تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداشناس ترين مردم پر درخواست ترين آنها از خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820048938




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ماهی قرمز را بدون غذا در تنگ رها نکنیم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ماهی قرمز را بدون غذا در تنگ رها نکنیم شهرقدس-ایرنا-یکی از تولید کنندگان باسابقه ماهی های زینتی در قدس گفت: مانند هر موجود زنده دیگری ماهی قرمز سفره هفت سین نیز به تغذیه و رسیدگی نیاز دارد و نباید بدون توجه آنها را در تنگ به حال خود رها کنیم.


ˈزهرا کیخسرویˈ روز سه شنبه در گفت وگو با خبر نگار ایرنا افزود: غذای مخصوص این نوع ماهی به نام پولکی در مراکز عرضه ماهی های زینتی موجود می باشد و روزانه به مقدار کمی، به اندازه ایی که بین دو انگشت سبابه و شصت جای بگیرد برای هر یک ماهی کفایت می کند.
کیخسروی تصریح کرد: البته تغذیه بیش ار حد یکی از عوامل تلف شدن این ماهی ها می باشد، همچنین باید به این نکته توجه شود که هر روز آب درون تنگ با آبی که حداقل یک شبانه روز مانده و کلر آن از بین رفته، باید تعویض شود.
وی البته توصیه کرد: بهتر است برای سفره هفت سین به جای ماهی های قرمز سنتی از ماهی فایتر استفاده شود.
این تولید کننده به عنوان یکی از دلایل این امر آلودگی های این ماهی ها را ذکر کرد و گفت: به دلیل اینکه ماهی های قرمز در رودخانه ها و محل هایی نگهداری می شوند که توجه چندانی به بهداشت آن محیط صورت نمی گیرد، امکان انتقال بیماریها توسط این ماهی ها بیشتر است.
کیخسروی افزود: به عنوان جایگزین این ماهی می توان از ماهی فایتر استفاده کرد که در رنگهای قرمز، آبی و آبی قرمز وجود دارد.
وی قیمت عرضه این نوع از ماهی ها را مناسب دانست و خاطر نشان کرد: قیمت این نوع از ماهی در حال حاضر 30 الی 40 هزار ریال بوده و نکته مهم ماندگاری آنها می باشد، چرا که در صورت نگهداری صحیح تا مدتها زنده می ماند.
وی با توجه به مقرون به صرفه بودن این نوع ماهی گفت: محل نگهداری ماهی فایتر برخلاف دیگر ماهی های زینتی پمپ آب و بخاری نمی خواهد و غذای کمی برای تغذیه نیاز داشته و هر سه تا چهار روز یکبار نیاز به تعویض آب دارد.
وی با توجه به نام این نوع ماهی گفت: این ماهی ها را باید در هر تنگ یا آکواریوم یک عدد داشته باشیم و به صورت جفتی نباید نگهداری شوند.
وی افزود: اما اگر با این توضیحات قانع نشدید و همچنان اصرار بر داشتن ماهی قرمز در کنار سفره هفت سین داشتید، این ماهی ها را باید در تنگ های متناسب با اندازه و تعداد آنها نگهداری کرد و به دلیل هوای مورد نیاز برای تنفس تنگ مورد نظر نباید خیلی کوچک باشد و محل نگهداری هرچه بزرگتر باشد مناسب تر است.
وی با تاکید بر این که آب مورد نیاز برای نگهداری ماهی قرمز باید خنک باشد، گفت: به طور اکید توصیه می شود، از قرار دادن تنگ ماهی در یخچال خودداری کنید چرا که با وجود داشتن انواع آلودگی های این نوع ماهی، در این صورت آلودگی ها به راحتی به فضای یخچال منتقل خواهد شد، همچنین باید مراقب بود تا کودکان از دست زدن به ماهی و آب درون تنگ آن اجتناب کنند.
وی با اشاره به انواع بیماری هایی که از طریق این ماهی ها به انسان منتقل می شود، گفت: به عنوان نمونه از عفونتهای روده و معده می توان نام برد.
این تولید کننده ماهی های زینتی مقدار طول عمر ماهی قرمز را مشخص نکرد و افزود: طول عمر مشخصی ندارند اما گاهی اوقات مشاهده شده که تا چهار یا پنج سال نیز دوام داشته اند.
تهرام564/5570
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن