واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فرماندار قروه:
جمهوری اسلامی پایان فرضیه منسوخ جدایی دین از سیاست بود
فرماندار قروه گفت: با تشکیل حکومت جمهوری اسلامی فرضیه باطل جدایی دین از سیاست برای همیشه منسوخ شد.
محمدرسول شیخیزاده امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در قروه با بیان اینکه نظریه حکومت اسلامی در عصری که نظریه های رنگارنگ و ایسم های مختلف قدرت نمایی می کردند، دنیای اسلام را زنده و پویا کرد، گفت: در زمانه ای که دین و دین داری عقب ماندگی محسوب میشد، جمهوری اسلامی اندیشه سیاسی اسلام را به معنای واقعی تجدید بنا نمود. وی ملتهای پیشرو و موفق جهان در همه دورهها را ملتهایی برشمرد که در لحظههای حساس تاریخی، تصمیمی شرافتمندانه و شجاعانه گرفته، سختیها را تحمل کردهاند و به قله عزت و استقلال رسیدهاند و اظهار داشت: شعار اصلی انقلاب، استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود که میلیونها ایرانی آزاده و مسلمان در طول مبارزهها در جای جای ایران اسلامی فریاد کشیده بودند. شیخیزاده تصریح کرد: این شعارها، حکومتی را پایهریزی میکرد که عدالت اسلامی، از هدفهای والای آن بود. به گفته فرماندار قروه، تشکیل جمهوری اسلامی نه فقط اراده ملت را بر سرنوشت خود به اثبات رساند و برای آنان استقلال و آزادی را به ارمغان آورد، بلکه امید را در دل محرومان و مستضعفان جهان برافروخت که آنان نیز میتوانند بعد از قرنها رنج و درد، جلوهای از وعده خداوند تبارک و تعالی را ببینند، وعده پیروزی مستضعفان بر مستکبران، که قرآن کریم، آن را نوید داده است. شیخیزاده اظهار داشت: بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران، روز 12 فروردین را از بزرگترین عیدهای ملت ایران برشمردند که مهمترین دلیل این انتخاب به عنوان عید، این است که عید روزی است که انسان در آن احساس مجد و غرور و سربلندی کند و از این رو، دوازدهم فروردین از عیدهای بزرگ تاریخ پس از پیروزی انقلاب شکوه مند اسلامی ایران و روز غرور و سربلندی ملت مسلمان ایران است. وی استقرار نظام جمهوری اسلامی با رای اکثریت قاطع مردم را، بینظیرترین نمونه مردمسالاری در جهان دانست و اظهار داشت: در روز جمهوری اسلامی برای جهانیان ثابت شد مردم ایران حکومت مردمیای را میپسندند که بر پایه اسلام باشد. فرماندار قروه افزود: با وقوع انقلاب اسلامی ایران برای اولین بار، یک کشور اسلامی به طور موفقیتآمیزی قدرتهای بزرگ غربی را به مبارزه طلبید، آنان را تحقیر کرد و به منافع مادیشان خسارت وارد کرد. به گفته شیخیزاده، حضرت امام با بهرهگیری از اندیشه نو و ریشه دار الهی خود در صحنه سیاست بینالمللی نه تنها با توفیق در سرنگونی رژیم پهلوی به هدایت جریان جهانی انقلاب اسلامی پرداخت، بلکه با ارائه فکری جدید و فرهنگی کاملاً دینی و الهی و نفی آموزه های مکاتب مادی، غرور غرب را به چالش کشاند. وی در پایان خاطرنشان کرد: نوآوری امام راحل قبل از آنکه در سطح عمل سیاسی باشد، در افق اندیشه سیاسی است که نقطه عطفی در اندیشه سیاسی معاصر به وجود آورد. انتهای پیام/79009/
93/01/11 - 11:01
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]