تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به پاداش بهشت نمى رسد مگر آن كس كه باطنش نيكو و نيّتش خالص باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814777665




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیش از دوهزار مسافر نوروزی از موزه تاریخ شهر آمل دیدن کردند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بیش از دوهزار مسافر نوروزی از موزه تاریخ شهر آمل دیدن کردند ساری- ایرنا- مدیرموزه تاریخ شهر آمل، از بازدید بیش از دوهزارمسافر نوروزی در تعطیلات نوروزی امسال از این مجموعه خبر داد.


ˈبهناز مرادی فرد ˈ روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این آمار درمقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش مناسبی را نشان می دهد .
وی افزود: موزه تاریخ شهر آمل در تعطیلات نوروزی در دونوبت صبح وعصرپذیرای علاقمندان به تاریخ و هنر است.
مدیر موزه موزه تاریخ شهر آمل ادامه داد: به منظور معرفی بیشتر قدمت وتاریخ شهر آمل به نسل های جوان جامعه ، بازدید دانشجویان ودانش آموزان از موزه شهر آمل رایگان است.
مرادی فرد ادامه داد: موزه تاریخ آمل با جمع آوری اشیای با ارزش تاریخی که قدمت برخی از آنها به هزاره سوم قبل از میلاد مسیح می رسد، یکی ازمراکز دیدنی مسافران داخلی وگردشگران خارجی در سفر به این شهرستان است.
وی اضافه کرد: موزه تاریخ آمل در دو طبقه شامل گالری های آثارباستان شناسی، مردم شناسی واسناد تاریخی استان مازندران است.
مدیر موزه موزه تاریخ شهر آمل ادامه داد: گالری بخش اشیای مردم شناسی موزه آمل نمونه ای ازبافته های محلی شامل جاجیم، گگلیم، ظروف چوبی، ظروف مسی مانند آفتابه لگن، کاسه، سینی ودهها اثردیگر در این بخش می باشد.
مرادی فرد اضافه کرد: دربخش اسناد تاریخی این موزه ، گزارش های ادارات وقت درخصوص زلزله وآتش سوزی آمل مربوط به سال های 1335 و1336 ونیز دست نوشته های شاهان دوره قاجار ومکاتبات اداری دربارقاجار با رؤسای حاکمان این شهرستان به چشم می خورد.
وی افزود: در بخش باستان شناسی موزه تاریخ آمل آثاری همچون سفال ، فلز، سنگ وشیشه که به جای مانده از دوران پیش از تاریخ تا زمان قاجار درمحدوده شمال کشور و نیز معرفی اشیای سفالینه از سایراستانهای کشور وفرهنگهای تاثیرگذار وتاثیرپذیرمنطقه شمال کشوراست، وجود دارد.
مدیر موزه تاریخ شهر آمل گفت: موزه تاریخ آمل از وجود سکه ها که تاریخ مصوری از خط، آداب ورسوم کهن، آرایش صورت ونوع پوشش شاهان را نشان می دهد،بی بهره نمانده وسکه های مربوط به دوره های هخامنشی ، اسکندر، سلوکیان، اشکانیان، ساسانیان ودوره های اسلامی تا قاجار را در خود جای داده است.
موزه تاریخ آمل در ابتدای بلوار امام رضا(ع) و در وسط دوپل معلق و12چشمه که از آثارهای باارزش تاریخی این شهرستان محسوب می شود، قراردارد.
این ساختمان درسال 1315 به عنوان اداره مالیه شهرستان آمل بنا شده وسال 1387 با کاربری فرهنگی در اختیار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری مازندران قرارگرفته وپس ازمرمت و احیا بهمن ماه سال 89 افتتاح شد.ک/3
ک/7327/402
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن