تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ردم دو گروه‏اند: دانشمند و دانش‏اندوز و در غير اين دو، خيرى نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814751836




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تجهیزات ناوتکس در مرکز MRCCهرمزگان راه اندازی شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > هرمزگان
تجهیزات ناوتکس در مرکز MRCCهرمزگان راه اندازی شد
بندرعباس - خبرگزاری مهر:رئيس اداره تعمير و نگهداري تجهيزات الكترونيكي و مخابراتي مجتمع بندری شهید رجایی از راه اندازی تجهیزات ناوتکس در مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی(MRCC) هرمزگان خبر داد.



به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا احمدزاده صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران ضمن اعلام این خبر گفت: ناوتکس یک نوع خدمات مخابراتی است که برای کمک به ایمنی کشتی ها در دریا و ارسال پیام ها و اخطارهای دریایی به آنها در منطقه مشخص شده توسط ایستگاه های ساحلی انجام می شود. وی با اشاره به خدمات ارائه شده توسط سیستم ناوتکس افزود: پیام های مربوطه در این سیستم روی دو فرکانس 518 کیلو هرتز (فرکانس بین المللی ) و 490 کیلو هرتز ( فرکانس ملی ) ارسال و دریافت می شود که بر اساس یک برنامه زمانبندی، ارسال پیام ناوتکس هر چهار ساعت یکبار و در ۲۴ ساعت شش نوبت انجام می پذیرد. رئيس اداره تعمير و نگهداري تجهيزات الكترونيكي و مخابراتي مجتمع بندری شهید رجایی در ادامه خاطر نشان کرد: طبق الزامات سیستم جهانی ایمنی و اضطرار دریایی (GMDSS) نصب گیرنده اخبار ناوتکس جزئی از تجهیزات اجباری کشتی ها محسوب می شود که پیام ها، اخطارها و اطلاعات ناوتکس به صورت اطلاعات هواشناسی، اطلاعیه علائم کمک ناوبری (وضعیت غیرمتعارف چراغ ها و فانوس های دریائی)، عملیات های دریائی (کابل گذاری، لوله گذاری، حفاری، صید گروهی چند واحد صیادی، مانورهای نظامی با ذکر مختصات جغرافیائی و....)، گزارشات و اعلام وضعیت اضطرار شناورها (کشتی ها و یا هواپیماهایی که در مناطق دریایی دچار سانحه و مشکل می شوند) را دریافت و ارسال می کند. وی اضافه کرد: همچنین، تبادل اطلاعات در رابطه با مناطق تحت عملیات تجسس و نجات و اطلاعات در مورد هرگونه حادثه دریائی از قبیل غرق، آتش سوزی، آلودگی، تصادم های دریائی، مفقود شدن و یا به گل نشستن شناور با ذکر محل و مختصات جغرافیائی آن از طریق این سیستم ناوتکس صورت می گیرد. احمد زاده در پایان گفت: سیستم مذکور شامل دو دستگاه فرستنده به صورتredundant سرور و دو سیستم اپراتور(workstation) و همچنین دو سیستم گیرنده با اعتباری بالغ بر 13میلیارد ریال خریداری و در مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی(MRCC) هرمزگان که در مجتمع بندری شهید رجایی قرار دارد، نصب و راه اندازی شده است. یادآور می شود، واژه NAVTEX از کلمه Navigational Telex ریشه می گیرد که در باند MF جهت ارسال پیام های ایمنی، ناوبری و هواشناسی استفاده می شود. این پیام ها بیشتر ماهیت محلی و منطقه‌ای داشته و بعضاً از لحاظ محتوی مشابه اعلامیه دریانوردی است ولی با این تفاوت که از طریق ایستگاه های بین‌المللی مجاز تهیه و پخش می شوند. این ایستگاه ها زیر نظر سازمان بنادر و دریانوردی که به عنوان متولی اصلی فعالیت های دریانوردی در کشور فعالیت می کنند.    


۱۳۹۲/۱۲/۲۸ - ۰۹:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن