تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به پاداش بهشت نمى رسد مگر آن كس كه باطنش نيكو و نيّتش خالص باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820769864




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصاد باید مبتنی بر فرهنگ اسلامی باشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



حجت الاسلام والمسلمین نکونام:
اقتصاد باید مبتنی بر فرهنگ اسلامی باشد خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: اقتصاد در کشور باید بر اساس فرهنگ اسلامی و عدالت بنا و به معنای واقعی کلمه فرهنگ اقتصادی عدالت محور در جامعه حاکم شود.



حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» اظهار داشت: بخش اقتصاد از اصلی ترین نیازهای امروز کشور است که رهبر فرزانه انقلاب در چند سال اخیر با درایت و هوشمندی خود به این مسأله تأکید کرده اند.
 
امام جمعه شهرکرد افزود: امسال نیز رهبر معظم انقلاب همچون سنوات گذشته بحث اقتصاد را در نامگذاری سال به کاربرده اند که البته این مهم در ادامه همان نام گذاری سال پیش است که هنوز محقق نشده است و ایشان هم از آن گله داشتند.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: آن چه نامگذاری امسال را شاخص کرده و نیازمند بسیج همگانی است، بحث عزم ملی و مدیریت جهادی است، یعنی مردم و دولت دوشادوش هم باید در رفع مشکلات کشور گام بردارند.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام، با بیان این‌ که جهاد نیازمند یک استراتژی تمام عیار در برخورد و مبارزه با دشمن در عرصه های مختلف مخصوصا اقتصاد و فرهنگ است گفت: دشمنان دیرینه ایران اسلامی از همان زمان شکل گیری نظام اسلامی درصدد ضربه زدن به این شجره طیبه بوده و امروز هم در ادامه همان مسیر خود از راه تحریم‌های اقتصادی ورود کرده و به غلط فکر می کنند که از این راه خواهند توانست به ایران ضربه بزنند.
 
وی با اشاره به راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور ابراز داشت: تحقق این مهم در گرو پایداری و تکیه تمام عیار بر توانمندی های داخلی و قطع امید از بیگانه به معنای واقعی است.
 
امام جمعه شهرکرد با بیان این که اقتصاد باید مبتنی بر فرهنگ اسلامی باشد، تصریح کرد: اقتصاد در کشور باید بر اساس فرهنگ اسلامی و عدالت بنا شود و به معنای واقعی کلمه فرهنگ اقتصادی عدالت محور در جامعه حاکم شود.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در خصوص اهمیت و جایگاه فرهنگ نیز اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران بر اساس باورهای دینی و مذهبی خاصی شکل گرفته که همان فرهنگ کشور را شامل می شود و باید این باورها در جامعه به صورت کامل نهادینه شود.
 
این مقام مسؤول اذعان داشت: متأسفانه علی رغم گذشت چند دهه از انقلاب و پیشرفت های بسیار خوب در عرصه های مختلف علمی و فناوری از بحث فرهنگ کمی غفلت شده و همین امر باعث ورود فرهنگ بیگانه در باورهای ما شد در صورتی که باورهای ما همگی ریشه الهی داشته و انسان ساز است.
 
 رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: امروز که رییس دولت یک حوزوی است امید می‌رود که بحث فرهنگ مورد عنایت ویژه‌ای قرار گرفته و افرادی در مناسب فرهنگی کشور گمارده شوند که معتقد به این امور باشند و بتوانند با پتانسیل‌های موجود، کشور را به سوی فرهنگ اسلامی و تحقق منویات رهبری هدایت کنند./9457/ت302/ع



۱۳۹۳/۱/۱۰






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن