تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هرگاه صبح مى‏شد پيامبر صلى‏الله‏عليه‏و‏آله دست نوازش بر سر فرزندان و نوه هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813231659




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عدم آمادگی سازمان ها برای مقابله با حملات سایبری


واضح آرشیو وب فارسی:افتانا: تحقیقات انجام شده توسط موسسهEconomist Intelligence و شبكه آربور نشان می دهد كه در حالی كه حملات سایبری در حال افزایش است اما شركت ها برای مقابله با تهدیدات متداول در وضعیت خوبی قرار ندارند.




عدم آمادگی سازمان ها برای مقابله با حملات سایبری


 


 

یك مطالعه جدید نشان می دهد كه اكثر كسب و كارها در سراسر جهان برای مقابله با حملات سایبری آمادگی ندارند.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، تحقیقات انجام شده توسط موسسهEconomist Intelligence و شبكه آربور نشان می دهد كه در حالی كه حملات سایبری در حال افزایش است اما شركت ها برای مقابله با تهدیدات متداول در وضعیت خوبی قرار ندارند.

اگر هكرها موفق شوند چه از طریق شبكه شركت یا از طریق دسترسی به سیستم های ثالثی كه روی شبكه قرار دارند به سیستم یك شركت نفوذ كنند در نتیجه اطلاعات كلاینت ها مانند اطلاعات مالی، آدرس ها و جزئیات تماس در معرض خطر جدی قرار می گیرد.

اگر در شركتی نشتی رخ دهد نه تنها هزینه زیادی برای ترمیم آن نیاز است كه اعتبار و آّبروی آن شركت نیز آسیب جدی می بیند. در صورتی كه نتوان اعتماد مصرف كننده را جذب نمود، سود آینده شركت كاهش می یابد. به عنوان مثال در هك اخیری كه بر روی خرده فروشی های Target صورت گرفت، ۴۰ میلیون ركورد مشتریان حاوی اطلاعات كارت اعتباری و حدود ۷۰ میلیون حساب كاربری با اطلاعاتی شامل آدرس منزل و شماره تلفن همراه به سرقت رفت. این نوع از حملات سایبری به راحتی قابل بازیابی نیست.

بنا به تحقیقات صورت گرفته، بسیاری از شركت ها هم چنان درك نمی كنند كه داشتن كارمندان ماهر و سرمایه گذاری پول و زمان برای امن نگهداشتن یك شبكه ضروری است.

پس از بررسی های انجام شده بر روی ۳۶۰ شركت در سراسر ایالات متحده، اروپا و آسیا مشخص شد در حالی كه ۷۷ درصد از این شركت ها در دو سال گذشته حداقل یك نشت امنیتی را تجریه كرده اند اما هم چنان ۳۸ درصد از آن ها هیچ برنامه ای برای پاسخ گویی به این گونه رخدادها ندارند.

تنها ۱۷ درصد از كسب و كارهای سراسر جهان اعلام كرده اند كه به صورت كامل برای مقابله با رخدادهای امنیتی آنلاین آمادگی دارند.


مرجع : مرکز ماهر

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: افتانا]
[مشاهده در: www.aftana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن