تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منزلت مردم را در نزد ما، از اندازه روايتشان از ما بشناسيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804739189




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجرای مفاد طرح مسیر سبز - ساحل پاک در نوروز 93


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اجرای مفاد طرح مسیر سبز - ساحل پاک در نوروز 93 تهران - ایرنا - 12 اسفندماه سال 92 تفاهم نامه اجرای طرح مسیر سبز- ساحل پاک بین معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و 6 استاندار کشور به امضا رسید که اجرای مفاد آن در ایام نوروز 93 آغاز می شود.


تفاهم نامه طرح مسیر سبز- ساحل پاک در 12 ماده بین استانداران استان های البرز، تهران، قزوین، گلستان، گیلان، مازندران و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با هدف زیبا سازی منظر جاده های شمالی و سواحل دریای خزر از زباله و پسماند به امضا رسید.
محمد مجابی معاون توسعه مدیریت، حقوقی وپارلمانی رییس سازمان حفاظت محیط زیست دراین باره می گوید: در راستای تحقق اصل 50 قانون اساسی کشور و اهداف توسعه پایدار، تعیین نقش و جایگاه مردم بسیار مهم است از این رو ارتقای سطح فرهنگ محیط زیست جامعه و استفاده از ظرفیت های موجود در آن و ایجاد همگرایی در سازمان ها و نهادهای ذیربط لازمه پیشبرد اجرای این طرح است.
وی معتقد است: متاسفانه پسماند، معضلی حل نشده در کشور است که نیازمند برنامه ریزی دقیق و قابل اجرا است بر این اساس با استانداران سه استان ساحلی کشور ( گیلان ، مازندران و گلستان ) و3 استان مجاور آن ( تهران ، کرج و قزوین ) وارد مذاکره شدیم و در نهایت این طرح به امضا رسید.
وی با بیان اینکه نقش سازمان های مردم نهاد و عموم مردم دراجرای بند های این تفاهم نامه بسیار حایز اهمیت است گفت: کار بر اصلی اجرای این طرح برعهده سازمان های مردم نهاد زیست محیطی ( سمن ها ) است.
محمدعلی نجفی استاندار گیلان نیز دراین باره گفت: طرح مسیر سبز - ساحل پاک از اواخر اسفندماه امسال و در آستانه نوروز در محورهای هفت گانه منتهی به استان های شمال کشور و سواحل دریای خزر بویژه محور کرج - قزوین - رشت آغاز شده است.
در راستای اجرای طرح مسیر سبز - ساحل پاک، علاوه بر تمامی خودروهای اداری اداره کل محیط زیست استان گیلان، تعداد دو دستگاه خودروی ویژه که برروی در آنها عبارت ˈ گشت نظارت بر اجرای طرح مسیر سبز ، ساحل پاک ˈ نوشته شده است نیز به طور ویژه درایام عید نوروز در جاده های سراسر استان مستقر شده اند تا به این وسیله با اطلاع رسانی، میهمانان نوروزی را به حفاظت از طبیعت زیبای گیلان ترغیب و تشویق کنند.
همچنین برخی اقدامات در دیگر استان های شمالی و همجوار آنها آغاز شده است.
محمد درویش مسئول دبیرخانه طرح مسیر سبز - ساحل پاک دراین باره به خبرنگار علمی ایرنا گفت: برای اجرای مفاد این تفاهم نامه در 3 استان شمالی کشور شامل گیلان ، مازندران و گلستان و 3 استان همجوار از جمله تهران ، کرج و قزوین ستاد های ویژه تشکیل و کارها آغاز شده است.
مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: این طرح با محوریت سمن ها، استانداری ها و ادارات کل محیط زیست استان ها انجام می شود و تاکنون برای هرچه بهتر اجرا شدن مفاد این تفاهم نامه جلسات متعددی با شهرداری ، پلیس راهنمایی و رانندگی برگزار شده است.
وی ادامه داد: از هفته گذشته استان های ساحلی در برخی نقاط اقدام به پاکسازی معابر از زباله و پسماند کرده اند و قرار است در ایام نوروز بروشورهایی که در آن نحوه استفاده از طبیعت و آسیب نرساندن به محیط زیست گنجانده شده ، به مسافران داده شود.
درویش با بیان اینکه توزیع کیسه های تجدید پذیر از دیگر اقدامات ایام نوروزی است گفت: جایگاه های تخلیه زباله در محورهای مواصلاتی استان ها در نظر گرفته شده است. نصب تابلو و بنرهای تبلیغاتی هم از دیگر اقدامات انجام شده است.
وی تاکید کرد: تمام سمن های زیست محیطی 6 استان تهران ، کرج ، قزوین ، گیلان ، مازندران و گلستان درگیر اجرای مفاد تفاهم نامه مسیر سبز - ساحل پاک هستند.
وی تاکید کرد: گزارش نحوه اجرای این طرح در ایام نوروز جمع بندی و نقاط قوت و ضعف آن بررسی می شود و در جلسه هفته زمین پاک در دوم اردیبهشت ماه که با حضور استانداران 6 استان مرتبط با طرح و معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار می شود، برای اجرا در ابعاد وسیع تر مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
درویش گفت: بعد از بررسی گزارش اجرای این طرح در ایام نوروز، در طول سال و سراسر کشور اجرا خواهد شد.
وی با تاکید بر حفظ محیط زیست در ایام نوروز اظهار داشت: متاسفانه برخی افراد عادت به پرتاب زباله از شیشه خودروی در حال حرکت دارند که جریمه این کار از 7 هزار تومان به 30 هزار تومان افزایش یافته است.
علمی ( 4 ) **9014**1535
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 319]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن