تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 16 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شيعيان ما كسانى‏اند كه در راه ولايت ما بذل و بخشش مى‏كنند، در راه دوستى ما به يكديگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809794824




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

منطقه آزاد بوشهر جانمایی شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

منطقه آزاد بوشهر جانمایی شد بوشهر- ایرنا - استاندار بوشهر گفت: با توجه به واقع شدن شهرستان بوشهر در نقطه میانی استان و دسترسی مساوی مناطق شمالی و جنوبی، جانمایی منطقه آزاد نیز در این شهرستان انجام شده است.


به گزارش ایرنا مصطفی سالاری سه شنبه شب در نشست با مدیران رسانه ها در استان بوشهر افزود: وقوع تحولات بین المللی نیز روند امور سرعت بخشی در ایجاد منطقه آزاد بوشهر را فراهم کرده است.
وی اضافه کرد: کار ایجاد منطقه آزاد بوشهر به شکل جدی و مکاتبات نیز با رده بندی در عرصه ملی در دست اجراست.
استاندار بوشهر افزود: ایجاد منطقه آزاد در شهرستان بوشهر هیچ گونه تاثیری بر محدوه فعلی شهر بوشهر در زمینه بارترافیکی یا افزایش قیمت مسکن و دیگر صنوف ایجاد نخواهد کرد.
وی یادآورشد: تحرک دربخش بازرگانی خواسته فعالان این بخش است که تلاش شده با از سرگیری معافیت 20درصدی برای بنادر استان بوشهر با انجام آن زمینه جذب بازرگانان بیشتر فراهم خواهد شد.
وی گفت: استان بوشهر با وسعتی محدود اما بیشترین نوار ساحلی را با خلیج فارس دارد طوری که فقط یک پنجم طول این سواحل به تنهایی می تواند درآمد یک کشور را تامین کند.
استاندار بوشهر ادامه داد: نه تنها تاکنون از مواهب و نعمت های الهی که به استان بوشهر داده شده است بخوبی بهره برداری نشده در استفاده از سرمایه اجتماعی و نیروی انسانی نیز کارنامه درخشانی نداریم.
سالاری گفت: دیدگاه حمایتی در مورد نیروهای انسانی جای خود را به حذف نیروهای بومی داده است.
وی افزود: همه دیدگاه های حذفی موجود سیاسی نیست اما این که همدیگر را حمایت و کمک نمی کنیم ، غریبه ها و کسی را که از خارج کشور بیاید بدون شک از آن کسی که همسایه امان بوده اما هم اینک رشد کرده، اندیشمند و صاحب نظر شده چون از اول می شناسیمش برتر می دانیم.
استاندار بوشهر یادآورشد: این شناخت یک جاه هایی باعث شده که خودمان را جدی نگیریم که این امر به ما لطمه زده تا از نیروی انسانی برای بالفعل کردن توانمندی های استان استفاده بهینه نشود.
وی با اشاره به این که اصحاب رسانه باید در اصلاح این ایراد بر نوع نگرش موجود در جامعه تلاش کنند گفت: براین موضوع که استان بوشهر باید توسعه پیدا کند و قدر داشته هایمان را بدانیم اتفاق نظر داریم و تردیدی نیست .
سالاری ادامه داد: در مسایل سیاسی اختلاف نظر نقطه قوت است، رقابت سیاسی داشتن لازمه یک جامعه پویا و رو به رشد است.
استاندار بوشهر گفت: جامعه ای که همه افراد در حوزه سیاسی و اجتماعی مشابه هم فکر کنند مسیر پیشرفت را نمی پیماید.
وی افزود: سعی ام این بوده هرچند نمی گویم کارهایم بی عیب و نقص بوده اما ایراد جدی که باشد هنوز در عزل و نصب ها متوجه نشده ام و همان طور که برخی متعقد به تند و کند بودن تغییر مدیریت ها از سوی مدیریت ارشد استان هستند من حد وسط که اعتدال است را پیشه کرده ام.
استاندار بوشهر اضافه کرد: تلاشم این بوده که عجولانه کسی را دعوت به کار و پذیرش مسوولیت نکنم و این طور هم نبوده که افراد را با فکر سیاسیشان بدون توجه به شایستگی ها منصوب کنم.
سالاری گفت: برای کسی بدنبال مکان یابی نبوده ام بلکه دنبال فضاهایی که باید در آنها به مردم خدمت خوب ارایه شود تجسس و مشورت گرفته ام که انسان هایی پیدا کنم که بتوانند به مردم بهتر خدمت کنند.
وی یادآورشد: روشم این نبوده که که کسی را بگذارم جایی که وی بیکار نماند و بدون شک این رویه را هم نخواهم داشت بلکه از همه نیروی انسانی استان بهره خواهم گرفت.
استاندار بوشهر گفت: این به معنای آن نیست که همه باید مدیر دولتی شوند بلکه بخش خصوصی نیز تقویت خواهد شد زیرا تاثیر این بخش در رشد و تعالی استان کمتر از بخش دولتی نیست هرچند مدیران دولتی باید زمینه فعالیت بخش خصوصی را بیش از پیش فراهم کنند.
وی افزود: در تغییر و تعیین چارچوب مدیریتی نهایت تلاش انجام شد که تغییرات سال آینده اساسی نباشند تا با سرعت لازم و رویکرد تحول گرایانه کار را شروع کنیم.
سالاری اضافه کرد: مدیران دستگاه های اجرایی استان بوشهر باید برای سال جدید خود را آماده و کمربندها را محکم کنند زیرا حرکت ما جدی است و هیچ تعارفی هم نخواهیم داشت.
استاندار بوشهر گفت: مطالعات، بررسی، روش و فرایندهای کار در مقیاس کلان آماده و به دستگاه های اجرایی اعلام شده است تا سال 93 را از ابتدا با سرعتی که مورد تحسین و مطالبه مردم است، شروع کنیم.
وی یادآورشد: ملاک ارزیابی مدیران موفقیت آنان در جذب وجوه متمرکز، استفاده از توان بخش خصوصی، بهره گیری از ساختار و سازمان های مردم نهاد و پاسخگویی به مطالبات مردمی است .
سالاری بیان کرد: تاکنون تخصیص اعتبارات عمرانی مشابه سایر نقاط کشور در استان بوشهر نیز 32درصد بوده است و آخرین تخصیص نیز بزودی که پیش بینی می شود پنج درصد از سایر استان ها بیشتر است ابلاغ خواهد شد.
وی با بیان این که یک ریال از اعتبارات برگشت نمی خورد گفت: 300 میلیارد ریال اعتبار سفر رهبر معظم انقلاب جذب و هزینه شده است.
استاندار بوشهر افزود: رتبه اعتبارات عمرانی این استان در سطح کشور سوم است و با تخصیص 16تا 17درصد آینده نیز وضعیت بهتر خواهد شد.
وی مطالعات توسعه استان را نیاز جدی دانست و یادآورشد: ساختار مرکزی مطالعات پیش بینی شده است که 16 گروه زیر مجموعه دارد تا نقشه استان در میان مدت در برش های زمانی اولویت بندی براساس دیدگاه کارشناسی شود تا با تغییر مدیریت ها روند توسعه ای متوقف و دستخوش تغییر و تحول نشود.
سالاری گفت: در زمینه آب مصوبه شورای اقتصاد برای سدهای دشت پلنگ و باغان گرفته ایم و عملیات اجرایی سد دالکی نیز آغاز شده است ضمن ای نکه با بهره برداری از سد چم شیر آب مورد نیاز بخش کشاورزی شمال استان بوشهر نیز تامین خواهد شد .
استاندار بوشهر افزود: برای سد باهوش نیز امسال 35 میلیارد ریال اعتبار ملی اختصاص یافته است.
وی افزود: پیگیری لازم برای اجرایی شدن آزاد راه بوشهر - شیراز با تامین اعتبار به شیوه کنسرسیوم انجام شده است و معاون اول رییس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی نیز در این زمینه قول مساعد داده اند.
استاندار بوشهر گفت: حمل و نقل ریلی نیز نیاز جدی این استان برای توسعه پایدار است طوری که فقدان اتصال بنادر استان بوشهر به خط راه آهن سراسری قدرت رقابت بنادر ما را با بنادر شهید رجایی و امام کاهش داده است.
وی افزود: برای تحقق این مهم به سه شیوه فاینانس، سرمایه بخش خصوصی و استفاده از 10 میلیارد دلار اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها که بخش عمده آن مربوط به حمل و نقل ریلی است تلاش خواهد شد.
سالاری یادآورشد: رونق گردشگری نیز از اولویت های شماره یک سرمایه گذاری است که حداقل پنج منطقه مد نظر است.
وی گفت: با موافقت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعتبار 200 میلیارد ریال بیمارستان قلب بوشهر ایجاد و بخشی از بیمارستان 17شهریور برازجان نیز فعال می شود ضمن اینکه متقاضی بخش خصوصی نیز برای ساخت بیمارستان در بوشهر وجود دارد.
سالاری در مورد مسایل حاشیه ای روز بوشهر نیز افزود: موضع من در این باره قانون است، مجری قانون هستم و مکلف به رعایت آن و تابع سلیقه کسی و یا شخصی هم نیستم و باید مجری قانون جمهوری اسلامی ایران باشم.
استاندار بوشهر ادامه داد: موضعی فراتر یا فروتر از قانون نخواهم گرفت زیرا انطباق قوانین جمهوری اسلامی با شرع توسط فقهای شورای نگهبان که منصوب و مورد تایید رهبری هستند به اثبات رسیده است و هیچ قانون، مصوبه یا بخشنامه ای نداریم که با شرع تعارض داشته باشد.
وی یادآورشد: قصد ورود به حاشیه ها را ندارم، قضاوت مردم در این زمینه درست خواهد بود و هر قضاوتی مردم کنند تابع نظر آنان خواهم بود طوری که در همه حوزه ها نیز تاکنون چنین عمل کرده و خواهم کرد.
سالاری اضافه کرد: از همه کسانی که در چارچوب قانون فعالیت کنند حمایت می کنم و غیر از این هم حق ندارم زیرا به وظیفه عمل می کنم.
استاندار بوشهر گفت: مسایل حاشیه ای ایجاد شده یک سری بازی های سیاسی است که قصد ورود ندارم بلکه می خواهم برای استان و مردم کار کنم.
وی افزود: دغدغه مردم معیشت، اقتصاد و بیکاری فرزندانشان است این که در جایی به هر دلیلی گروهی بخواهند موضع گیری کنند آن را مردم قضاوت می کنند و ما وارد این مسایل و گرو کشی های سیاسی نخواهیم شد.
سالاری یادآورشد: همه ما مسلمان و مخالف هر عمل خلاف شرع هستیم و اگر در هر عرصه ای کمترین خلاف شرعی انجام شود ما رسالت شرعی داریم امر به معروف و نهی و نهی از منکر به شیوه ای که خدا، اسلام و علما بپسندند انجام دهیم.
وی گفت: این که در هر موضوعی موضع گیری کنم صحیح نیست اما در جایی که موضع می گیرم روشن و شفاف است که با پنهان کاری نخواهد بود و صادقانه هر موضوعی که نیاز باشد به استحضار مردم برسانم، خواهم رساند.
استاندار بوشهرافزود: از همه مردم استان کمک می خواهم که از ظرفیت های استان کمک بگیریم تا وضعیت استان را بهتر کنیم و محدودیتی نیز جز حاکمیت قانون نخواهم داشت.
وی در پاسخ به سووالی مبنی بر تاخیر پروازها که توزیع نشریات را با مشکل روبه رو کرده است گفت: مشکل پروازها در همه حوزه های استان بوشهر مشکل ایجاد می کند و برای ایجاد رقابت، شرکت هواپیمایی اترک که بخش خصوصی است در این استان در هفته سه پرواز را انجام می دهد.
استاندار بوشهر در مورد نگرانی از دستورات کلیشه ای برای اصحاب رسانه که توسط یکی دیگر از فعالان این عرصه مطرح شد نیز افزود: دولت بنای دستور در فضای ملی یا استانی که فعالان این بخش چه بنویسند یا ننویسند ندارد و قانون حاکم بر روابط ما خواهد بود.
سالاری یادآورشد: حتی جایی که نقد غیرمنصفانه نیز از عملکرد دولت بوده است را بی پاسخ گذاشته ایم و تلاش می کنم با سعه صدر فضای پرنشاطی را در استان رقم بزنم.
وی گفت: از مجموعه نفت فارغ از تاثیرات محدودیتی که بر بخش های مختلف ایجاد می کنند توقع حمایت نداریم.
استاندار بوشهر با اشاره به اقتصاد مقاومتی مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: این مهم به معنای ریاضت و محدود کردن مصرف نیست بلکه استفاده بهینه از ظرفیت های ملی است.
وی یادآورشد: مردم به دولت امید بسته اند و ما نیز در مقیاس استانی با کمک و حمایت همه مردم و استفاده از همه ظرفیت ها در فضایی توام با همدلی، وحدت و همکاری برنامه های توسعه ای را به پیش خواهیم برد. ک/2
628/539
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن