تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز دژ محكم خداوند رحمان و وسيله راندن شيطان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805167848




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد تردد معاون اول رئیس جمهور و وزیر راه در ترافیک نیمه سنگین هراز


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
تردد معاون اول رئیس جمهور و وزیر راه در ترافیک نیمه سنگین هراز
معاون اول رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی در بازدید از بخش‌هایی از محور هراز با ترافیک نیمه‌سنگین در این محور مواجه شدند و وضعیت رفت‌وآمد مسافران نوروزی را در ترافیک مشاهده کردند.

خبرگزاری فارس: تردد معاون اول رئیس جمهور و وزیر راه در ترافیک نیمه سنگین هراز

● گزارش تصويري مرتبط
-------------------------------

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل،در ایام نوروز و تعطیلات عید بازار سفر در بین خانواده‌ها داغ است و در اوقات فراغت والدین در کنار هم بودن با طعم سفر حال و هوای خاصی دارد. در نخستین روزهای عید 93 جهانگیری معاون اول رئیس جمهور دولت تدبیر و امید صبح امروز به همراه وزیر راه و شهرسازی و دیگر مسئولان کوله‌بار سفر را بسته و راهی شمال کشور شدند. البته ناگفته نماند این سفر 6 ساعته کاملا کاری بوده و برای بازدید از پروژه‌های محور هراز انجام شد. اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، احمد عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، به همراه داوود کشاورزیان رئیس راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور و خیرالله خادمی عضو هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل کشور از ساعت 7:30دقیقه صبح امروز شنبه نهمین روز فروردین 93 کار خود در مازندران را آغاز کردند. این نخستین سفر استانی و بررسی پروژه‌های معاون اول رئیس جمهور در سال جدید بود که با استقبال ربیع فلاح استاندار مازندران، عزت‌الله یوسفیان‌ملا نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس، سردار عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا، سیدعلی اسد مدیرکل راه و شهرسازی مازندران، مجید نصرالله‌نژاد مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل ‌جاده‌ای استان و مسئولان شهری همراه بود.    

* بازدید از مراحل ساخت تونل آبشار در نخستین گام معاون رئیس جمهور در نخستین گام، مسئولان ارشد دولت تدبیر و امید با حضور بر سر پروژه‌های چهارخطه کردن محور مواصلاتی هراز، در جریان ساخت تونل آبشار قله دختر منطقه پلور قرار گرفتند که این پروژه به اندازه 970 متر در حال احداث است و تاکنون حفاری 700 متر آن به اتمام رسید. تونل در دست احداث ابتهاج دومین پروژه مورد نظر معاون اول رئیس جمهور بود که این تونل نیز قرار است به طول 800 متر بوده و تاکنون 700 متر آن حفاری شد. بازدید از تونل وانا به عنوان سومین پروژه مورد بازدید جهانگیری با عبور از آن انجام شد زیرا این پرژه یک‌هزار و 670 متری کاملا بازگشایی شده و عملیات کف آن در آینده‌ای نزدیک آغاز می‌شود. معاون اول رئیس جمهور با انجام این سه بازدید در نشست بررسی پروژه ملی چهار خطه کردن محور هراز حاضر شد و از روند اجرایی آن با ارایه گزارشات لازم آگاهی پیدا کرد. عضو هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل کشور به عنوان نخستین مسئول به ارائه گزارش پرداخت و از نیاز اعتبار 570 میلیارد تومانی چهار خطه کردن محور هراز در محدوده مازندران خبر داد. خیرالله خادمی با تاکید اینکه این جاده از سال 1342 فعالیت خود را آغاز کرده و 14 تونل در آن واقع است، از طول 154 کیلومتری آن در محدوده مازندران از منطقه امامزاده هاشم تا ورودی شهرستان آمل خبر داد. وی با ابراز اینکه حدود 50 کیلومتر از هراز در تهران واقع شده و کاملا چهارخطه است، ادامه داد: 25 کیلومتر از 104 کیلومتر محور که در مازندران جای دارد چهار خطه شده و 80 کیلومتر دیگر در دست اقدام است و 61 کیلومتر آن به قرارگاه خاتم‌الأنبیا سپرده شده و 20 کیلومتر دیگر را هم چهار پیمانکار برعهده دارند. خادمی با اشاره به نیاز اعتبار 570 میلیارد تومانی چهارخطه کردن محور هراز در مازندران گفت: در محدوده تهران نیز به 400 میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم که در مجموع این محور برای پایان چهار خطه‌‍‌کردن به یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. خادمی همچنین از میزان 25 درصدی پیشرفت چهارخطه کردن هراز در محدوده مازندران خبر داد.   

* بیشتر قراردادهای چهارخطه کردن هراز با قرارگاه خاتم‌الانبیا سپرده شد مدیرکل راه و شهرسازی مازندران نیز در این جلسه اظهار داشت: 40 کیلومتر از محور هراز در مازندران سه‌خطه و چهارخطه بوده و عملیات اجرایی در آن شکل گرفت. سیدعلی اسد یادآور شد: از سه‌راهی چلاو تا منطقه کلرد محور هراز در بخش سد مخزنی قرار دارد و تا چندی پیش 11 کیلومتر از این مسیر به جهت اجرای سد مخزنی هراز برای آن قراردادی منعقد نشده بود که بنا به گفته عزت‌الله یوسفیان‌ملا نماینده مردم آمل در مجلس به تازگی برای جاده جایگزین قرارداد 204 میلیارد تومانی منعقد شد. اسد گفت: پیمانکاران محور هراز هم‌اکنون فعالیت و تلاش شبانه‌روزی دارند و بیشتر قراردادهای چهارخطه کردن این محور با قرارگاه خاتم‌الانبیا به میزان قرارداد 238 میلیارد تومان است. وی با اشاره به اینکه مازندران در واقع دارای دو فصل تابستان و زمستان است، بیان داشت: وجود شرایط خاص جوی، آب و هوا، سرمای شدید و همجواری با جاده اصلی، تردد زیاد خودروها و وجود اماکن صنعتی، تولیدی و اقتصادی نظیر مزارع پرورش ماهی و معادن مقداری بر روند رشد پروژه‌ها تاثیرگذار است.   

* خروج از رکود مهم‌ترین برنامه‌ دولت تدبیر و امید در سال 93 معاون‌اول رئیس‌جمهور هم در این جلسه خروج از رکود را مهم‌ترین برنامه‌های دولت تدبیر و امید در سال جدید اعلام کرد. اسحاق جهانگیری خاطرنشان کرد: در مدت زمان کوتاه فعالیت دولت تدبیر و امید توانستیم کنترل خوبی بر روی تورم داشته و تعیین تکلیف طرح‌های مهمی که باید به سرعت به تصویب می‌رسید و وضعیت‌اش مشخص می‌شد را انجام دادیم. این مسئول ادامه داد: در سال 92 با بررسی وضعیت عملکردی شاخص دولت در بخش تورم به موفقیت‌های خوبی دست یافتیم و موضوع کنترل تورم در سال جدید از بحث‌های مهم دولت است. جهانگیری درباره فاز دوم اجرای هدفمندی یارانه‌ها گفت: آسیب‌شناسی لازم در مرحله نخست انجام شد و با انجام اقدامات مطلوب سعی داریم در نخستین گام طی روزهای آینده با ثبت‌نام متقاضیان فاز دوم این طرح تصمیم‌گیری شود. وی عنوان کرد: عدم تعادل بین منابع و مصارف در هدفمندی یارانه‌ها از مهم‌ترین اقدامات بوده و از مردمی که به این پول احتیاج ندارند می‌خواهیم تا با انصراف از دریافت یارانه سبب شوند تا این مبالغ صرف امور مهم کشور شود. جهانگیری تصریح کرد: بودجه سال 92 مبلغ 147 هزار میلیارد تومان بود که وصولی آن در نیمه دوم اسفند ماه گذشته تخصیص خوبی داشت. استاندار مازندران هم در این بین یادآور شد: مردم این استان شمالی کشور به دولت تدبیر و امید دل بستند و مشارکت حدود 94 درصدی آنها پای صندوق‌های رای در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا نشان از این ادعا دارد. ربیع فلاح جلودار تصریح کرد: پروژه‌های محور هراز نظیر چهار خطه‌کردن و سد مخزنی هراز بحث مازندران مطرح نیست زیرا این پروژه‌ها ملی و کشوری است که سود آن شامل حال هموطنان‌مان می‌شود. استاندار مازندران با اعلام اینکه انگیزه جدی به همراه کار شبانه‌روزی برای پروژه‌های این محور وجود دارد، گفت: به مردم قول دادیم که کار تعریض کامل دو محور هراز و فیروزکوه در سال 93 به پایان برسد ولی هم‌اکنون این زمان به سال 94 موکول شد.   

* تردد معاون اول رئیس جمهور و وزیر راه در ترافیک نیمه سنگین هراز دور جدید بازدید جهانگیری، آخوندی و دیگر مسئولان با حرکت به سوی پروژه‌های سد مخزنی هراز آغاز شد. از ویژگی بارز این سفر این بود که معاون اول رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی در بخش‌هایی از مسیر با کندی تردد روبرو بوده و از نزدیک ترافیک نیمه‌سنگین و وضعیت رفت‌وآمد مسافران نوروزی را مشاهده کردند. در نشست بررسی وصعیت احداث سد مخزنی هراز به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های سدسازی کشور، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به پیشرفت 9 درصدی سد مخزنی هراز، از هزینه سرمایه‌گذاری مورد نیاز یک‌هزار و 600 میلیارد ریالی این پروژه خبر داد. محمدابراهیم یخکشی بیان داشت: هم‌اکنون پیشرفت 9 درصدی را در عملیات اجرایی این پروژه شاهد هستیم. وی از هزینه سرمایه‌گذاری مود نیاز یک‌هزار و 600 میلیارد ریالی این پروژه خبر داد و گفت: رودخانه هراز یکی از رودهای بزرگ استان مازندران و شمال کشور است که می‌توان از ذخیره آب آن در بخش‌های مختلف بهره برد. یخکشی یکی از چالش‌های بزرگ مردم مازندران را مشکل در تامین آب شرب به‌ویژه در ایام تعطیل سال دانست و افزود: این پروژه مهم حتی می‌تواند یکی از پروژه‌های تامین بخشی از آب تهران تلقی شود. این مسئول با اعلام اینکه شبکه آبیاری این سد 100 هزار هکتار تعریف شده است، گفت: این سد می‌تواند پنج شهر بزرگ استان را در پوشش خود قرار دهد. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با تاکید اینکه تنها 10 درصد آب‌های سطحی مازندران کنترل می‌شود، گفت: البته تنها شبکه هراز این سد سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که حدود 10 درصد سرمایه‌گذاری آن انجام شد.  * احداث 39 دستگاه تونل و پل در پروژه چهار خطه کردن هراز وزیر راه و شهرسازی هم در حاشیه این نشست یادآور شد: هراز یکی از محورهای تاریخی کشور است که در طی روزهای سال تردد زیادی را در خود جای می‌دهد و پروژه چهارخطه کردن آن ملی است. احمدعباس آخوندی با اعلام اینکه در مقاطع عادی روزانه 20 هراز خودرو از این مسیر تردد دارند، ادامه داد: در زمان اوج تردد و پیک آن این میزان به 45 هراز خودرو می‌رسد که رقم بسیار بلایی است. وی اذعان داشت: می‌خواهیم این ظرفیت را به دو برابر افزایش دهیم که در این رابطه باید 19 دستگاه تونل در محور حفاری شود که حدود 12 هزار و 700 متر طول حفر بوده و حدود 20 دستگاه پل نیز در دست اجرا است. این مسئول کشوری ابراز امیدواری کرد: در سال 1394 با اتمام پروژه و رشد 100 درصدی چهارخطه کردن هراز شاهد تردد ایمن و سالم در آن باشیم.   

* اعتبار 600 میلیارد تومانی برای چهارخطه کردن هراز وزیر راه و شهرسازی، اعتبار مورد نیاز تکمیل چهارخطه کردن هراز را حدود 600 میلیارد تومان از امامزاده هاشم تا آمل عنوان کرد و بیان داشت: دو کمربندی برای رودهن و بومهن از جنوب و شمال را در دستور کار داریم. آخوندی همچنین تصریح کرد: البته با احتساب این دو کمربندی می‌توانیم از بخش شمال آزاد راهی را از پردیس تا پلور داشته باشیم و در طرف جنوب نیز مسیر را از پردیس به جاده فیروزکوه ادامه دهیم که برای این امر هم حدود 400 میلیارد تومان احتیاج داریم و سعی داریم آن را از اعتبارات دولتی و اوراق اقساط خزانه تامین کنیم. وی در مورد محور فیروزکوه، خاطرنشان کرد: در این محور نیز افزایش ظرفیت را در آینده خواهیم داشت که زودتر از محور هراز شاهد بهره‌برداری آن در طول سال جاری خواهیم بود همچنین با اتمام این دو محور در مازندران ظرفیت دسترسی بسیار خوب، ایمن و سالمی را ایجاد می‌کنیم. پس از پایان این نشست مسئولان ارشد دولت تدبیر و امید از تونل سرریز آب سد مخزنی هراز بازدید کرده و در جریان عملیات اجرایی تونل انحراف جاده، تونل‌های آبگیر کشاورزی، آب شرب و نیروگاه قرار گرفتند.   

* بازگشت هوایی معاون رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی به پایتخت بنا به اعلام قبلی قرار بود جهانگیری و دیگر مسئولان از مراحل ساخت کمربندی جنوبی شهرستان بابل، وضعیت ساخت محور سوادکوه و چگونگی فعالیت طرح‌های نوروزی در محورهای مواصلاتی مازندران بازدید داشته باشند که این سفر کاری به کار خود در آمل پایان داد. معاون اول رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی پس از مشاهده نزدیک پروژه‌های جاده شریانی هراز و گفت‌وگو با خبرنگاران رسانه‌ها، مطبوعات و خبرگزاری‌ها با پرواز هوایی عازم تهران شدند. ------------------------- گزارش از قربانعلی مسافر ------------------------- انتهای پیام/86012/ت40

93/01/09 - 19:18





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن