تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):نیکوترین مردم از نظر ایمان، خوش خلق‌ترین و با لطفترین آنها نسبت به اهل خویش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821065151




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همکاریهای علمی آموزشی میان ایران و پاکستان باید گسترش یابد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاد دانشگاه پاکستان: همکاریهای علمی آموزشی میان ایران و پاکستان باید گسترش یابد اسلام آباد - ایرنا - استاد دانشگاه پاکستان تاکید کرد: روابط میان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان دوستانه و بسیار نزدیک است اما همکاری های تهران و اسلام آباد در حوزه دانشگاه و آموزش و پرورش بمنظور رشد همکاریهای علمی آموزشی دو کشور باید بیش از گذشته افزایش داشته باشد.


خانم ˈرضیه سلطانهˈ چهارشنبه در حاشیه جشن نوروز در دانشگاه قائد اعظم اسلام آباد در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: ما روابط بسیار دوستانه و صمیمانه ای با جمهوری اسلامی داریم زیرا ایران اولین کشوری است که استقلال پاکستان را برسمیت شناخت.
جشن های نوروزی در پاکستان با همت رایزنی فرهنگی سفارت ایران در پاکستان در دانشگاه قائداعظم اسلام آباد با حضور مسوولان فرهنگی کشورمان ؛ معاون سفیر افغانستان؛ اساتید , کارکنان و دانشجویان دانشگاه های اسلام آباد از روز گذشته آغاز شده است.
این استاد دانشگاه پاکستان خاطرنشان کرد: پاکستان ویژگی های مشترکی با ایران در زمینه های ˈفرهنگی، مذهبی، جغرافیایی و اقتصادی ˈ با مردم و دولت ایران دارد و هیچ اختلافی میان دو کشور حتی در بخش سیاسی نیز مشاهده نشده است.
استاد ارشد دانشکده تاریخ دانشگاه ˈقائد اعظمˈ اسلام آباد تاکید کرد: دولت های تهران و اسلام آباد همگرایی خوبی در ارتباط با یکدیگر در مسائل عمده جهانی داشته و در مجامع بین المللی از نظریات و مواضع یکدیگر دفاع کرده اند.
وی با بیان اینکه برگزاری جشن های تاریخی و فرهنگی میان دو کشور قدمت دارد؛ افزود: رویدادهای فرهنگی و تاریخی مشترک از جمله برگزاری جشن جهانی نوروز بیانگر نزدیکی و صمیمیت ایران و پاکستان می باشد.
رضیه سلطانه با اشاره به اینکه مقامات پاکستان و ایران باید تلاش های بیشتری بمنظور نزدیک تر شدن روابط مردم دو کشور انجام دهند؛ افزود: برگزاری رویدادهای فرهنگی و فعالیت ها میان دولت های ایران و پاکستان قطعا تبعات مثبت و عمیقی بر روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور می گذارد.
وی گفت: ایران و پاکستان بمنظور رفع مسائل دو طرف نیازی به دخالت عناصر خارجی و یا کشور ثالت ندارند و خود می توانند مسائل را بررسی کرده و نیازهای دو کشور را برطرف سازند.
این کارشناس امور آموزشی پاکستان با تاکید بر نیاز به توسعه روابط دانشگاهی و همکاریهای مشترک در بخش آموزش و پرورش میان ایران و پاکستان افزود: در زمان حاضر دانشگاه قائد اعظم و رایزنی فرهنگی ایران اسلام آباد در خصوص برگزاری برنامه های فرهنگی به ویژه تاسیس اتاق زبان فارسی در این دانشگاه همکاری خوبی دارند.
خانم سلطانه با اشاره ارائه تسهیلات به محققان ایرانی و دانشجویان پاکستانی تحت همین سند همکاری ؛ تاکید کرد: فعالیت های آموزشی و فرهنگی باعث گسترش هرچه بیشتر و تقویت روابط فرهنگی و علمی میان ایران و پاکستان خواهد شد.
آساق ** 1095**1392
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن