تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ما اهل بيت، وعده‏هاى خود را براى خودمان، بدهى و دِين حساب مى‏كنيم، چنانكه رسول اكر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820040405




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه ظرفیت گردشگری آبی مازندران ضروری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان : توسعه ظرفیت گردشگری آبی مازندران ضروری است ساری - ایرنا - مدیر عامل شرکت آب منطقه ای مازندران با اشاره به موجود مواهب طبیعی و خدادادی فراوان در این استان ، گفت : با اتخاذ راهکار درست و اصولی می توان ظرفیت گردشگری آبی را در استان توسعه داد.


ˈمحمدابراهیم یخکشیˈ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : استان مازندران به دلیل تنوع رودخانه ها و آبشارها از ظرفیت های فروانی برای توسعه صنعت گردشگری برخوردار است.
وی وجود بیش از 20 هزار دهنه چشمه از جمله چشمه های آب گرم و منحصر به فرد مانند چشمه ˈسورتˈ در جنوب شهرستان ساری، سدهای مخزنی با دریاچه های زیبا ، وجود 760 قطعه آببندان در دشت های ساحلی استان و سازه آبی تاریخی مانند سد قدیمی ˈعباس آبادˈ و چشمه عمارت بهشهر، آب انبارها ، پل بندها و انهار سنتی در مازندران را ازجمله امکاناتی برشمرد که از ظرفیت های فراوان برای توسعه صنعت گردشگری آبی برخوردار است.
او ادامه داد : با هدف توسعه صنعت گردشگری آبی در مازندران تشکیل و راه اندازی کارگروه مشترک با سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ضروری است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران گفت: توسعه صنعت گردشگری آبی علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار و توسعه در رونق اقتصادی منطقه نیز نقش و تاثیر بسزایی دارد.
یخکشی با اشاره به ورود سالانه میلیون ها مسافر و گردشگر به مازندران و بازدید آنان از سدهای مخزنی این استان ، افزود: تاکنون برای هیچ کدام از طرح های عمرانی در دست اقدام ، طرح گردشگری مناسب تهیه نشده است.
وی ادامه داد : برای توسعه صنعت گردشگری آبی مازندران ، سیاست گذاری مناسبی در سال 1392 برای تحقق این مهم از سوی شرکت آب منطقه ای مازندران انجام و مقرر شد که معاونت طرح و توسعه این شرکت همزمان با اجرای هر طرح، زیرساخت های مربوط به گردشگری آن را نیز مطالعه و طراحی و به عنوان بخشی از اجزای طرح به اتمام برساند.
یخکشی گفت : همچنین مقرر شده که معاونت حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای مازندران نیز با بهره گیری از مشاوران و ظرفیت های بخش خصوصی، طرح مورد نیاز گردشگری آبی را تهیه و در هر طرح اجرا کند.
وی افزود : بسیاری از سدهای استان از جمله سد شهید رجایی ساری ، البرز سوادکوه، عباس آباد بهشهر و میجران رامسر، از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مازندران استان به عنوان مهم ترین اماکن دیدنی و گردشگری این استان معرفی شده است.
مازندران دارای 147 شاخه رودخانه ، یکهزارو 798 سردهنه کشاورزی ،48 رشته قنات ، هفت هزارو 394 دهنه چشمه و763 قطعه آببندان است.
بیش از 70 هزار حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق مجاز در استان مازندران وجود دارد که به طور میانگین سالانه حدود 2/1 میلیارد مترمکعب آب از آنها برداشت می شود.ک/3
2501/1654
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن