تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812718785




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقام امنیتی افغان: پاکستان طراح حمله به هتل ˈکابل سریناˈ بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مقام امنیتی افغان: پاکستان طراح حمله به هتل ˈکابل سریناˈ بود کابل- ایرنا - ˈلطف الله مشعلˈ سخنگوی اداره امنیت ملی افغانستان دستگاه اطلاعات پاکستان را طراح حمله پنج شنبه شب چهار مهاجم مسلح به هتل کابل سرینا که به کشته شدن 4 تن از اتباع خارجی و 5 افغان انجامید، معرفی کرد.


به گزارش ایرنا، ˈلطف الله مشعلˈ سخنگوی اداره امنیت ملی افغانستان روز سه شنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی در کابل، پاکستان را طراح حمله به هتل کابل سرینا معرفی کرد و گفت: مدارک و شواهد از دست داشتن دستگاه اطلاعات پاکستان در این حمله حکایت می کند.
مشعل با برشمردن پیچیدگی های این عملیات، نیروهای طالبان را از اجرای این نوع عملیات ناتوان توصیف کرد و گفت: نیروهای امنیتی افغان طی سال 92 با هوشیاری 12 طرح حمله نیروهای طالبان به هتل کابل سرینا را خنثی کردند که آخرین مورد آن در هشتم اسفند ماه خنثی شد.
مشعل گفت: یک دیپلمات پاکستانی چند روز قبل از حمله مهاجمان مسلح به هتل کابل سرینا در حال فیلمبرداری از نقاط حساس و محوطه های هتل دیده شده است.
سخنگوی اداره امنیت ملی افغانستان افزود: این دیپلمات پاکستانی که در باشگاه ورزشی هتل نیز ثبت نام کرده بود و به این مکان تردد داشت، یک روز قبل از حمله مهاجمان مسلح به هتل کابل سرینا، افغانستان را ترک کرده است.
مشعل گفت:هر شب 4 تا 5 عضو سفارت پاکستان به صورت منظم برای صرف شام در هتل سرینا حضور داشتند اما در روز حمله هیچیک از این افراد برای صرف شام به هتل مراجعه نکردند.
سخنگوی اداره امنیت ملی افغانستان در ادمه با تاکید بر اینکه اکثر کارکنان هتل سرینا از اتباع پاکستان هستند، گفت: یک تن از این کارکنان که با ˈآی اس آیˈ همکاری می کرد، 4 روز قبل از رویداد به طور غیرمنتظره هتل را ترک به پاکستان مراجعت کرده است.
مشعل حمله به هتل سرینا را مشابه حمله بر مهمانخانه هندوستان در چهار راهی انصاری شهر کابل دانست و گفت: ادعاهای طالبان مبنی بر طراحی حمله به هتل سرینا بی اساس است زیرا اظهارات آنان با شیوه این حمله کاملا متفاوت است.
وی گفت: نیروهای طالبان ادعا کرده اند که با خودروی بمب گذاری شده و سلاح های سبک و نیمه سنگین به هتل حمله کرده اند در صورتیکه مهاجمان تنها با شش قبضه سلاح کمری کوچک که در کفش های خود مخفی کرده بودند، وارد هتل شده اند.
مشعل افزود: دو تن از این تروریست ها اسنادی مبنی بر تابعیت افغانستان از استان قندهاررا به همراه داشتند که تحقیقات در خصوص صحت این اسناد آغاز شده است.
سخنگوی امنیت ملی افغانستان در ادامه اینگونه اقدامات را تلاشی برای اخلال در روند برگزاری انخابات ریاست جمهوری و شوراهای استانی افغانستان دانست و گفت حمله به هتل سرینا تلاشی برای جلوگیری از حضور ناظران خارجی برای نظارت بر انتخابات افغانستان بود.
مشعل در عین حال از تحرکات گروه های سفلی و نهضت اسلامی ازبکستان و پیوستن آنان به صف تروریستها در افغانستان خبر داد و گفت این گروهها در صدد انجام حمله به اهدافی در افغانستان هستند.
آساق پ**ع.ن**1501
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن