تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك درهم صدقه دادن از يك روز روزه مستحبى برتر و والاتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

صندوق تضمین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803359725




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آستارا مملو از جاذبه های گردشگری ، پذیرای پیش قراولان سفرهای نوروزی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آستارا مملو از جاذبه های گردشگری ، پذیرای پیش قراولان سفرهای نوروزی آستارا - ایرنا - شهرستان مرزی آستارا در شمالغربی استان گیلان با داشتن جذابیت های گردشگری متعدد سالانه بالغ بر پنج میلیون گردشگر داخلی و 500 هزار گردشگر خارجی را به خود جذب می کند.


به گزارش عصر جمعه ایرنا ، آستارا با داشتن آمیزه ای از جاذبه های گردشگری کوهستان ، تجارت ، زیست محیطی و مرزی طی دو دهه گذشته گامهای بزرگی برای تبدیل شدن به قطب مهم گردشگری کشور برداشته است.
شهر مرزی آستارا یکی از سرسبزترین و زیباترین نقاط شمالی کشور محسوب می شود و پوشش جنگلهای پهن برگ آن تا ارتفاع یکهزار و 500 متر ، امکان جذب صدها گروه کوهنورد و طبیعت گرد را فراهم آورده است.
ارتفاعات دو هزار متری قله ˈاسپیناسˈ آستارا حتی در سخت ترین روزهای فصل زمستان نیز پذیرای گروه های مختلف از کوهنوردان استان های گیلان ، اردبیل ، آذربایجان شرقی و غربی است.
در جنگلهای انبوه این منطقه صدها منظره بدیع وجود دارد که پای عکاسان بزرگی از کشور را به این شهرستان کشانده و همواره یکی از جاذبه های این خطه محسوب می شود.
شهرستان آستارا دارای دو واحد چشمه آبگرم جنگلی معروف ˈکوته کومهˈ در نزدیکی شهر لوندویل و نیز آبگرم ˈعلی داشیˈ در نزدیکی روستای گیلده گردنه حیران است که از جمله مهمترین جاذبه های منطقه در همه فصول سال محسوب می شوند.
ˈتالاب زیبای استیلˈ که یکی از جاذبه های طبیعی شناخته شده و مهم شهرستان آستارا به شمار می رود و در سه کیلومتری شهر آستارا و در حاشیه جاده لوندویل به آستارا واقع شده ، دیگر جاذبه طبیعی این شهرستان به شمار می رود که در همه ایام سال پذیرای هموطنان است.
این تالاب از اهمیت اکوتوریستی برخوردار است و تنوع چشم اندازهای طبیعی آن همچون جنگل ، مزارع ، کوهستان و کشتزارهای اطراف این دریاچه ، اهمیت جذب گردشگری آن را دو چندان کرده است.
ˈتالاب استیلˈ علاوه بر یک قطب مهم گردشگری در شهرستان آستارا ، از نظر کارکردهای زیستی و طبیعی و از جنبه های اقتصادی و اجتماعی نیز بسیار مهم است.
قرار گرفتن تالاب استیل عباس آباد با وسعت 500 هکتار در بین جاده ، کوه و همجوار بودن آن با هتل بین المللی ˈاسپیناسˈ از دیگر جاذبه های این دریاچه نیز به شمار می رود.
این تالاب سالانه پذیرای هزاران پرنده مهاجر از سرزمین های سیبری و اروپای شمالی است و وجود درختان شناور توسکا در این محل ، موجد زیباترین مناظر طبیعی در استان گیلان شده است.
سازمان محیط زیست کشور با ایجاد پناهگاه حیات وحش لوندویل در ضلع شرقی جاده لوندویل به آستارا که حدود یک هزار هکتار وسعت دارد ، به ایجاد پارک طبیعت گردی اقدام کرده و هر روز هزاران گردشگر از نزدیک با طبیعت محصور منطقه و نیز از گله های بزرگ ˈگوزن و زرد و مارالˈ از نزدیک دیدن می کنند.
در مجاورت همین پناهگاه برای نخستین بار در کشور بخش خصوصی به ایجاد نخستین ˈباغ پرندگانˈ اقدام کرده و در آن نایاب ترین پرنده های اروپا و آسیا از قبیل مرغ لهستانی ، مینیاتوری ، ابریشمی ، قرقاول فرانسوی و بلژیکی ، طاووسهای آبی ، سورمه ای و سفید و نیز طوطی سخنگو و همچنین میمون آفریقایی نگهداری می شود.
در پناهگاه حیات وحش لوندویل همچنین وجود تالاب بین المللی ˈ آقˈ که میزبان هزاران پرنده مهاجر است ، بر ارزشهای زیست محیطی این منطقه نیز افزوده است.
گردنه زیبای ˈحیرانˈ در میانه جاده آستارا به اردبیل که تا سالها پیش تنها یک روستای نیمه متروک حیران در آن قرار داشت ، اکنون به یک حوزه گردشگری مهم در غرب گیلان مبدل شده و یکی از شش طرح بزرگ محور گردشگری گیلان در این منطقه اجرا می شود.
سازمان جنگل و مراتع نیز در ارتفاعی پائین تر و در نزدیکی شهر آستارا با ایجاد پارک گردشگری ˈبی بی یانلوˈ با وسعت یک هزار هکتار که در آن اقدام به کشت هزاران درخت کرده ، مجموعه ای از امکانات زیبای طبیعت گردی و گردشگری را برای مسافران ایجاد کرده است.
با توجه به قابلیت های موجود گردشگری ، بخش دولتی و خصوصی طی یک دهه گذشته گام های بزرگی را برای ایجاد مکان های اقامتی در شهرستان آستارا برداشته است که از جمله آنها می توان به ایجاد ˈهتل اسپیناسˈ و چند هتل و مهمانپذیر بزرگ در نقاط مختلف شهر مرزی آستارا اشاره کرد.
واقع شدن در نقطه مرزی و رونق مبادلات مرزی در آستارا جذابیت گردشگری تجاری را برای این شهر به ارمغان آورده به طوری که حدود یک هزار و 500 واحد تجاری در بازارچه ساحلی و مرزی آستارا کالاهای خارجی با منشا کشورهای چین ، ترکیه و اروپا را وارد بازار کرده و به گردشگران عرضه می کنند.
شهرستان مرزی آستارا طی یک دهه گذشته همواره در ˈتجارت چمدانیˈ رتبه های نخست را در گمرکات کشور به خود اختصاص داده و هر روز آمد و شد مردم جمهوری آذربایجان و دیگر کشورهای حاشیه قفقاز در این شهرستان دیده می شود.
با راه اندازی بندر چند منظوره و منطقه ویژه اقتصادی ، شهرستان مرزی آستارا در آینده ای نزدیک به یک قطب بزرگ ملی و بین المللی در عرصه اقتصاد و گردشگری کشور مبدل خواهد شد.
شهرستان مرزی آستارا بیش از 85 هزار نفر جمعیت دارد.ک/4
535/695
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن