تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ما (اهل بيت) ستون هاى حق را استوار و لشكريان باطل را متلاشى كرديم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802813617




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس سازمان بازرسی:اقتصاد مقاومتی باید در زندگی روزمره آحاد جامعه جاری شود


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
رئیس سازمان بازرسی:اقتصاد مقاومتی باید در زندگی روزمره آحاد جامعه جاری شود

رئیس سازمان بازرسی:اقتصاد مقاومتی باید در زندگی روزمره آحاد جامعه جاری شود
رییس سازمان بازرسی کل کشور ضمن تبیین برنامه های این سازمان در سال 93، اقتصاد مقاومتی را فرهنگی خواند که باید در زندگی روزمره تک تک آحاد جامعه و مجموعه کشور جاری شود.
به گزارش نامه نیوز،ناصر سراج گفت: اقتصاد ایران به گفته کارشناسان اقتصادی، تا پیش از کشف نفت، اگرچه با افت و خیزهایی همراه بود اما به هر حال از راه کشاورزی و تجارت به نوعی تعادل رسیده بود. کشف نفت و تزریق پول­های این رانت بزرگ به اقتصاد به تدریج اقتصاد را به این منبع خارج از خود وابسته کرد به گونه ای که امروز پس از گذشت سال­های فراوان، بخش اعظم اقتصاد، همچنان به این منبع وابسته است.

وی افزود: این وابستگی به تک منبع درآمدی، نه تنها به ضربه ­پذیر شدن اقتصاد در برابر جزر و مدهای قیمت نفت می انجامد بلکه به دلیل نبود تنوع در درآمدهای اثربخش، احتمال از هم پاشیدگی آن را نیز تقویت می­کند. بنابراین، تلاش برای رهایی اقتصاد از چنین وضعیتی، نه تنها امری مطلوب بلکه ضروری و حیاتی است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور افزوده است:جمهوری اسلامی ایران در طی سه دهه گذشته، تلاش های زیادی را برای استحکام بخشی به اقتصاد خویش برداشته است، اما به دلیل نبود اصول کلی راهنما برای انجام این کار، اغلب اوقات چهره­ای مقطعی و موردی به خود می گرفت تا این که سرانجام در ماه­ های پایانی سال 1392، اصول سیاست هایی بومی و برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی با عنوان سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ابلاغ شد.

سراج گفت: این پدیده به عنوان گام نخست و پیش نیاز حرکتی است که ایران را در مسیر یکی از آرزوهای دیرین خود یعنی توانمندی و استقلال اقتصادی قرار خواهد داد.

وی افزود: مقام معظم رهبری چهار دلیل عمده را به عنوان دلایل تدوین و ابلاغ سیاست­های اقتصاد مقاومتی بیان نمودند که شامل ظرفیت فراوان کشور، حل مشکلات دیرپای اقتصاد، مقابله با تحریم ها و کاهش تأثیرپذیری اقتصاد از بحران­های اقتصادی در جهان است و عوامل چهارگانه فوق، نه تنها نشان دهنده ضرورت ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی است بلکه با توجه به حساسیت دوره ای که در آن قرار داریم، غفلت از آنها مساوی از دست رفتن فرصتی تاریخی است که مشکل بتوان آن را جبران کرد.

به گفته رییس سازمان بازرسی کل کشور، اقتصاد مقاومتی، یک دستورالعمل یا یک بخشنامه نیست. فرهنگی است که باید در زندگی روزمره تک تک آحاد جامعه و مجموعه کشور، جاری شود. بنابراین در دل آن، نه معنای ریاضت وجود دارد و نه زندگی مشقت بار بلکه برعکس، حاصل استفاده بهینه از منابع، افزایش میزان تولید و خلق ثروت و در نهایت، بهتر شدن زندگی افراد از نظر مادی خواهد بود.

سراج، رویکرد جهادی و فساد ستیزی را از عوامل قدرتمندی اقتصادی، رفاه اجتماعی و توسعه یافتگی فرهنگی کشور خواند و گفت: فساد ستیزی نهمین مؤلفه از مؤلفه های دهگانه اقتصاد مقاومتی است که از سوی مقام معظم رهبری برشمرده شده و به عنوان لازمه برخورداری از فعالیت های سالم و پر تحرکت اقتصادی، عنوان گردیده است.

وی می افزاید: بر این اساس، سازمان بازرسی کل کشور بر پایه وظیفه ذاتی خود در قانون اساسی که نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین است، فصلی جدید از فعالیت های خویش را به این امر اختصاص می دهد و سازمان باید در برنامه ریزی آتی خود، سرفصل اقتصاد مقاومتی و شاخص های آن که متناسب با وظایف هر دستگاه، تهیه خواهند شد را در سپهر نظارت بر حسن جریان امور، مورد پایش جدی و دایمی قرار دهد.

به گفته وی،صرف وقت و دقت بیشتر در کار بازرسی و نظارت در سال جدید، تلاش برای تهیه گزارش هایی متقن که حکایت ار پختگی رسیدگی ها و نظرات اعلام شده داشته باشد، تیزبینی و عدم اغماض در مواردی که شاید در نگاه اول، چندان مهم به نظر نیایند، استفاده مستمر از تجربه های داخلی و خارجی در مبارزه با فساد و به روز رسانی اطلاعات و داده های علمی، توانمندسازی کارکنان با آموزش های اثربخش و اطلاع رسانی های کارآمد و حساسیت بخشی به جامعه در مسایل مرتبط با فساد ستیزی از اولویت های مورد تأکید سازمان بازرسی در سال جدید است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور افزود: انتظار از بازرسی های استان ها این است که ضمن اهتمام جدی تر و تیزبینانه تر به فعالیت هایی که تاکنون به انجام رسانده اند، یک مورد از فعالیت های نظارتی و بازرسی متناسب با محیط جغرافیایی، فضای فرهنگی و شرایط اقتصادی استان خویش را به شکلی شاخص همراه با روش های خلاقانه، مستند و علمی به انجام رسانند و در پایان سال، آن را به عنوان کاری شاخص از استان که با کارهای جاری و قبلی آنها تفاوت معنادار داشته، معرفی کنند تا در صورت برخورداری از ویژگی های برجسته، به عنوان تجربه استانی، معرفی و در اختیار دیگران قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، سراج اضافه کرد: فعال شدن ظرفیت های استانی، نه تنها موجب شکوفایی نظارت و بازرسی در نقاط دور و نزدیک کشور خواهد شد بلکه آن را به نظامی تبدیل می­کند که توان آن به شکل متوازن در همه جا یکسان پراکنده شده و ضریب بروز فساد را به دلایلی همچون دورافتادگی یا کوچک بودن یک منطقه به شکلی ملموس کاهش می ­دهد، زیرا چشمان سازمان در مناطق دوردست تیزبین ­تر است.



1393/1/7





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن