تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813200556




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

البرزی‌ها در تعطیلات نوروز اهداء خون را فراموش نکنند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: البرز/
البرزی‌ها در تعطیلات نوروز اهداء خون را فراموش نکنند
مدیرکل انتقال خون استان البرز گفت: از ابتدای امسال تا کنون 803 واحد کیسه خون توسط شهروندان البرزی اهدا شده است.


به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، دکتر سیدحسن حسینی اظهار کرد: خون و فراورده‌های خونی در تمام ایام سال مورد احتیاج است بنابراین شهروندان البرزی در تعطیلات نوروز نیز باید برای اهداء خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: به طور طبیعی در تعطیلات نوروز آمار مراجعه کنندگان به پایگاه‌های انتقال خون کاهش می‌یابد که در این شرایط غالبا از ذخایر خونی موجود در پایگاه‌ها برای رفع نیازهای مراکز درمانی و بیمارستانی استفاده می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه شهروندان البرزی همواره در زمینه اهداء خون به معنای "اهداء زندگی" پیش‌قدم بوده‌اند و علاوه بر این که خون اهدائی آنها نیاز استان را برطرف می‌کند بخشی از واحدهای خونی اهدا شده نیز به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

حسینی تاکید کرد: درشرایط عادی خون‌های اهدائی از سوی شهروندان البرزی 93 درصد از نیاز موجود در این حوزه را تامین می‌کند و امید است این روند در سال جدید نیز ادامه داشته باشد.

این مسئول اظهار کرد: بیشتر اهدا کنندگان خون در استان البرز را مردان تشکیل می‌دهند و جمعیت زنان اهدا کننده کمتر از پنج درصد است.

مدیرکل انتقال خون استان تصریح کرد: بدون شک با فرهنگ‌سازی، آموزش لازم و ایجاد شرایط تغدیه‌ای مناسب می‌توان آمار زنان اهدا کننده خون در البرز را به میزان قابل توجهی افزایش داد.

وی ادامه داد: در نوروز امسال روزهای دوم، سوم، چهارم، دوازدهم، چهاردهم و پانزدهم این ماه، پایگاه مرکزی، پایگاه توحید (روزهای فرد) و پایگاه فردیس (روزهای زوج ) از ساعت 8 الی 15:30 به مراجعه کنندگان خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی گفت: این پایگاه‌ها روزهای پنجم، ششم، هفتم، نهم، دهم و یازدهم فرودین نیز از ساعت 8 الی 17:30 آماده دریافت خون‌های اهدائی از شهروندان البرزی هستند.

انتهای پیام/م


منبع: ایسنا




تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن