تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821244090




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سازمان ملل درباره بحران انسانی در سودان جنوبی هشدار داد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سازمان ملل درباره بحران انسانی در سودان جنوبی هشدار داد تهران – ایرنا – رییس برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد درباره بحران انسانی در سودان جنوبی هشدار دادند.


به گزارش خبرگزاری ˈفرانسهˈ، ˈارتارین کازینˈ که به منظور انجام ماموریتی دو روزه در زمینه ارزیابی اوضاع به سودان جنوبی سفر کرده است امروز (شنبه) طی بیانیه ای نیازهای مردم این کشور را بحرانی توصیف کرد و گفت: آوارگی در مقیاس وسیع و اختلال در عملکرد بازارها و نیز مسیرهای بازرگانی موجب بروز بحران در امنیت غذایی در سودان جنوبی شده است.
طبق اعلام سازمان ملل متحد، بیش از 800 هزار نفر از شهروندان این کشور آواره و در حدود 255 هزار نفر به کشورهای همسایه—اتیوپی، کنیا، اوگاندا و سودان—گریخته اند.
ˈآنتونیو گوترسˈ کمیسر عالی آژانس پناهندگان سازمان ملل چندی پیش گفت: مشاهده این که عده ای از همان مردم که پس از پایان دو دهه جنگ داخلی با کمک سازمان ملل به سودان جنوبی بازگشتند، اکنون مجبورند بار دیگر کشورشان را رها کنند بسیار دردناک است. وی افزود: این عده احتمالا ناچارند خواهند بود مجددا به همان کشورهای قبلی بازگردند.
خشونت ها در سودان جنوبی در تاریخ 15 دسامبر (24 آذر) میان وفاداران به ˈسالوا کی یرˈ رییس جمهوری سودان جنوبی و شبه نظامیانی که از ˈریک ماچارˈ معاون سابق رییس جمهوری حمایت می کنند، آغاز شد.
هرچند، در ماه ژانویه (بهمن) آتش بسی شکننده میان دولت و شورشیان این کشور منعقد گردید.
کازین در سخنان خود افزود: امدادگران برای حمایت از مردم گرفتار در جنگ نیاز به ˈدسترسی ایمنˈ و نیز بودجه بیشتر دارند تا بتوانند مایحتاج اولیه از جمله غذا، سرپناه و دارو را برایشان تامین کنند.
وی گفت: چندین کشور تا کنون سخاوتمندانه به این مردم کمک کرده اند، با این حال در شرایط کنونی ما قادریم تنها بخشی از نیازهای آن ها را برطرف کنیم.
خبرگزاری فرانسه افزود: تنها یک چهارم از بودجه ای که سازمان ملل برای کمک به حدود 5 میلیون شهروند نیازمند این کشور درخواست کرده، تامین شده است.
طبق اعلام برنامه جهانی غذا، 224 میلیون دلار بودجه برای کمک به مردم جنگ زده سودان جنوبی طی شش ماه آینده مورد نیاز است.
در همین حال، کمیساریایی عالی پناهندگان نیز بیش از 370 میلیون دلار بودجه برای کمک به پناهجویان سودان جنوبی در کشورهای همسایه درخواست کرده است.
خاورم**9156
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن