تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 28 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801287332




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیین ساعت زمین در شهر زیر زمینی نوش آباد برگزار می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آیین ساعت زمین در شهر زیر زمینی نوش آباد برگزار می شود کاشان – ایرنا – مدیر عامل انجمن دوستداران آثار تاریخی و مفاخر شهر نوش آباد گفت: برای سومین سال پیاپی آیین ساعت زمین با حضور اعضای انجمن های مردم نهاد همزمان با سراسر جهان روز نهم فروردین امسال در مجموعه باستانی شهر زیرزمینی نوش آباد برگزار می شود.


به گزارش ایرنا، ˈسید جعفر فاطمیˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در اجرای این آیین راس ساعت 20 و 30 دقیقه یکشنبه هفته آینده، همزمان با سراسر دنیا چراغ های شهر زیر زمینی نوش آباد خاموش خواهد شد.
وی افزود: طرح ساعت زمین از سال 2007 میلادی در استرالیا توسط صندوق جهانی حیات وحش اجرا شد و از سال 1391 نیز در نوش آباد با هدف فرهنگ سازی عمومی و افزایش آگاهی مردم در خصوص هشدار درباره افزایش گرمایش زمین انجام می شود.
به گفته وی در این طرح جهانی چراغ نقاط شاخص شهری و ساختمان های اداری شهر خاموش می شود و مردم نیز چراغ خانه های خود را به نشانه صرفه جویی در مصرف انرژی و مقابله با تغییرات آب و هوایی خاموش می کنند.
فاطمی تصریح کرد: سال قبل در مراسم ساعت زمین بیش از شش هزار و950 شهر بزرگ و کوچک از 152 کشور چراغ های خود را به مدت یک ساعت خاموش کردند.
مدیرعامل انجمن دوستداران آثار تاریخی و مفاخر نوش آباد گفت: جلب مشارکت های مردمی برای حفظ محیط زیست و طبیعت جهان، همکاری و همراهی همگانی را لازم دارد که اجرای برنامه ساعت زمین در مکانهای تاریخی می تواند برای آگاهی بخشی همه شهروندان اثربخش باشد.
شهر نوش آباد با 12 هزار نفر جمعیت از توابع آران و بیدگل در سه کیلومتری این شهرستان و پنج کیلومتری شمال کاشان قرار دارد.
این شهر تاریخی از جمله پنج شهر کوچک گردشگری است که به علت قرار گرفتن در مسیر ترانزیت تهران به جنوب و نزدیکی آن با شهر کاشان از جایگاه ویژ ه ای برخوردار است.
562/607
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 173]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن