تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):هیچکس حقیقت ایمان را کامل نمی کند مگر اینکه جدال لفظی را رها کند، هر چند حق با او باش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819190963




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلاش بی وقفه شهرداری شیراز برای اراdه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تلاش بی وقفه شهرداری شیراز برای اراdه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی شیراز - ایرنا- معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: شهرداری شیراز، در کنار تعامل و همکاری با دستگاههای عضو ستاد تسهیلات نوروزی، ارایه خدمات مطلوب و مناسب به مسافران و میهمانان نوروزی را در دستور کار خود قرار داده است.


به گزارش ایرنا، رمضان امینی، چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: تمامی عوامل و نیروهای شهرداری از مدت ها قبل از شروع تعطیلات نوروزی اقدام به آماده سازی شهر جهت استقبال از میهمانان نوروزی نموده و از ابتدای شروع تعطیلات تاکنون نیز در خدمت شهروندان و مسافران و میهمانان نوروزی بوده اند.
وی ادامه داد: در بحث زیباسازی فضا و منظر شهری، پاکیزگی و نظافت شهر، گل کاری و نصب نمادهای طبیعی و سبز، نمادهای تاریخی، نمادهای مذهبی و نمادهای نوروزی نیز از قبل از آغاز تعطیلات نوروز اقدامات خوبی از سوی شهرداری شیراز صورت گرفت.
امینی گفت: در کنار سایر نیروهای شهرداری، شاهد تلاش شبانه روزی نیروهای پاکبان به منظور پاکیزگی و نظافت شهر از قبل از شروع تعطیلات بودیم که این تلاش ها همچنان نیز ادامه دارد.
وی اظهار کرد: کارکنان حوزه فضای سبز، حمل و نقل، خدمات موتوری، آتش نشانی و حوزه های فرهنگی و اجتماعی و سایر بخش ها نیز در این ایام علاوه بر انجام خدمات ذاتی خود، به صورت شبانه روزی در خدمت شهروندان، مسافران و میهمانان نوروزی بوده اند.
معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: اقدامات و تغییراتی که در زمینه آماده سازی فضای شهر و گل کاری و زیباسازی منظر شهری و همچنین راهنمایی و هدایت مسافران و میهمانان نوروزی در نوروز امسال صورت گرفته و شاهد آن هستیم در مقایسه با سال قبل بسیار محسوس تر و چشمگیرتر است.
امینی اضافه کرد: حضور همکاران ما در مبادی ورودی شهر و ارایه نقشه های راهنمای شهری، ضمن جلوگیری از سردرگمی مسافران، به روان تر شدن ترافیک نیز کمک کرد.
وی، ضمن اشاره به آماده سازی پارک های شهر برای استفاده شهروندان و مسافران نوروزی در این ایام افزود: سال گذشته 25 پارک برای نصب چادر توسط مسافران پیش بینی و آماده سازی شده بود که با توجه به پیش بینی فضاهای دیگر برای اسکان مسافران و امکان استفاده بهتر و مطلوب تر از فضای پارکها این تعداد در نوروز امسال به 17 پارک کاهش یافت.
وی اظهار کرد: شهرداری شیراز ظرفیت های خوبی برای برای پذیرایی و اسکان مسافران در ایام نوروز پیش بینی کرده و آمادگی کامل برای پذیرایی و اسکان مسافران و میهمانانی که طی روزهای آینده به این شهر وارد می شوند را نیز دارد.
امینی، جمع آوری متکدیان و معتادان از خیابان های شهر را از دیگر اقدامات انجام شده در جهت آماده سازی شهر دانست و گفت: با توجه به اینکه کار جمع آوری متکدیان و گدایان از 15 اسفند سال گذشته در شیراز آغاز شد، امروز خیابان های شهر خالی از حضور این افراد است.
وی افزود: البته متکدیان با ظاهر متفاوتی اقدام به تکدی گری می کنند که مردم باید ضمن آگاهی نسبت به این موضوع، فریب این افراد را نخورند.
امینی اضافه کرد: تقاضای ما این است که مردم ضمن خودداری از کمک به افراد متکدی، در صورت برخورد و مواجه با این افراد، مراتب را از طریق مرکز 137 به همکاران ما اطلاع دهند.
وی، در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن اشاره به قابلیت ها و پتانسیل های گردشگری شیراز افزود: شهر شیراز با توجه به پیشینه مذهبی، تاریخی، فرهنگی و برخورداری از آب و هوای مطلوب می تواند در ایام مختلف سال پذیری تعداد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی باشد.
معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز تصریح کرد: صنعت توریسم که به عنوان یکی از صنایع سودآور در جهان شناخته می شود می تواند در شهر شیراز نیز که قابلیت های بسیاری در این زمینه دارد رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال را به همراه داشته باشد.
او گفت: به همین منظور، در نوروز امسال تلاش شد با راه اندازی بیش از 250 غرفه در نقاط مختلف، در کنار بازدید مسافران و میهمانان نوروزی از امکان فرهنگی، تاریخی و طبیعی شیراز، زمینه معرفی و عرضه صنایع دستی و سوغات این شهر نیز فراهم شود.
امینی، استقبال مسافران و میهمانان نوروزی از این غرفه ها را خوب ارزیابی کرد و گفت: این غرفه ها علاوه بر ایجاد رونق اقتصادی و تولید ثروت، باعث شناسایی و معرفی توانمندی های استان در بخش های مختلف می شود.
وی، منازل مبله و تبلیغات غیر قانونی که در این زمینه صورت می گیرد را از جمله مشکلات پیش روی شهرداری و شهروندان دانست و افزود: در طول سال شاهد هستیم که عده ای افراد سودجو با درج تبلیغات غیر مجاز منازل مبله در شهر، به فضای شهر آسیب وارد می کنند.
معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: به منظور ساماندهی منازل مبله، این امکان فراهم گردید که شهروندانی که قصد اجاره منازل خود را دارند اقدام به ثبت نام نمایند.
امینی اضافه کرد: عده ای قابل توجهی از شهروندان به قوانین و مقررات احترام گذاشته و اقدام به ثبت نام کردند اما عده معدودی افراد سودجو و فرصت طلب با زیرپا گذاشتن مقررات باز هم در شهر اقدام به درج تبلیغات غیر مجاز منازل مبله کردند.
وی ادامه داد: تاکنون بیش از 153 خط تلفن درج شده در تبلیغات با هماهنگی مراجع قضایی و همکاری شرکت مخابرات قطع شده که 11 مورد آن مربوط به فروردین ماه جاری است.ک/1
678/ 667
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن