تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815321473




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاثیر اشتغال زنان در خارج از خانه بر زندگی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
تاثیر اشتغال زنان در خارج از خانه بر زندگی
امروزه با توجه به تغییر نقش‌ها و دگرگونی‌های اقتصادی در جامعه، زنان هم به رغم داشتن مسئولیت‌های متعارف خود در منزل، مایل به کار در خارج از خانه شده‌اند، که این امر مزایا و معایبی دارد.
 زهرا خدامی روانشناس در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در مورد مزایای اشتغال زنان در خارج از خانه گفت: اگر بین زوجین من و تو نباشد، داشتن حقوق کمکی زن باعث تقویت و بالا رفتن شرایط اقتصادی زندگی می‌شود و زن و شوهر پشتوانه یکدیگر به حساب می‌آیند.

وی از دیگر مزایای شاغل بودن زنان به افززایش اعتماد به نفس اشاره کرد و افزود: شاغل بودن زن باعث بالا رفتن اعتماد به نفس و روحیه مدیریتی او می‌شود، همچنین زنان شاغل از لحاظ فرهنگی به روز هستند و شادابی و توجه خاصی دارند.

مادران شاغل و تحصیل‌کرده از وجهه اجتماعی بالایی برخوردارند و مورد افتخار و سربلندی فرزندان خود هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: درصد گوشه‌گیریو افسردگی زنانی که در خارج از خانه مشغول به کار هستند بسیار کمتر از زنان خانه‌دار است.

وی در مورد معایب کار کردن زنان گفت: زنان شاغل به یک استقلال نسبی مالی و اقتصادی رسیده‌اند، گاهی اوقات این استقلال سردی روابط زناشویی و کمرنگ شدن وابستگی به همسر می‌شود که منجر به اختلاف و در برخی مواقع جدایی می‌شود.

زنانی که بیرون از خانه کار می‌‌کنند به دلیل صرف انرژی در محل کار، کمتر می‌توانند به مسائل و امور خانه رسیدگی می‌کنند.

خدامی کمبود عاطفی و تربیتی فرزندان در این خانواده‌ها را بیشتر عنوان کرد و گفت:‌ کمبود عاطفی در بین فرزندانی که پدر و مادر شاغل دارند بیشتر نمود پیدا می‌کند، همچنین به دلیل گفتگو درد و دل با همکاران و دوستان در محیط کار چشم و هم‌چشمی‌هایی پیش می‌آید که گاهی اوقات به منزل کشیده و باعث ایجاد ناراحتی می‌شود.

خدامی در پایان خاطرنشان کرد:‌ زنانی که در ابتدا شاغل بوده‌اند و همسران شغل آنها را پذیرفته‌اند در زندگی کمتر دچار مشکل می‌شوند.

به طور کلی زن و شوهر مکمل یکدیگرند و هم‌دلی و همکاری و احترام و درک متقابل یکدیگر در راه رسیدن به خوشبختی راه همواره می‌کند.

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن