تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اندكى حقّ، بسيارى باطل را نابود مى كند، همچنان كه اندكى آتش، هيزم هاى فراوانى را م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802807975




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مبارزه با قاچاق و توسعه صادرات اولویت شرکت دخانیات در سال 93


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیر عامل شرکت دخانیات اعلام کرد؛ مبارزه با قاچاق و توسعه صادرات اولویت شرکت دخانیات در سال 93 تهران - مدیر عامل شرکت دخانیات ایران، مبارزه با قاچاق، توزیع مویرگی جهت ساماندهی فروش محصولات، توسعه صادرات و صیانت از برندهای شرکت را از جمله برنامه های عمده شرکت دخانیات در سال 93 عنوان کرد.


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا از روابط عمومی شرکت دخانیات، معصوم نجفیان صادرات را نیروی محرکه و اساس کار اقتصادی یک بنگاه تولیدی برشمرد و گفت: در سال آینده باید در کنار توزیع مویرگی و مبارزه با قاچاق و حفظ برندها، تفکر صادرات در شرکت را علمی کنیم.
وی افزود: در کنار تولیدات، باید شاخص های کسب و کار و افزایش نرخ سرمایه گذاری با توجه به شرایط و ضرورت های کشور بهبود یابد و به عنوان یک دید عمیق به مسایل مختلف اقتصادی مورد نظر قرار گیرد.
مدیر عامل شرکت دخانیات کشور تصریح کرد: با افزایش تولید و بالا بردن توان رقابت پذیری با محوریت توسعه تولید صادرات محور، می توان بر میزان ماندگاری و افزایش سهم کشور در بازارهای هدف قطعیت بخشید.
وی با اشاره به همزمانی انتصابش در بهمن سال 1391 به عنوان مدیر عامل دخانیات با واگذاری شرکت به بخش خصوصی گفت: شرکت دخانیات بر اساس مصوبه هیات وزیران در تاریخ تیر ماه سال 91 به دو بخش تصدی گری و حاکمیتی تقسیم شد که طبق این مصوبه، تولید، توزیع و فروش محصولات دخانی در اختیار بخش تصدی گری و صدور عاملیت های فروش، واردات و مبارزه با قاچاق نیز در اختیار بخش حاکمیتی تحت عنوان مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور و زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت.
وی تصریح کرد: عدم تفکیک کارشناسی وظایف محوله به دو بخش، تعجیل در روند خصوص سازی بدون اصلاح زیر ساخت ها و برخی موارد دیگر بخش خصوصی را با چالش های عمده ای مواجه کرد.
نجفیان اضافه کرد: این چالش ها سبب شد تا سودجویان نهایت استفاده را برده و بازار مصرف مجددا در اختیار محصولات قاچاق قرار گیرد و سود سرشار آن نصیب قاچاقچیان شود.
وی تصریح کرد: قاچاق بی رویه سیگار در بازار، افزایش 190 درصدی قیمت سیگار بدون کار کارشناسی، مشکلات در تامین مواد اولیه در شرکت، اعطای بیش از 500 عامل فروش بدون برنامه ریزی، کاهش چشم گیر تولید و تکیه بر برندهای قدیمی و نبود برندهای جدید در بازار از جمله مشکلاتی به شمار می آمد که در زمان خصوصی سازی شرکت به خاطر عدم اشراف بر زیرساخت ها و اموربنگاهی در نیمه دوم سال 90 تا بهمن سال 91 دامن شرکت را گرفت.
نجفیان با اشاره به مهمترین برنامه ها و موفقیت های شرکت دخانیات از بهمن سال 1391 تا پایان سال 1392 تصریح کرد: بازنگری در برنامه استراتژیک شرکت، بررسی راه های توسعه روابط بازرگانی، بررسی امکان افتتاح دفاتر فروش محصولات دخانی ایران در کشورهایی نظیر عراق، چین، کویت، لبنان و برخی از سایر کشورهای منطقه همزمان با برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان ˈساخت ایرانˈ در لبنان، از جمله برنامه های شرکت دخانیات طی سال جاری به شمار می آید.
به گفته وی، افتتاح خط کامل تولید سیگارت مارلیک در مجتمع دخانیات آذربایجان غربی، افتتاح خط کامل تولید سیگارت آسیا در دخانیات خوی، افتتاح فاز نخست پروژه تولید مشترک سیگارت با شرکت TDR (کرواسی) در مازندران، رونمایی از شش برند سیگارت جدید به نام های تیر اسلیم، بهمن سوپر اسلیم، تیر 5 ستاره، بهمن سون، بهمن مدیوم و بهمن کلاسیک در کارخانجات تهران و گیلان در جهت افزایش تنوع محصولات، از دیگر برنامه های شرکت بوده است.
وی سپس به افزایش تولید سیگارت ملی در سال 92 اشاره کرد و گفت: در سال 91 حدود 16 میلیارد نخ سیگار تولید شد که این میزان در سال جاری به 19 میلیارد نخ سیگار افزایش یافت.
نجفیان همچنین از افزایش 32 درصدی فروش ریالی سیگارت ملی در سال 92 خبر داد و افزود: برنامه ریزی به منظور تأمین به موقع مواد اولیه، ساماندهی عاملین فروش محصولات دخانی و رتبه بندی آنها، ارتقاء وضعیت رفاهی و امنیت شغلی کارکنان، تصویب برنامه های توسعه ای کشت و حمایتی از زارعین توتون و تنباکو در هیئت مدیره شرکت و ابلاغ آنها، از دیگر برنامه هایی به شمار می آید که شرکت دخانیات طی سال جاری به آنها دست یافته است.
وی همچنین از ساماندهی قراردادهای مشارکتی که منجر به افزایش 40 درصدی درآمد شرکت در سال 92 شد، خبر داد و گفت: بر این اساس درآمد شرکت دخانیات از 80 میلیارد تومان به 120 میلیارد تومان افزایش یافت.
وی سپس به ساماندهی سرمایه های شرکت دخانیات اشاره کرد و گفت: بازگرداندن 600 میلیارد تومان از سرمایه های شرکت که در هنگام واگذاری بلاتکلیف مانده بودند، از دیگر فعالیت هایی است که طی سال جاری صورت گرفته است.
نجفیان گفت: در دومین جشنواره برترین شرکت های ایرانی موسسه بین المللی پژوهش­های صنعتی ایران(همپا) با مشارکت انجمن مفاخر صنعتی ایران، نشان طلایی این جشنواره را با عنوان شرکت برتر در صنعت دخانیات و دومین شرکت از میان 100 شرکت برگزیده صنعتی به شرکت دخانیات ایران اهدا شد.
وی افزود: همچنین تندیس و لوح تقدیر تعالی منابع انسانی نیز به شرکت دخانیات ایران رسید.
مدیر عامل دخانیات سپس با اشاره به نقش تنوع محصولات در بازار رقابتی تاکید کرد: در راستای حضور در بازار مصرف و تعریف بازارهای هدف و همچنین ایجاد تنوع در محصولات تولیدی، برندهای جدید سیگارت تیر اسلیم، تیر 5 ستاره، بهمن سوپر اسلیم، بهمن سون، بهمن مدیوم، بهمن کلاسیک، فروردین و مارلیک طراحی و وارد خط تولید شد.
وی تصریح کرد: تولید این برندهای سیگارت که در راستای بهینه­سازی کارکرد نیروی کار و بر اساس برنامه تولید، حداکثرسازی بهره­وری خطوط تولید و بهینه­سازی برنامه کلان تولید با رویکرد انطباق و تأمین نیاز داخل با نگاه به بازارهای هدف منطقه، صورت گرفته و از سوی کارشناسان شرکت طراحی و آماده تولید شده است که توان رقابت با محصولات مشابه خارجی را نیز دارا است.
مدیر عامل دخانیات حمایت از کشاورزان توتون و تنباکو را جز سیاست های شرکت بر شمرد و تاکید کرد: کشاورزان شرکای تجاری شرکت در امر تولید سیگارت محسوب می شوند به همین جهت گام برداشتن همگام و همدوش با تلاشگران بخش کشاورزی در صنعت دخانیات و افزایش نرخ خرید توتون از کشاورزان در سال های 91 و 92، در راستای حمایت از آنها، جزء سیاست های اصلی شرکت دخانیات در حال حاضر به شمار می رود.
نجفیان با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به مصرف سالیانه بیش از 65 میلیارد نخ سیگار در کشور، نیاز به توتون را یک نیاز حیاتی دانست و گفت: در حال حاضر 50 هزار نفر از کشاورزان از محل کشت محصولات دخانی امرار معاش می کنند و تاکنون حمایت­های مورد انتظار از سوی سازمان­های متولی برای کشت این محصول پر زحمت انجام نپذیرفته است.
وی افزود: این در حالی است که امروز اکثر کشورهای دنیا با توجه به توسعه صنعت دخانیات بخش مهمی از سیاست­های اقتصادی خود را به سمت توسعه بخش کشاورزی صنعت دخانیات (توتون) سوق داده ­اند.
نجفیان با تاکید بر افزایش تولید در سال 92 تصریح کرد: در سال جاری 19 میلیارد و 11 میلیون نخ سیگارت تولید شد که در مقایسه سال گذشته که 16 میلیارد و 540 میلیون نخ تولید شد، شاهد افزایش چشم گیر تولید سیگارت­های داخلی بودیم.
مدیر عامل دخانیات از افزایش فروش سیگارت نسبت به سنوات گذشته خبر داد و گفت: در سال جاری فروش ریالی سیگارت داخلی 705 میلیارد تومان است که نسبت به فروش در مدت مشابه سال گذشته بیش از 32 درصد رشد داشته است.
وی همچنین تاکید کرد: از سال 1380 تا کنون، مبلغ سه هزار میلیارد و 65 میلیون تومان فروش شرکت دخانیات بوده که از این میزان فروش مبلغ یک هزار میلیارد تومان مربوط به زمان حضور 14 ماهه اینجانب در شرکت دخانیات است.
مدیر عامل شرکت دخانیات در خصوص فروش تنباکو ضمن اشاره به میزان تولید و فروش این محصول دخانی گفت: در 11 ماهه سال 91، تعداد 45 هزار و 379 کارتن تنباکو از انواع مختلف به ارزش ریالی 22 میلیارد و 451 میلیون و 388 هزار و 245 ریال تولید شده است که این رقم در سال 11 ماهه سال 92 ، به 61 هزار و 912 کارتن به ارزش ریالی 39 میلیارد و 907 میلیون و 525 هزار و 320 ریال رسیده است.
وی افزود: این ارقام در کارتن افزایش 36 درصدی و در فروش ریالی افزایش 78 درصدی را نشان می دهد.
نجفیان سپس به برنامه های شرکت دخانیات در سال 93 اشاره کرد و گفت: مبارزه گسترده و اساسی و کاملا علمی با پدیده قاچاق، حمایت و تقویت برندهای شرکت دخانیات ایران در راستای تامین بازار هدف، افزایش تولید از طریق بهره برداری حداکثری از ظرفیت های موجود و افزایش ظرفیت، معرفی برندها و محصولات جدید، بازسازی و اصلاح ساختار سازمانی معاونت تولید و بازرگانی و اقتصادی و مدیریت های زیر مجموعه آنها و مدیریت های مستقل، برنامه ریزی جهت احداث کارخانه تست بارلی، از جمله برنامه شرکت دخانیات در سال آینده است.
وی افزود: خرید تجهیزات کارخانه هموژنیزه، تغییر سایز 5 خط ماشین سیگارت سازی و بسته بندی، به روز کردن خط دمار کارخانه عمل آوری، خرید دو خط کامل ماشین آلات سیگارت سازی، خرید خط کامل ماشین آلات پرایمری، برنامه ریزی جهت صادرات محصولات دخانی، برنامه ریزی جهت اصلاح فرآیند فروش و تغییر روش توزیع فعلی به توزیع مویرگی، برنامه ریزی جهت اصلاح ساختار نیروی انسانی، از دیگر برنامه های این شرکت در سال 93 به شمار می آید.
به گفته نجفیان، برنامه ریزی جهت تولیدات مشارکتی با شرکت های بین المللی به میزان 16 میلیارد نخ و عاملیت های صنعتی (بخش خصوصی) به میزان 5.5 میلیارد نخ، برنامه ریزی جهت تعمیر اساسی خطوط پرایمری مجتمع دخانیات گیلان، برنامه ریزی جهت راه اندازی نظام شایستگی از دیگر برنامه های شرکت دخانیات در سال آتی است.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد، شرکت دخانیات در سال 1393 با اجرایی کردن این برنامه ها بتواند جایگاه خود را در عرصه صنعت دخانیات ارتقا بخشد.
اقتصام(1)**1574**1594
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن