تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر كس به خدا توكل كند، مغلوب نشود و هر كس به خدا توسل جويد، شكست نخورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814742360




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زنان نقش مؤثری در پیشرفت و تکامل بشریت دارند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



امام جمعه مبرز عربستان:
زنان نقش مؤثری در پیشرفت و تکامل بشریت دارند خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهر مبرز عربستان، تصریح کرد که اسلام هویت را به زنان بخشید و آنان نیز نقش مؤثری در پیشرفت و تکامل بشریت ایفا کردند.



 به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدرضا سلمان امام جمعه شهر مبرز عربستان روز گذشته در جمع مردم این شهر به بررسی جایگاه زن در جامعه اسلامی و نقش مؤثر آن در پیشرفت و تکامل بشریت اشاره کرد و بیان داشت: زنان در ابتدای رسالت پیامبر اعظم حضرت محمد (ص) نقش مؤثری داشتند. حضرت خدیجه (س) اولین بانوی مسلمانی است که به دین مبیین اسلام گروید، این بانوی با کرامت رسالت اسلام را به خوبی درک کرد و با قدمی استوار به مبارزه با مشکلات و خطرهای زندگی پرداخت.
این عالم عربستانی به نقش زنان در پیشبرد اهداف و احیا اسلام اشاره کرد و گفت: حضرت خدیجه (س) با صرف اموال خود در دوران سخت و دشوار شعب ابی طالب، از نابودی اسلام ممانعت کرد و روح تازه‎ای را به اسلام بخشید.
حجت الاسلام سلمان، حضرت خدیجه (س) را یکی از زنان با عظمت دانست که حتی اهل آسمان نیز به وی افتخار می‎کنند و ادامه داد: از چنین زن بزرگواری، شخصیت و بانویی همانند حضرت فاطمه زهرا (س) به دنیا می‎آید. وی حضرت زهرا (س) را پرچم دار زنان مسلمانان خواند و تصریح کرد: حضرت فاطمه (س) برای محافظت از اسلام و امام زمان خود از جان و فرزند خود گذشت و هیچ مسأله‎ای مانع از انجام تکلیف الهی این بانوی باعظمت نشد.
سید سلمان حضرت زینب (س) را عالم بدون معلم خواند و گفت: حضرت زینب (س) دارای مراتب علمی و معنوی بسیار است که به صورت تکوینی مراتب این علم به وی اعطا شد.
وی در ادامه سخنان خود به بررسی جایگاه، صبر و زندگانی حضرت زینب (س) پرداخت و بیان داشت: زنان جهان باید از حضرت خدیجه (س)، حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) الگو برداری کنند تا در دنیا و آخرت سعادتمند باشند./994/ب903/د


۱۳۹۲/۱۲/۲۷






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن