تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس فرزندش را ببوسد ، خداوند عزّوجلّ براى او ثواب مى نويسد و هر كسى كه او را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814726501




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برج ميلاد و آزادي تهران خاموش شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ فروردين ۱۳۹۳ (۱۱:۵۵ق.ظ)
برج ميلاد و آزادي تهران خاموش شد شهردار تهران روز گذشته پس از بازديد سرزده از باغ امير سليماني، بيت امام(ره) ، حسينيه جماران، ايستگاه آتش نشاني 88 امام رضا، سري هم به برج ميلاد زد تا شاهد خاموشي اين برج به مناسبت روز ساعت زمين باشد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدباقر قاليباف عصر روز گذشته در بازديدي سر زده ، از بخش هاي مختلف پروژه باغ امير سليماني که در مجاورت محله جماران و بيت امام (ره) قرار دارد ديدن کرد و دستورات لازم را براي تکميل بخش هاي مختلف اين باغ قديمي قجري ارائه داد.
مجتبي يزداني شهردار منطقه يک نيز که در اين بازديد شهردار تهران را همراهي مي کرد به ارائه گزارشات لازم در خصوص اقداماتي که تا کنون در اين مکان انجام شده پرداخت و گفت: اين باغ قديمي مساحتي در حدود 2.4 هکتار دارد و اواخر سال 91 پس از تملک و انجام مراحل بهسازي و بازسازي به بهره برداري رسيد.
وي با اشاره به دستور شهردار تهران براي ايجاد فرهنگسرا در داخل باغ اظهار داشت: اين فرهنگسرا مراحل پاياني را طي مي کند و تا دو هفته آينده تقديم علاقه مندان خواهد شد. يزداني در طول مسير پلکاني باغ ، به گنبدي که در گوشه اي از باغ قرار داشت اشاره و بيان کرد: اين گنبد در واقع سقف آمفي تئاتر است که سالن آن با گنجايش 200 نفر در زير آبنماي باغ اميرسليماني در حال ساخت است.
دکتر قاليباف پس از بازديد از اين مجموعه با کارگران و پرسنل گفتگو کرد و به آنها خسته نباشيد گفت. سالن آمفي تئاتر باغ امير سليماني دو منظوره است و به صورت دايره وار ساخته مي شود.
پروژه باغ امير سليماني يکي از باغ هاي قديمي تهران است که قدمت آن به دوره قاجار و پهلوي اول باز مي گردد، اين باغ دو سال پيش به تملک شهرداري تهران در آمد تا با بهسازي آن درهايش به روي تمامي همشهريان تهراني گشوده شود ، اين باغ ايراني که در خيابان امير سليماني قرار گرفته است شامل حوض و آبنما به طول 200 متر و سطوحي پلکاني است و ساختماني قديمي دارد.

بيعتي دوباره با امام شهدا
شهردار تهران پس از بازديد از باغ امير سليماني به طرف خيابان جماران و بيت امام (ره) راهي شد و در ابتداي کوچه با پرنده فروشي که سالهاست در اين کوچه ساکن است به گپ و گفت پرداخت. پيرمرد پرنده فروش از کاروبارش گفت و به اين نکته نيز اشاره کرد که از لرستان به تهران آمده و سالهاست در اين کوچه پرنده هاي قفسي مي فروشد.
رد شدن از کوچه اي که روح خدا سالها از آنجا عبور مي کرد حال و هواي خاصي دارد.کودکي که دستان کوچکش را در دست مادر گذاشته از مادر مي پرسد: اينجا واقعا خانه امام خميني است؟ و مادر جواب مي دهد بله اينجا خانه همان کسي است که عکسش را در تلويزيون نشانت دادم و بعد دوباره توجه کودک را به عکسي که در سر در کوچه نصب شده جلب مي کند. شهردار تهران در جلوي در ورودي با سربازهايي که در اين مکان انجام وظيفه مي کنند خوش وبشي مي کند و وارد مسير حسينيه و بيت امام مي شود.
با ورود به بيت امام(ره) همه به قرائت فاتحه مي پردازند و بيعتي دوباره با امام راحل مي کنند. ايام نوروز است و گردشگران زيادي براي بازديد از بيت امام خميني(ره) به اين مکان آمده اند، برخي از آنها در کنار شهردار تهران مي ايستند و حال و احوال مي کنند، برخي هم مجذوب خانه کوچک و با صفاي امام شده اند و گوشه گوشه آن را با دقت بازديد مي کنند. خانه امام خانه اي يک طبقه است که در پشت حسينيه جماران قرار دارد و دو اتاق و يک راهروي باريک و يک آشپزخانه دارد و فاقد هر گونه تزئينات معماري است، خانه اي ساده که مردي بزرگ را در خود جاي داده بود
محمد باقر قاليباف پس از بازديد از بيت امام وارد حسينيه جماران مي شود و گفتگويي با افرادي که در اين حسينيه نشسته اند مي کند. در بين جماعت حاضر مادر شهيدي هم حضور دارد که از همدان براي بازديد از حسينيه آمده و با شهردار تهران هم به گفتگو مي پردازد.

اقامه نماز مغرب و عشا در ايستگاه آتش نشاني
در ادامه مسير شهردار تهران بازديدي سرزده از ايستگاه آتش نشاني و خدمات ايمني 88 امام رضا(ع) که در پارک وي مستفر است دارد، پرسنل ايستگاه آماده باش هستند و با لباسهاي فرم به استقبال قاليباف مي آيند و سال نو را به ايشان تبريک مي گويند. صداي اذان مغرب طنين انداز شده و شهردار تهران سراغ نمازخانه را از رييس ايستگاه مي گيرد ، نماز مغرب و عشا در اين محل با حضور پرسنل ايستگاه و همراهان قاليباف به جا آورده مي شود. محمد باقر قاليباف پس از انجام فريضه نماز به شوفاژ روشن و درهاي باز اشاره مي کند و مي گويد: بهتر است که درها را ببنديد تا انرژي اتلاف نشود و همه جاي ساختمان گرم بماند.

خاموشي يک ساعته برج ميلاد به مناسبت روز"ساعت زمين"
وي در ادامه به سمت برج ميلاد حرکت مي کند تا علاوه بر بازديد از اين مکان شاهد خاموشي يک ساعته برج ميلاد به مناسبت روز " ساعت زمين" که يک اقدام نمادين جهاني است باشد.
برج ميلاد و برج آزادي به مناست روز جهاني ساعت زمين چراغ‌هاي خود را همزمان با سراسر دنيا به مدت يک ساعت از ساعت 20:30 دقيقه با هدف صرفه‌ جويي در مصرف انرژي و جلوگيري از گرمايش زمين، خاموش کردند. اين اقدام براي چهارمين سال پياپي توسط شهرداري تهران انجام مي شود .

قاليباف: کم مصرف نکنيم ، درست مصرف کنيم / با صرفه جويي 20 درصدي آب از قطعي آن جلوگيري کنيم
محمد باقر قاليباف در خصوص برگزاري نمادين خاموشي يکساعته سازه هاي بلند شهر در جمع خبرنگاران گفت: يکي از چالشهاي بزرگي که امروز جامعه جهاني با آن رو به روست توسعه صنعت به شکلي بي رويه است که موجب برهم خوردن طبيعت که بستر زندگي انسانهاست مي شود.
وي با بيان اينکه هر کشوري حتي کشورهايي که پيش از اين مدافع طبيعت بوده اند مشکلاتي را براي کره زمين بوجود آورده اند افزود: به هر حال امروز همه به اين نتيجه رسيده اند که تلاش کنند با الگوي مصرف درست و بهينه موجب کاهش مشکلات اين کره خاکي و پيشگيري از وقوع مشکلات شوند.
شهردار تهران با تاکيد بر اينکه همه انسانها بايد براي مصرف درست و بهينه از منابع طبيعي گام بردارند اضافه کرد: 9 فروردين فرصتي است که همه شهرها به خصوص شهرهاي بزرگ با يک هماهنگي خوب يک ساعت به صورت نمادين برق برج ها و ساختمانهاي بلند خود را خاموش کرده و نشان دهند که مي توان با مصرف کمتر در اين راه قدم برداشت
وي در ادامه گفت: البته اين يک حرکت نمادين است که بايد جزو سبک زندگي ما شود. قاليباف تصريح کرد: ما نمي گوييم که بايد کم مصرف کنيم بلکه بايد از امکاناتي که خداوند براي ما مهيا کرده به خوبي استفاده کنيم و اسراف نداشته باشيم
قاليباف در پاسخ به اين پرسش که شهرداري تهران چه اقداماتي در راستاي اقتصاد مقاوتي در پيش خواهد گرفت گفت: اين کار نيازمند فرهنگ سازي است و بايد دانست که ما در کشورمان زياد اسراف مي کنيم به طوري که بيش از 2.5 برابر دنيا سرانه مصرف آب داريم.
شهردار تهران به مصرف بالاي انرژي در کشور اشاره و بيان کرد: بنده فکر نمي کنم هيچ کشوري به اندازه کشور ما در حوزه انرژي مصرف داشته باشد. به گفته وي بخشي از اجراي الگوي اقتصاد مقاومتي منوط به اصلاح الگوي مصرف است.
قاليباف تاکيد کرد: ما معتقديم بايد درست مصرف کنيم ، بي آبي امسال شهر تهران موضوعي جدي است و به طور حتم ما مي توانيم با 20 درصد صرفه جويي در مصرف آب از قطعي آن و حفر چاههاي بي رويه جلوگيري کنيم.
وي در پايان اظهار اميدواري کرد که با فرهنگ سازي بتوان در مصرف منابع طبيعي صرفه جويي کرد و شهرداري تهران نيز در اين خصوص خود را مسوول مي داند.
برج ميلاد که به دليل شکل ظاهري متفاوت و ارتفاع بلند سازه­ اي آن که تقريبا از همه نقاط تهران نمايان است و يکي از نمادهاي پايتخت ايران به شمار مي‌آيد براي بار چهارم جهت شرکت در مراسم ساعت زمين همکاري کرد و از ساعت 20:30 دقيقه مراسمي با حضور پنجاه نفر از هنرمندان، ورزشکاران و چهره هاي هنري به مناسبت گرامي داشت روز جهاني ساعت زمين برگزار شد.

بازديد شهردار تهران از برج ميلاد و گپ و گفت با همشهريان
شهردار تهران در ادامه به همراه هوشيار، مديرعامل برج ميلاد از نقاط مختلف محوطه برج بازديد کرد و به گپ و گفت با همشهريان پرداخت. در محوطه برج ميلاد نمايشگاه محصولات استانها برپاست و اقوام مختلف به ارائه محصولات و نمايش فرهنگ خود به بازديدکنندگان مي پردازند. در مسير بازديد برخي از شهروندان ، شهردار تهران را صدا مي زدند و به گفتگو با وي مي پرداختند. يکي از اين افراد مردي جوان بود که از شهردار خواست که شهربازي مدرني در تهران ساخته شود تا حداقل نوجوانان بتوانند از آن استفاده کنند.قاليباف در اين زمينه به وي قول مساعد داد و گفت که حتما به زودي تهران صاحب شهربازي خواهد شد.
يکي ديگر از همشهريان خانم خانه داري بود که از قاليباف به جهت اقداماتي که شهرداري براي زنان خانه دار انجام داده تشکر کرد . فرد ديگري که از اهالي سيستان و بلوچستان بود از شهردار تهران براي برپايي نمايشگاه اقوام ايراني تشکر کرد و خواست که قاليباف حتما به غرفه آنها سري بزند. در ادامه شهردار تهران وعنايت بخشي بازيگر پيشکسوت سينما و تلويزيون با يکديگر رو به رو شدند و به تبريک سال نو به يکديگر پرداختند. در اين بين زياد بودند کودکاني که به نزد قاليباف مي آمدند و سلام مي دادند، دوربين هاي عکاسي و فيلمبرداري مردم هم که ديگر نقل مجلس شده بود، شهروندان يکي يکي متوجه مي شدند که شهردارشان در بين آنهاست و خيل جمعيت به دور قاليباف جمع مي شد.

بازديد شهردار تهران از درياچه شهداي خليج فارس/ آبشار تهران و درياچه شهداي خليج فارس آماده پذيرايي از گردشگران روز طبيعت مي شوند
شهردار تهران در پايان بازديد سر زده خود از اماکن مختلف سري هم به درياچه شهداي خليج فارس زد و از نزديک با شهروندان به گفتگو پرداخت، سپس با آمدن شهردار منطقه 22 دستورات لازم را جهت آمادگي اين منطقه براي برپايي مراسم فاطميه و روز طبيعت ارائه داد.
قاليباف از شهردار منطقه خواست که مجموعه فرهنگي درياچه شهداي خليج فارس نيز تکميل شده و اين محدوده به ويژه پارک جنگلي چيتگر، درياچه شهداي خليج فارس و مجموعه آبشار تهران براي روز طبيعت و سرويس دهي به شهروندان آماده شوند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن