تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فتوا دهندگان بزرگانِ دانشمندان‏اند و فقيهان پيشوايانى كه از آنان بر اداى پيمان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814793458




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جایگاه ویژه پیل سوختی ایران در سطح خاورمیانه


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
جایگاه ویژه پیل سوختی ایران در سطح خاورمیانه
کشور ایران جایگاه بسیار خوبی درزمینه کاربرد پیل سوختی در سطح کشور مطرح منطقه یافته است.
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ بازار پیل سوختی به عنوان گزینه‌ای با تکنولوژی برتر نسبت به باتری‌ها و موتورهای احتراق داخلی متداول مطرح راست. نرخ مبادلات سامانه‌های پیل سوختی در سال 2012 به دو برابر نرخ مبادلات در سال گذشته و به عبارتی 700 و45 واحد رسید در نیمه اول سال 2013 نیز این روند ادامه داشته و تا پایان سال 2013 با رشد 46 درصد این صنعت به حجم مبادلاتی 000و67 واحد رسید. 

با توجه به حجم واحدهای پیل سوختی مثبت شده فناوری پیل سوختی پلیمری محبوبترین نوع پیل سوختی است. 

این توفیق می‌تواند مربوط به قابلیت کاربرد گسترده آن در تمامی کاربری‌ها باشد. دلیل دیگر مربوط به مناسب بودن این پیل برای استفاده در سامانه‌های بزرگ مقیاس و کوچک مقیاس است.  
محمدرضا اشرف خراسانی کارشناس پیل سوختی در این خصوص گفت: گسترش انرژی‌های نو و جایگزینی منابع انرژی نو مانند خورشید، باد، هیدروژن و گرمای درون زمین به جای سوختهای فسیلی از جمله سیاستهای مهم و مشترک دولت‌ها در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه است.  
وی افزود: یکی از منابع مهم انرژی پاک، تولید برق و حرارت از پیل‌‌های سوختی است. پیل‌های سوختی مزایای متعددی دارند که از جمله آنها می‌توان به بازده الکتریکی بیش از 40 درصد و بازده الکتریکی- حرارتی بیش از 80 درصد و عدم آلایندگی زیست محیطی و کاهش آلودگی صوتی اشاره کرد.  
وی ادامه داد: پیل‌های سوختی انواع مختلفی هستند که از انواع مختلف آن دو نوع پیل سوختی پلیمری(PEMFC) و پیل سوختی اکسید جامد (SOFC) در ایران مورد نظر متخصصان در این زمینه است. 

خراسانی با اشاره به اینکه تحقیق و توسعه پیل‌های سوختی در ایران بیش از یک دهه قبل آغاز شده است، تصریح کرد: این تحقیقات در دو بخش پژوهشی و دانشگاهی ادامه یافته و در جریان است. طراحی و ساخت سیستم تولید همزمان برق و حرارت(CHP) برپایه پیل سوختی 5 کیلو وات و 10 کیلووات، طراحی و ساخت سیستم پشتیبانی توان 5/1 کیلو وات، نمونه‌سازی و تولید انبوه صفحات دو قطبی از جنس کامپوزیت پلیمری به روش ترموست و نمونه‌سازی صفحات دو قطبی فلزی و غیره از مجموعه فعالیت‌های پژوهشی این پژوهشکده‌هاست. 

وی گفت: یکی از مراکز پیشرو در زمینه ساخت اجزا مونتاژ توده پیل و ساخت سیستم‌های جانبی و پکیج پیل سوختی پلیمری، پژوهشکده مواد و انرژی اصفهان وابسته به پژوهشگاه فضایی ایران است. 

وی افزود: یکی از عرصه‌های پیشرفت کشور در زمینه پیل‌های سوختی، افزایش قابل ملاحظه تعداد مقالات چاپ شده در کنفرانس‌های داخلی و خارجی بوده است.
 
خراسانی با اشاره به اینکه کشور ما در سطح خاورمیانه در حوزه پیل سوختی جایگاه بسیار خوبی دارد، اظهار داشت: در کشورهای مطرح منطقه مانند ترکیه کاربرد پیل سوختی بیشتر به صورت نصب سیستم‌های خریداری شده از کشورهای اروپایی و آمریکایی در صنایع حمل و نقل، مجتمع‌ها و شهرکهای مسکونی و تفریحی است. 

گفتنی است؛ درسالهای اخیر کشور در زمینه طراحی و ساخت و بومی‌سازی سیستم برنامه‌های محدودی را در پژوهشگاه‌ها به اجرا گذاشته است.

بنابراین می‌توان گفت کشور ایران در زمینه طراحی و ساخت اجزا و بومی‌سازی پیل سوختی در منطقه پیشرو است. 

انتهای پیام/  








تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن