تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان خوش اخلاقى و از بدبختى انسان بد اخلاقى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821181747




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نصب و راه اندازی دستگاه کندوپاش و تبخیر حرارتی در پارک علم و فناوری استان سمنان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نصب و راه اندازی دستگاه کندوپاش و تبخیر حرارتی در پارک علم و فناوری استان سمنان تهران-ایرنا- دستگاه کندوپاش و تبخیر حرارتی در آزمایشگاه نانو پارک علم و فناوری استان سمنان نصب و راه اندازی شد.


به گزارش ایرنا از روابط عمومی وزارت علوم، مدیر مرکز رشد واحدهای فناور شاهرود گفت: سامانه لایه نشانی به روش کندوپاش و تبخیر حرارتی با روش کندوپاشDC و RF و همچنین تبخیر حرارتی جهت لایه نشانی مواد رسانا و نارسانا است و این سامانه دارای ویژگی هایی از جمله امکان استفاده همزمان چندین زیرلایه، چرخش نگهدارنده زیرلایه، خواندن نرخ و ضخامت زیرلایه، دمای قابل کنترل زیرلایه ها و فشار پایه X * 10-6 torr است.
دکتر حمید هراتی زاده افزود: کندوپاش معادل فارسی کلمه sputtering است و این فرآیند یکی از روش های لایه نشانی فیزیکی حالت بخار است.
در این روش یون های با شتاب بالا، پس از برخورد با ماده تارگت، با انتقال انرژی خود باعث جداشدن ماده تارگت و پخش شدن آن در فضا می شوند.
دانشیار دانشگاه شاهرود تصریح کرد: محصولات زیادی با استفاده از کندوپاش به طور صنعتی تولید می شود که از آن جمله می توان به لایه ‏نوری آمورف برای ادوات نوری مجتمع، نورتاب ها در ‏نمایشگرها، ادوات حافظه نوری، ادوات حافظه آمورف، خازن و مقاومت های لایه نازک، دیسک های ویدئویی، ‏الکترولیت های جامد، لیزرهای لایه نازک، تفلون در صنایع خانگی، آلومینیم و فلزات ‏دیر گداز به عنوان رسانا و انواع عایق در صنایع ریزمدار و الکترودهای شفاف روی زیرلایه های شفاف اشاره کرد.
علمی(1)**2038**1599
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 235]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن