تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگـر بنـده‏اى... در ابتداى وضويش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد همه اعضايش از ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798772145




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش 38 درصدی تخلفات در بازار ایام نوروز/ افزایش قیمت در مواد لبنی نخواهیم داشت


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: معاون بازرسی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان:
کاهش 38 درصدی تخلفات در بازار ایام نوروز/ افزایش قیمت در مواد لبنی نخواهیم داشت
معاون بازرسی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان از کاهش 38 درصدی تخلفات در بازار ایام نوروز نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و پیش بینی کرد که این میزان کاهش تا پایان 15 فروردین ماه جاری به 50 درصد افزایش یابد.


به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از  شاتا، مجتبی فراهانی تصریح کرد: از اواسط اسفند ماه سال گذشته که موضوع نظارت ویژه بر بازار ایام نوروز مطرح شد، تاکنون بیش از 650 هزار بازرسی صورت گرفته که افزون بر 28 هزار پرونده تخلف توسط بازرسی شورای اصناف کشور تنظیم شده است.

وی با بیان اینکه این بازرسی ها به صورت مشترک با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی، بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت استانها، دانشگاه علوم پزشکی و معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صورت گرفته است، گفت: بیشترین پرونده های تخلف مربوط به البسه، کیف، کفش و عدم درج قیمت و بعضا گرانفروشی واحدهایی که اقدام به حراج کرده بودند، ارتباط داشته است.

معاون سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان همچنین به تخلفات مربوط به بخش خدمات عمومی اشاره کرد و اظهار داشت: در این بخش بیشترین تخلفات مربوط به قالیشویی ها، خشکشویی ها، فروشندگان میوه و صیفی جات و برخی از واحدهای صنفی و رستوران های بین شهری بوده است.

وی در عین حال تصریح کرد: با وجود تخلفات اشاره شده، تشکیل پرونده های تخلفاتی نسبت به سال قبل نزدیک به 38 درصد کاهش داشته است.

** رویکرد پیشگیرانه سازمان حمایت

فراهانی سپس با بیان اینکه رویکرد سازمان حمایت پیشگیرانه بوده است، اظهار داشت: در این خصوص جلسات متعددی با دستگاه های ذیربط و اتحادیه های مربوط برگزار شد تا ضمن شناسایی چالش ها، از بروز آنها جلوگیری به عمل آید.

به گفته وی، این اقدامات ویژه تا 15 فروردین ماه جاری ادامه خواهد داشت و در صورت نیاز، مجموع اقدامات کنترل و نظارت قابل تمدید خواهد بود.

** هرگونه افزایش قیمت در بازار غیرقانونی است

فراهانی سپس با بیان اینکه، هرگونه افزایش قیمت در بازار ایام نوروز غیرقانونی است، گفت: هیچ گونه افزایش قیمت نخواهیم داشت و در برخی مواقع(که بسیار اندک بوده) افزایش قیمت طبق مقررات صورت گرفته است.

وی با اشاره به حضور جدی بازرسان در ترمینال های مسافری و مراکز خرید نیز افزود: هموطنان در صورت مشاهده هرگونه تخلف با سامانه 124 تماس بگیرند تا بازرسان سازمان در اسرع وقت به آن موضوع رسیدگی کنند.

معاون سازمان حمایت همچنین به تثبیت قیمت کالاهای هدف بازار ایام نوروز اشاره کرد و گفت: در برخی کالاها همچون میوه و مرغ، تعدادی از واحدها صنفی که انگشت شمار بودند، درصدد افزایش قیمت برآمدند، اما بازرسان سازمان وارد عمل شده و طبق قانون با آنها برخورد کردند، ضمن اینکه در سایر اقلام هیچ گونه افزایش قیمت نداشتیم.

** آرامش و فراوانی کالا در بازار ایام نوروز

فراهانی تصریح کرد: اکنون در سراسر کشور آرامش خوبی در بازار حاکم است و پیش بینی می کنیم تا پایان 15 فروردین ماه جاری، نسبت به سال قبل درصد تخلفات حدود 50 درصد کاهش داشته باشد.

وی با بیان اینکه بازرسی و کنترل های سازمان حمایت بدون وقفه در طول سال ادامه خواهد داشت، گفت: برای کنترل بازار ایام نوروز از 3500 بازرس و افزون بر 21 هزار بازرس غیرمحسوس استفاده شده است، به گونه ای که بازار شب عید نسبت به سال گذشته بازار آرام تری بود.

به گفته فراهانی، فراوانی کالا هم اکنون در بازار کاملا مشهود است، ضمن اینکه روند کاهش قیمت در اقلام به ویژه در بخش میوه همچنان ادامه دارد.

** افزایش قیمت در مواد لبنی نخواهیم داشت

معاون سازمان حمایت همچنین در خصوص افزایش قیمت مواد لبنی اظهار داشت: در مواد لبنی به هیچ عنوان افزایش قیمت نداریم و چند کارخانه ای که در سال گذشته افزایش غیرمنطقی داشتند، پرونده های آنها در حال تنظیم است که اگر کاهش قیمت ندهند، به طور قطع با آنها طبق قانون برخورد می شود.

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن