهرک معارفي، بيان داشت: بنده از اين حرکت بسيار خرسنده بوده و به تمام افرادي که فکر، انديشه و اجراي اين کار را داشتند تبريک عرض مي‌کنم.
حجت‌الاسلام والمسلمين تکيه‌اي، معاون فرهنگي مسجد مقدس جمکران نيز در ديدار خود از اين شهرک معارفي اظهار داشت: تاکنون آن‌ چيزي که طلاب در محل خطابه بيان مي‌کردند امروز به صورت سمعي و بصري و با حرکات‌هاي هنري در اين شهرک اجرا مي‌شود.
وي ادامه داد: هنر از ماندگارترين و مؤثرترين وسايل براي انتقال مفاهيم است، در اين شهرک نيز ما شاهد بيان معارف اسلامي در قالب هنر هستيم که با تنوع زيبا از نظر مفاهيم و موضوعات براي رده‌هاي مختلف سني بيان مي‌شود.
معاون فرهنگي مسجد مقدس جمکران برپايي شهرک معارفي را کاري ارزشمند دانست و بيان داشت: مسلما افراد با حضور در اين شهرک معارفي تغيير کرده و نسبت به رذائل اخلاقي که بايد از آن‌ها دوري کنند و فضائل اخلاقي که بايد آن‌ها کسب کنند آشنا مي‌شوند.
وي افزود: همچنين افراد در اين شهرک ضمن آشنا شدن با احکام، بصيرت دشمن شناسي پيدا کرده و گرفتار دشمن نمي‌شوند.
حجت‌الاسلام والمسلمين تکيه‌اي، با بيان اين‌که در شهرک معارفي آموزه‌هاي اسلامي به صورت هنرمندانه بيان مي‌شود، تأکيد کرد: اين شهرک‌ها بايد در سطح کشور نشر پيدا کرده و در مکان‌هاي با فضاي بزرگ و مناسب برپا شود.
وي يادآور شد: اميدواريم شهرک معارفي در فضاها و جايگاه‌هاي متعدد همانند مسجد مقدس جمکران و امامزاده‌ها با توجه به ظرفيت‌هاي مکاني بر پا شود تا مردم بتوانند در طي سال به ويژه ايام تعطيلات از آن‌ها بهره‌ ببرند.
معاون فرهنگي مسجد مقدس جمکران در پايان، خاطرنشان کرد: تعطيلات مردم نبايد تلف شود، افراد بايد در اين مکان‌ها حضور پيدا کرده و از معارف بيان شده در آن کمال استفاده را داشته باشند.















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن