تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نصيحت كردن در حضور ديگران، خُرد كردن شخصيت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815265652




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرنگونی جنگنده سوری؛ اقدامی هدفدار در آستانه انتخابات شهرداری ها است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کارشناسان ترکیه: سرنگونی جنگنده سوری؛ اقدامی هدفدار در آستانه انتخابات شهرداری ها است آنکارا – ایرنا - شماری از کارشناسان مباحث سیاسی ترکیه ، سرنگونی جنگنده سوری توسط جنگنده های این کشور را ، اقدامی هدفدار توسط دولت آنکارا برای سرپوش گذاشتن به فساد مالی و انتشار نوارهای صوتی علیه دولت ترکیه پیش از برگزاری انتخابات شهرداری ها ارزیابی کردند.


پایگاه خبری ˈتودی زمانˈ روز یکشنبه به نقل از ˈ گورهان باجیک ˈ که از او به عنوان یک تحلیلگر مباحث سیاسی ترکیه نام برد نوشت : اقدام ارتش ترکیه در سرنگونی یک فروند جنگنده سوریه سووال برانگیز است چرا که مرزهای دو کشور هر روز شاهد حوادث بسیاری است و مرزهای دو کشور هر روز نقض می شوند.
وی گفت : نگاهی به تارنمای ارتش ترکیه نشان می دهد که هر روز مرز این کشور نقض شده است و حال این سووال مطرح است که چگونه امروز جنگنده های ترکیه ، جنگنده سوری را به علت نقض حریم هوایی این کشور سرنگون کردند.
وی تصریح کرد : این حمله شش روز قبل از برگزاری انتخابات شهرداری ها در این کشور صورت می گیرد و همین امر سووال بر انگیز است.
ˈحسن کانبولات ˈتحلیلگر روابط خارجی ترکیه نیز گفت: دلیل اصلی سقوط جنگنده سوری مشخص است ، این حمله دارای اهدافی است که در روزهای آینده مشخص خواهد شد.
وی با اشاره به زمان برگزاری انتخابات شهرداری ها در ترکیه اظهار داشت : این حمله سبب تحریک عمومی پیش از انتخابات شهرداری ها می شود.
ˈگنج ساواسˈ استاد دانشگاه اقتصاد و علوم دانشگاه فاتح زمان ترکیه نیز دراین باره گفت : اگر این نخستین نقض هوایی ترکیه توسط جنگنده های سوری بود می توان این حمله را یک واکنش طبیعی توجیه کرد ولی نگاهی به آمار نشان می دهد که در ماه سپتامبر به دفعات حریم هوایی ترکیه نقض شده است ضمن آنکه همزمانی این حمله با سخنرانی امروز نخست وزیر ترکیه در استانبول سوال برانگیز است.
انتخابات شهرداری ها در ترکیه با شرکت احزاب مختلف روز دهم فروردین ماه برگزار می شود.
به گزارش ایرنا ، ˈ ˈکمال قلیچدار اوغلوˈ رهبر بزرگترین حزب مخالف دولت ترکیه در مجلس ملی این کشور پیش از این عنوان کرده بود که دولت آنکارا می تواند در آستانه انتخابات شهرداری ها به اقدام نظامی تحریک آمیز علیه سوریه مبادرت کند.
وی با اشاره به تحولات سیاسی در ترکیه و اتهامات اخذ رشوه و فساد مالی علیه مقامات دولت آنکارا و حزب حاکم عدالت و توسعه ˈآکˈ مدعی شد دولت آنکارا برای انحراف افکار عمومی و دور کردن اذهان از این اتهامات می تواند ترکیه را وارد جنگ با سوریه کند.
بدنبال سرنگون شدن یک فروند هواپیمای جنگی سوری توسط ارتش ترکیه، دولت سوریه روز یکشنیه این اقدام را یک تجاوز آشکار به خاک این کشور خواند.
خاورم **230
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن