تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندان خود را به كسب سه خصلت تربيت كنيد: دوستى پيامبرتان و دوستى خاندانش و قرائت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818892396




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«اقتصاد مقاومتي» راهبردي کلان است و مي‌توان از آن به‌عنوان استراتژي‌ بالادستي يادکرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ فروردين ۱۳۹۳ (۱۴:۵۰ب.ظ)
مدير عامل و نايب‌رييس هيات مديره منطقه ويژه اقتصادي سرخس: «اقتصاد مقاومتي» راهبردي کلان است و مي‌توان از آن به‌عنوان استراتژي‌ بالادستي يادکرد «اقتصاد مقاومتي» نه شيوه‌اي هم‌عرض با اقتصاد دولتي، خصوصي و تعاوني بلکه راهبردي کلان است و مي‌توان از آن به‌عنوان استراتژي‌ بالادستي ياد کرد.
به گزارش خبرگزاري موج از خراسان رضوي، محمدمهدي مروج الشريعه مدير عامل و نايب‌رييس هيات مديره منطقه ويژه اقتصادي سرخس گفت: اقتصاد مقاومتي استراتژي‌ کلان در اقتصاد ملي ايران است.
وي ضمن اشاره به ۳ فرم اقتصاد يادشده در قانون اساسي توضيح داد: «اقتصاد مقاومتي» نه شيوه‌اي هم‌عرض با اقتصاد دولتي، خصوصي و تعاوني بلکه راهبردي کلان است و مي‌توان از آن به‌عنوان استراتژي‌اي بالادستي يادکرد.
مروج الشريعه پيشنهاد کرد: در کنار ۳ فرم اقتصادي يادشده در قانون، از «اقتصاد وقفي» هم نبايد غافل ماند. در دنياي مدرن هم اقتصاد مبتني بر وقف هنوز جايگاه ويژه‌اي دارد و صاحب اثر مي‌باشد. به‌عنوان مثال، دانشگاه آکسفورد و هاروارد دو نمونه از وقفياتي هستند که تأثيري جدي در توليد علم و سرمايه در جهان غرب دارند.
وي با تاكيد بر جايگاه اقتصاد وقفي، گفت: در جمهوري اسلامي که خود حکومتي ديني است، نبايد از اين مهم غفلت نمود و همان‌طور که وقف در اقتصاد اسلامي جايگاهي مشخص و مهمي دارد، بايد در سيستم اقتصادي کشور هم به آن بهاداده شود. «اقتصاد وقفي» مي‌تواند مولد پيشرفت عمومي شود.
مدير عامل و نايب‌رئيس هيات مديره ي منطقه ي ويژه ي اقتصادي سرخس در تشريح پايه‌هاي اقتصاد مقاومتي توضيح داد: اولين و مهم‌ترين عنصر در اين ميانه، خودباوري و استفاده بهينه از امکانات موجود در کشور است. در اقتصاد مقاومتي تأکيد بر استفاده از امکانات خدادادي و سرمايه‌هاي انساني به همراه بهره‌مندي از سرمايه‌هاي مالي موجود در کشور است.
اين مدير اقتصادي يادآور شد: نگاه مان به مساله ي پيشرفت نبايد نگاهي تک‌بعدي باشد و بايد در همه زمينه‌ها اعم از مسائل مادي، بخش توليدي، کشاورزي، صنعت و معدن بايد به رشد و شکوفايي نائل شد.
وي در بخش دستاوردهاي اقتصادي مقاومتي گفت: روحيه‌اي که از اقتصاد مقاومتي حاصل مي‌شود در همه حوزه‌هاي انساني اعم از فرهنگ و اجتماع قابل تعميم و اثربخشي مثبت است. اصولاً تحقق اقتصاد مقاومتي بدون فرهنگ‌سازي لازم محقق نخواهد شد.
مديرعامل و نايب‌رئيس هيات مديره ي منطقه ي ويژه ي اقتصادي سرخس در پايان اين گفت و گو متذکر شد:در اقتصاد مقاومتي ادبياتي مبتني بر تک‌گويي و يک سونگري مطلقاً معنا ندارد و تضارب آرا حرف اول در اين بخش است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن