تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816212533




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهرهایی که باید با هم دید/ از چایخوران چالوس تا جواهرده رامسر


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


شهرهایی که باید با هم دید/ از چایخوران چالوس تا جواهرده رامسر جامعه > میراث فرهنگی و گردشگری - از جاده چالوس که وارد استان مازندران می شوید از دو راهی نوشهر و چالوس اگر به سمت چپ بپیچید شهر چالوسدر برابر شماست. از مسیر چالوس تا رامسر اگرچه شهرها و تفریگاههای زیادی وجود دارد اما این دو شهر همیشه بیشتر مورد توجه بوده اند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ شهرستان چالوس در غرب استان مازندران و در ساحل دریای خزر واقع شده و دارای سابقه تاریخی فراوانی بوده و به خاطر سرسبزی و زیبایی‌ها به عقیق همیشه سبز مشهور است. این شهرستان ازشمال به دریای خزر، جنوب به استان تهران و از غرب به شهرستان عباس آباد و از شرق به شهرستان نوشهر متصل می‌باشد، مساحت آن ۲۸۰۰ کیلومتر مربع و جمعیت آن ۱۵۰هزار نفر و  بیش از ۱۰۰روستا دارد. هوای چالوس مانند دیگر نقاط مازندران و گیلان متغیر و مرطوب است. دمای هوا در تابستان از ۲۵ تا ۳۶ و در زمستان از ۵ تا ۱۲ درجه سانتیگراد متغیر و به همین دلیل دمای هوای این شهرستان نه زیاد گرم و نه زیاد سرد است. ارتفاعات چالوس غالباً پوشیده ازبرف است؛ سرمای بهمن ماه از دیگر ماه‌های زمستان در چالوس بیشتر و گرمای تیرماه تا نیمه اول مرداد از دیگر ماه‌های تابستان بیشتر است. جاذبه‌های مهم گردشگری این شهر کاخ چایخواران، کاخ اجابیت، دریاچه ولشت، منطقه ییلاقی،کوهستان دلیر، کلاردشت، پارک جنگلی فین، تله‌کابین نمک آبرود و هتل استقلال خزر می‌باشد.
کاخ چایخوران این کاخ که از بناهای دوره پهلوی اول است در جنوب میدان معلم چالوس و در منطقه‌ای موسوم به محوطه کاخ واقع شده و اکنون به عنوان مکان اداره میراث فرهنگی چالوس مورد استفاده قرار دارد.
چالوس
پل فلزی چالوس این پل که در مرکز شهر و بر فراز رود چالوس قراردارد بنای آن در سال ۱۳۱۱ هـ.ش شروع و در سال ۱۳۱۲ به بهره‌برداری رسید. طول پل ۲۰۰ متر و عرض گذرگاه باجان پناه ۶٫۵ متر می‌باشد. قسمت فلزی آن دارای یک چشمه به طول ۶۸٫۵ متر است و در سو به دو دهانه طاق منتهی می‌شود. اتصالات فلزی تماماً پرچ کاری و به گونه تزئینی است. دو طرف پل به صورت پایه چراغ‌ها و مجسمه شیرهای سیمانی آراسته شده‌است. پارک جنگلی چالوس پارک جنگلی چالوس در هفت کیلومتری جاده چالوس ـ تهران واقع شده‌است. رودخانه چالوس که از کنار آن می‌گذرد ویژگی خاص و جالبی به آن می‌بخشد. در این پارک، اردوگاهی احداث شده‌است که کلبه و کومه‌هایی برای اقامت مسافران دارد. این پارک امکانات خاص تفرجگاهی نظیر میز، نیمکت وجایگاه بازی بچه‌ها نیز دارد.
چالوس
پارک جنگلی نمک آبرود این پارک بیش از ۲۰۰ هکتار مساحت دارد و مانند سایر پارک‌های جنگلی، درختان خودرو و انبوهی را درخود جای داده‌است. گونه‌های مختلف گیاهان شمشاد آن بیش از ۷۰۰ سال برآورد گردیده‌است. پارک نمک آبرود با طبیعت بکر و وحشی، ضمن حفظ سیستم‌های اکولوژیکی به عنوان یکی از پارک‌های جنگلی زیبای جهان محسوب می‌شود. بوستان جنگلی فین این بوستان در کیلومتر پنج جاده چالوس به تهران و در میان اراضی و ارتفاعات کوتاه جنگلی واقع شده و دارای طبیعتی بسیار چشم نواز است. بوستان جنگلی فین با دارا بودن امکانات نسبی رفاهی برای اقامت‌های کوتاه مدت در روزهای تعطیل و فصل تابستان مسافران و گردشگران فراوانی را در خود جای می‌دهد. تله کابین نمک آبرود شهرک توریستی نمک آبرود در کیلومتر۱۲ چالوس به تنکابن و در غرب شهر چالوس قرار دارد. از نظر مناظر طبیعی مانند دریا وسواحل بسیار زیبا ومناسب جلگه، شالیزارهای سرسبز و کوه‌های پوشیده از گیاهان متنوع و امکاناتی نظیر تله‌کابین، کافی شاپ، هتل پنج ستاره، فروشگاه‌های مختلف، دریاچه، ویلاها و پیست دوچرخه‌سواری است.
چالوس

رامسر رامسر نیز به دلیل بهره گیری از طبیعت بینظیر و نزدیکی کوه و دریا یکی از زیباترین شهرهای خاورمیانه محسوب می شود. وجود کاخها و هتلهای مجلل و مکانهای تفریحی نشان دهنده این توجه ویژه است رامسر به دلیل نزدیک بودن به جاده چالوس از جمله پربازدید کننده ترین شهر های شمال کشور در ایام خاص مثل تعطیلات نوروز است. از فرودگاه رامسر 6 پرواز در طول هفته به تهران و 2 پرواز به مشهد برقرار است. فرودگاه رامسر در حال حاضر مراحل تکمیلی ساخت و تکمیل باند فرودگاه و گسترش فضای فرودگاهی را طی می کند. چشم اندازی این فرودگاه،‌ تبدیل شدن به فرودگاهی بین المللی است. کایت سواری وگلایدر سواری نیز در اطراف فرودگاه برای جلب توریست فعال است.
دیدنی ها هتلهای قدیم و جدید، بلوار معلم، تفریحگاه‌های ساحلی، جاده و ده جواهرده و ارتفاعات اطراف رامسر- مراکز خرید جدید در اطراف این شهر - آبگرم های فراوان، جاذبه های فراوان جاده ای مثل سادات محله، موزه تماشاگه خزر و بالاخره پلاژهای ساحلی که البته در تابستان فعال است از جاذبه های این شهر و البته مشتی از خروار است.
رامسر

تله کابین رامسر این تله کابین در فاصله ۱۰ دقیقه از رامسر به سمت چابکسر از مبدا ساحل تا بر فراز کوه ایلمیلی امتداد یافته است. و دارای محیطی جذاب می باشد که با توجه به وجود پیست کارتینگ و مراکز خرید و کافی شاپ و مراکز تفریحی محیطی شاد و کامل را رقم زده است. تله کابین رامسر به عنوان بزرگترین تله کابین کشوراز کنار ساحل خزر تا ارتفاعات جنگلی با ۴۰ کابین به طول ۲ کیلومتر امتداد دارد و توسط بخش خصوصی ایجاد شده است. این تله کابین که به واحدهای پذیرایی و اماکن تفریحی- گردشگری مجهز است با ظرفیت ۵۰ کابین ظرفیت حمل ۴۵۰ نفر در ساعت را دارد.
رامسر

هتلهای رامسر هتل بزرگ رامسر مازندران  آدرس:استان مازندران ، رامسر ، خیابان شهید رجایی هتل قدیم رامسر آدرس: استان مازندران ، رامسر ، خیابان شهید رجایی
رامسر
هتل بام سبز رامسر مازندران
آدرس:مازندران ـ رامسر ـ کیلومتر 5 غرب رامسر هتل لیان رامسر مازندران
آدرس:رامسر - بلوار معلم (کازینو) هتل بزرگ ملکشاه مازندران
آدرس:رامسر - چالکه رود- خ شهید خلعتبری - هتل بزرگ ملکشاه هتل آپارتمان کوثر مازندران
آدرس:رامسر - سه راه سادات شهر 4646



پنجشنبه 29 اسفند 1392 - 08:16:35





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن