تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814750734




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه اندازی تجهیزات ناوتکس در مجتمع بندری شهید رجائی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: بندرعباس/
راه اندازی تجهیزات ناوتکس در مجتمع بندری شهید رجائی
رییس اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات الکترونیکی و مخابراتی مجتمع بندری شهید رجایی گفت: تجهیزات ناوتکس در مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی(MRCC)در مجتمع بندری شهید رجائی نصب و راه اندازی شد ه است.


  

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس احمدزاده افزود: این تجهیزات برای افزایش ضریب ارتقاء ایمنی ترددهای دریایی در تعطیلات نوروزی است.

ناوتکس نوعی خدمات مخابراتی است که برای کمک به ایمنی کشتی ها در دریا و ارسال پیام ها و اخطارهای دریایی به شناورها در منطقه مشخص شده با کمک ایستگاه های ساحلی صورت می گیرد .
وی تصریح کرد: پیام های این سیستم روی دو فرکانس ۵۱۸ کیلو هرتز (فرکانس بین المللی ) و ۴۹۰ کیلو هرتز ( فرکانس ملی ) ارسال و دریافت می شود که بر اساس یک برنامه زمانبندی، ارسال پیام ناوتکس هر چهار ساعت یکبار و در ۲۴ ساعت شش نوبت انجام می شود .
رییس اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات الکترونیکی و مخابراتی مجتمع بندری شهید رجایی گفت: تبادل اطلاعات درخصوص مناطق تحت عملیات تجسس و نجات و اطلاعات در مورد هرگونه حادثه دریائی ویا اعلام وضع عوا وتغییرات جوی از طریق سیستم ناوتکس صورت می گیرد.
احمد زاده افزود: این سیستم با اعتبار بیش از ۱۳ میلیارد ریال خریداری و در مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی(MRCC) هرمزگان که در مجتمع بندری شهید رجایی قرار دارد، نصب و راه اندازی شده است.
وی تصریح کرد: این پیام ها بیشتر ماهیت محلی و منطقه‌ای دارد واز لحاظ محتوی مشابه اعلامیه دریانوردی است، با این تفاوت که از طریق ایستگاه های بین‌المللی مجاز تهیه و پخش می شوند.
احمد زاده افزود: این ایستگاه ها زیر نظر سازمان بنادر و دریانوردی که به عنوان متولی اصلی فعالیت های دریانوردی در کشور است فعالیت می کنند./س  










تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن