تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آغاز سال (حساب اعمال) شب قدر است. در آن شب برنامه سال آينده نوشته مى‏شود. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821252644




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افت 34 دلاری طلا در سال 93/ پیش بینی کارشناسان از آینده قیمت طلا


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
افت 34 دلاری طلا در سال 93/ پیش بینی کارشناسان از آینده قیمت طلا

افت 34 دلاری طلا در سال 93/ پیش بینی کارشناسان از آینده قیمت طلا
کارشناسان اقتصادی معتقدند در صورتی که بحران سیاسی تازه ای در جهان رخ ندهد بهای جهانی طلا کاهش می یابد.
به گزارش نامه نیوز، در شرایطی که بازار طلا سال 2014 را با شرایط متفاوتی نسبت به سال 2013 آغاز کرد و قیمت جهانی طلا در بیشتر روزهای سال جدید افزایش یافته بود اما در روزهای اخیر شرایط تغییر کرده و طلا در مدار نزول قرار گرفته است.
در ماه های اخیر شدت گرفتن بحران سیاسی در اوکراین و همچنین شرایط اقتصادی چین به افزایش قیمت طلا کمک کرده بود اما این روزها از بین رفتن اثرات بحران سیاسی در اوکراین و همچنین افزایش احتمال افزایش نرخ بهره اقتصاد آمریکا توسط فدرال رزرو از جمله دلایلی است که به کاهش بهای طلا کمک کرده است. در همین رابطه بسیاری از کارشناسان معتقدند اگر بحران سیاسی تازه ای در سطح جهان و به خصوص در اوکراین ایجاد نشود، انتظار می رود که بهای طلا در ادامه سال روندی نزولی را طی کند. اما طلا در بازارهای جهانی و داخلی همزمان با آغاز سال 93 روند نزولی خود را حذف کرده است به طوری که بهای جهانی هر اونس طلا از 1328 دلار در روز اول فروردین به 1294 دلار رسیده و کاهش 34 دلاری را تجربه کرده است. همچنین در بازار داخلی نیز قیمت هر گرم طلای 18 عیار از 97 هزار تومان در روز اول فروردین به 96 هزار و 400 هزار تومان رسیده است. همچنین سکه تمام بهار آزادی نیز از ابتدای سال جاری با 2 هزار تومان کاهش به 943 هزار تومان رسیده است. کریم چریف، تحلیلگر بازار طلا در این باره می گوید فعالان بازار در طی روزهای گذشته بیشتر تمرکز خود را معطوف عوامل پایه ای اقتصادی کرده اند و کمتر بر روی روسیه و کریمه تمرکز می کنند. وی معتقد است احتمالا شاهد تداوم کاهش آهسته قیمت ها خواهیم بود، مگر اینکه مجددا نگرانی ها در مورد مسائل اقتصادی یا در مورد روسیه افزایش یابد. محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در این رابطه می گوید همزمان با افزایش و یا کاهش قیمت جهانی طلا، قیمت طلا در داخل کشور نیز تغییر می‌کند و قیمت طلا در داخل کشور تابع قیمت جهانی آن است. وی معتقد است سکه و طلا دیگر جنبه سرمایه‌گذاری خود را از دست داده است و در حال حاضر اگر سکه‌ای مبادله می‌شود به دلیل رفع نیاز معمول جامعه است و دیگر مانند گذشته کسی برای سود کردن50 یا 100 سکه نمی‌خرد. امروز اگر کسی برای خرید سکه مراجعه می‌کند، تنها به دلیل نیازش این کار را می‌کند و مانند گذشته سوداگری در بازار سکه وجود ندارد. کشتی آرای در مورد تکرار تجربه سال‌های گذشته در بازار طلا و سکه گفته بعید است که مانند گذشته کسی برای سود به سمت خرید سکه بیاید و روند نه ماه گذشته بازار سکه خلاف این را نشان می‌دهد.





1393/1/10





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن