تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست ، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821081369




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راکتور آب سنگین اراک؛ محورمذاکرات روزچهارشنبه ایران و ۱+۵


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: راکتور آب سنگین اراک؛ محورمذاکرات روزچهارشنبه ایران و ۱+۵


مذاکرات فشرده و سنگین هسته ای در اولین روز نشست وین ۲ در هتل کوبرگ با گفت و گو های دوجانبه هیات های مذاکره کننده هسته ای برای نزدیک تر کردن دیدگاه ها به یکدیگر ادامه یافت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،بعد ازپایان نشست بعداز ظهرمعاونان وزیران امورخارجه هفته کشورمذاکره کننده دروین، گفت و گوهای دوجانبه هیات ها با هدف نزدیک ترکردن دیدگاه ها برای انجام نشست سوم آغاز شده است.دراولین روزازمذاکرات هسته ای وین 2،تاکنون یک نشست ایران و 1+5 درسطح ظریف واشتون برگزارشده ودونشست درسطح معاونان بوده است.به گفته یک مقام مطلع در تیم مذاکره کننده هسته ای ، قراراست نشست سوم درسطح معاونان وزیران خارجه نیزامشب برگزار شود.بحث اصلی مذاکرات دوطرف دراولین روز گفت و گوها رفع تحریم ها، ابعاد غنی سازی اورانیوم درایران و همکاری های بین المللی درزمینه فعالیت های هسته ای صلح آمیز بوده است.

ایران و 1+5 فردا ( چهارشنبه) دردومین روزازمذاکرات هسته ای وین 2 درمورد راکتورآب سنگین اراک تبادل نظرخواهند کرد.محمد جود ظریف وزیر امور خارجه پیش ازاین گفته بود تهران به دنبال توقف راکتورآب سنگین اراک نیست و این خط قرمز ایران است ، اما به رفع نگرانی های برخی طرف ها در مورد اشاعه تسلیحات هسته ای خواهد پرداخت.بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انر‍ژی اتمی هم گفت: این مجتمع با دانش و فناوری ایرانی ساخته شده و 87 درصد پیشرفت داشته است. قبلا خواسته هایی درخصوص برچیده شدن یا تبدیل آن مطرح بود که بعضی از آنها در حد « آرزو» بود.
وی افزود: ما از این مقاطع عبور کرده ایم واکنون صحبت بر سراین است که وقتی این مجتمع راه اندازی شد ، می تواند پلوتونیویم داشته باشد. از این نوع راکتورها در دنیا زیاد است. ما هم می گوییم بر همان روش و اساس آنها کار می کنیم. البته با توجه به نگرانی هایی که آنها در خصوص بازفرآوری دارند این امکان وجود دارد که برای دوره ای ای بازفرآوری انجام نشود. ولی در دراز مدت وقتی که نگران ها برطرف شد این فرایند به عنوان یکی از حقوق جمهوری اسلامی انجام خواهد شد.


سه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن