تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بالاترین عبادت، عفت شکم و شهوت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812541468




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیش از 150 هزار نفر از مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران بازدید کردند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بیش از 150 هزار نفر از مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران بازدید کردند تهران بزرگ-ایرنا-مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران گفت: بیش از 150 هزار نفر از شهروندان تهرانی، گردشگران داخلی و خارجی از مجموعه های تاریخی و فرهنگی نیاوران بازدید کردند.


به گزارش روز جمعه ایرنا نقل روابط عمومی مجموعه فرهنگی و تاریخی نیاوران، ˈآفرین امامیˈ افزود: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده از اول تا هفتم فروردین ماه سال جاری تعداد 150 هزار و 828 نفر از این مجموعه بازدید کرده اند که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته رشدی افزون بر 10 درصد را نشان می دهد.
وی اظهار داشت: کاخ اختصاصی نیاوران با 32 هزار و 347 نفر بیشترین میزان بازدید از کاخ موزه های مجموعه نیاوران را در این مدت به خود اختصاص داد.
امامی تصریح کرد: پس از کاخ اختصاصی نیاوران، کاخ صاحبقرانیه با 24 هزار و 791، حوضخانه با 17 هزار و 630 و کوشک احمدشاهی با 15 هزار و 277 نفر شاهد بیشترین بازدید کننده بودند.
مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، تغییر چیدمان در ویترین های موزه و رونمایی از آثار نادیده مخازن را از برنامه های نوروزی امسال به منظور جذب بازدیدکنندگان برشمرد.
وی افزود: نصب سایت پلان و راهنمای مسیر در محوطه، افزایش راهنماهای موزه با استفاده از دانشجویان رشته های مرتبط در فضای موزه ها، نصب صندوق رسیدگی به پیشنهادات و انتقادات در فضاهای مختلف و استفاده همه پرسنل از کارت شناسایی از دیگر فعالیت هایی هستند که در نوروز امسال به منظور بالا بردن سطح رضایتمندی بازدیدکنندگان در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران انجام شده است.
امامی ادامه داد: گردشگران در این مدت از کاخ اختصاصی نیاوران و موزه پارچه و لباس های سلطنتی، کاخ صاحبقرانیه، موزه حوضخانه، کوشک احمدشاهی، موزه جهان نما، موزه کتابخانه سلطنتی، موزه خودروهای اختصاصی کاخ نیاوران، باغ کتیبه ها و محوطه باغ دیدن کردند.
مجموعه فرهنگی و تاریخی نیاوران در باغ بزرگی به مساحت حدود 11 هکتار در شمال تهران قرار دارد که از زیبایی و جذابیت طبیعی و تاریخی فراوانی برخوردار بوده و بناهای این مجموعه متعلق به دوره های قاجار و پهلوی است.
ابتدا شاهان قاجار این مکان خوش آب و هوا را جهت اقامت ییلاقی خویش برگزیدند. فتحعلی شاه قاجار برای تفریحات تابستانی خود دستور داد تا در منطقه ای خوش آب و هوا خارج از شهر تهران که وسعتی بسیار کمتر از امروز داشت باغی مصفا بسازند. درکنار روستایی که «گُرده وی» یا «گُرده به» خوانده می شد و در نیاوران امروز قرار داشت به جای نیزاری که در همسایگی روستا واقع بود باغ را ساختند. باغ ییلاقی فتحعلیشاه که در جای نیزار ایجاد شد را «نی آوران» نامیدند که بعدا به نام «نیاوران» مشهور شد.
محمد شاه نیز در همین باغ بنای کوچک و ساده ای بنا کرد و به دنبال او ناصرالدین شاه« کاخ صاحبقرانیه» را در این باغ ساخت. آخرین بنایی که در دوران قاجار در این باغ ساخته شد مشهور به کوشک احمدشاهی است.
در زمان حکومت پهلوی دوم، برخی از بناهای کوچک این باغ تخریب شد و کاخ نیاوران با سبکی مدرن جهت سکونت وی و خانواده اش ساخته شد.
اکنون محوطه کاخ شامل کاخ اختصاصی نیاوران و موزه پارچه و لباس های سلطنتی، کاخ صاحبقرانیه و موزه حوضخانه، کوشک احمدشاهی، موزه جهان نما، کتابخانه اختصاصی، موزه خودروهای اختصاصی کاخ نیاوران، باغ کتیبه ها و گلخانه ها می باشد.
در سال 1357 این کاخ توسط نیروهای انقلابی تسخیر و در سال 1360 به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحویل داده شد همچنین در سال 1365 کاخ موزه نیاوران برای اولین برای بازدید مردم گشایش یافت.
در سالهای بعد موزه جهان نما (1376)، کاخ صاحبقرانیه (1377) و کوشک احمدشاهی (1379) نیز در معرض بازدید عموم قرار گرفت.
همچنین این مجموعه در ایام نوروز از ساعت 9 تا 19 فعال و علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر از مجموعه به وبسایت این مجموعه به آدرس ww.niavaranmu.ir مراجعه کنند.
تهرام/7244/1724
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن