تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804623075




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حسن روحانی خبرسازترین چهره ی سال 92 از نگاه یی ها


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بر اساس نتایج نظرسنجی در ایرنا حسن روحانی خبرسازترین چهره ی سال 92 از نگاه ایرنایی ها تهران-ایرنا-بر اساس نتایج نظرسنجی از میان سردبیران و دبیران ایرنا، «حسن روحانی» به عنوان خبرسازترین چهره ی ایران و جهان در سال 1392 و پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری خرداد ماه نیز به عنوان مهمترین رویداد سیاسی امسال کشور، انتخاب شد.


خبرگزاری جمهوری اسلامی در آستانه ی سال جدید، اقدام به انجام یک نظرسنجی درباره ی مهمترین رویدادها و روندهای داخلی و بین المللی و چهره های خبرساز در سال 1392 از میان سردبیران و دبیران سرویس های مختلف خبری و پژوهشی خود کرد.
در این نظر سنجی، نظر 57 سردبیر و دبیر ایرنا درباره ی 6 محور مهمترین رویداد و روند «سیاسی»، «اقتصادی»، «اجتماعی، فرهنگی و ورزشی»، «بین المللی»، «شخصیت خبرساز در ایران» و «شخصیت خبرساز در جهان» پرسیده شد.
بر اساس نتایج این نظرسنجی، پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری 24 خرداد امسال به عنوان مهمترین رویداد سیاسی شناخته شد.
تماس تلفنی روحانی و «باراک اوباما» رییسان جمهوری ایران و آمریکا در حاشیه ی نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، توافق هسته یی ایران و گروه 1+5 در ژنو، کاهش تنش های سیاسی و آرامش نسبی در فضای عمومی کشور و تصویب قطعنامه ی «جهان عاری از خشونت» در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بر اساس پیشنهاد ایران، مهمترین رویدادهای سیاسی دیگر در سال 92 در نگاه ایرنایی ها بودند.
از نگاه سردبیران و دبیران ایرنا لغو برخی تحریم های اقتصادی خارجی علیه ایران، مهمترین رویداد اقتصادی امسال بود.
همچنین ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی، روند نزولی رشد نرخ تورم و ثبات نسبی اقتصاد، توزیع سبد کالا و تصویب لایحه ی بودجه 1393 و تصویب اجرای مرحله ی دوم هدفمندی یارانه ها، به ترتیب اولویت های بعدی رویدادهای مهم اقتصادی در کشورمان بود.
در این میان راهیابی تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی، انتشار پیش نویس منشور حقوق شهروندی، گشایش فضای فکری، هنری و فرهنگی کشور و بازداشت «بابک زنجانی» میلیاردر معروف به ترتیب به عنوان مهمترین رویدادهای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی ایران انتخاب شدند.
افشاگری های «ادوارد اسنودن» کارمند پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا از نظر ایرنایی ها مهمترین رویداد بین المللی سال 1392 بود.
سقوط دولت «محمد مرسی» در مصر، سقوط دولت اوکراین و تلاطم های پس از آن، مرگ «نلسون ماندلا» رهبر انقلاب آفریقای جنوبی و توافق بر سر خلع سلاح شیمیایی سوریه به ترتیب اولویت های بعدی در بین مهمترین رویدادهای بین المللی بودند.
خبرسازترین چهره ی ایران هم از نظر سردبیران و دبیران ایرنا حسن روحانی رییس جمهوری معرفی شد.
همچنین «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه، آیت الله «اکبر هاشمی رفسنجانی» رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، «سعید مرتضوی» رییس پیشین سازمان تامین اجتماعی و بابک زنجانی چهره های دیگر خبرساز ایران در سال 92 بودند.
بر اساس این نظرسنجی، حسن روحانی و نلسون ماندلا به صورت مشترک به عنوان چهره ی خبرساز سال 92 در عرصه ی بین المللی انتخاب شدند.
ادوارد اسنودن، باراک اوباما و محمد مرسی هم چهره های مهم خارجی دیگر در سال 92 از دید ایرنایی ها بودند.

جزییات نتایج این نظرسنجی به شرح زیر است:

*** مهمترین رویداد سیاسی
پرسش نخست نظرسنجی به پنج رویداد و روند سیاسی مهم ایران در سال 92 اشاره داشت که 1/56 درصد ( پنجاه و شش و یک دهم ) سردبیران و دبیران ایرنا «پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری 24 خرداد» را مهمترین رویداد دانستند.
از نظر 5/17 درصد (هفده و نیم) نیز «تماس تلفنی روحانی و اوباما» دومین رخداد مهم سیاسی بود.
«توافق هسته یی ایران و گروه 1+5 در ژنو» نیز با 3/12 درصد ( دوازده و سه دهم ) در اولویت سوم پاسخگویان در مهمترین رویداد سیاسی ایران بود.
به عقیده ی 7 درصد پاسخگویان هم «کاهش تنش های سیاسی و آرامش نسبی در فضای عمومی کشور» چهارمین رویداد و روند مهم سیاسی سال بود.
در این میان 8/1 درصد (یک و هشت دهم) پاسخ دهندگان نیز تصویب قطعنامه ی جهان عاری از خشونت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد را که بر اساس پیشنهاد ایران صورت گرفت، به عنوان اولویت پنجم مهمترین رویداد سیاسی انتخاب کردند.

*** مهمترین رویداد اقتصادی
براساس نظرسنجی صورت گرفته در ایرنا، «لغو برخی از تحریم های اقتصادی خارجی علیه ایران» با کسب 4/54 درصد( پنجاه و چهار و چهار دهم ) نخستین و مهمترین رویداد اقتصادی کشور بوده است.
«ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی» و «روند نزولی رشد نرخ تورم و ثبات نسبی اقتصاد» هر کدام با کسب 14 درصد رای پرسش شوندگان، در اولویت دوم قرار گرفتند.
هفت درصد از پاسخ گویان هم معتقدند «توزیع سبد کالا» سومین رویداد مهم اقتصادی بوده است.
آخرین اولویت اقتصادی هم به موضوع «تصویب لایحه ی بودجه ی 1393 و تصویب اجرای مرحله ی دوم هدفمندی یارانه ها» با پنج درصد رای، اختصاص پیدا کرد.

*** مهمترین رویداد فرهنگی، اجتماعی و ورزشی
از طرف 3/33 درصد( سی و سه و سه دهم ) سردبیران و دبیران ایرنا، مهمترین رویداد فرهنگی، اجتماعی و ورزشی ایران در سال 92 «راهیابی تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی» معرفی شد.
اولویت دوم مهمترین رویداد فرهنگی، اجتماعی و ورزشی ایران از سوی 6/24 درصد ( بیست و چهار و 6 دهم ) پاسخ گویان به موضوع «انتشار پیش نویس منشور حقوق شهروندی» تعلق گرفت.
سومین رویداد مهم در این بخش نیز با 3/12 درصد ( دوازده و سه دهم) به «گشایش فضای فکری، هنری و فرهنگی کشور» اختصاص یافت.
«بازداشت بابک زنجانی» هم با کسب 8/8 درصد (هشت و هشت دهم) اولویت بعدی پاسخگویان در این راستا بود.

*** مهمترین رویداد بین المللی
ایرنایی ها افزون بر انتخاب مهمترین رویدادهای داخلی، در باره ی مهمترین رویدادهای بین المللی نیز اظهار نظر کردند. در این بخش 8/22 درصد ( بیست و دو و هشت دهم ) آنها «افشاگری های ادوارد اسنودن کارمند پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا» را مهمترین رویداد بین المللی دانستند.
اولویت دوم رویدادهای سیاسی بین المللی هم با 1/21 درصد ( بیست و یک و یک دهم) به حادثه ی «سقوط دولت محمد مرسی در مصر» اختصاص یافت.
«سقوط دولت اوکراین و تلاطم های پس از آن» هم با 8/15 درصد (پانزده و هشت دهم) به لحاظ اهمیت در اولویت سوم رخدادهای بین المللی جای گرفت.
«مرگ نلسون ماندلا رهبر انقلاب آفریقای جنوبی» نیز با 3/12 درصد (دوازده و سه دهم) در اولویت چهارم مهمترین رویدادهای جهان قرار گرفت.
از نظر 8/8 درصد (هشت و هشت دهم) ایرنایی ها، «توافق بر سر خلع سلاح شیمیایی سوریه» پنجمین رخداد مهم بین المللی در سال گذشته بود.

*** خبرسازترین چهره ی ایران
بر اساس نتایج نظرسنجی در ایرنا، خبرسازترین چهره ی ایران در سال 92 از دید سردبیران ودبیران با 4/54 درصد ( پنجاه و چهار و چهار دهم )، حسن روحانی رییس جمهوری ایران است.
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز با کسب 1/21 درصد ( بیست و یک و یک دهم ) آرای سردبیران و دبیران ایرنا، دومین چهره ی خبرساز در سال 92 شد.
در این میان 8/8 درصد ( هشت و هشت دهم ) هم آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی را به عنوان سومین چهره ی خبرساز ایران انتخاب کردند.
سعید مرتضوی و بابک زنجانی هم به طور مشترک با 8/5 درصد ( پنج و هشت دهم ) در اولویت های بعدی مهمترین چهره های خبرساز قرار گرفتند.

*** خبرسازترین چهره ی جهان
در میان خبرسازترین چهره ی جهان نیز حسن روحانی و نلسون ماندلا هر یک با کسب 1/21 (بیست و یک و یک دهم) در اولویت نخست جای گرفتند.
ادوارد اسنودن هم با کسب 5/10 درصد (ده و نیم) در اولویت دوم خبرسازترین چهره ی بین المللی از نگاه ایرنایی ها قرار گرفت.
همچنین باراک اوباما و محمد مرسی در رتبه های پایین و بعدی در این نظرسنجی قرار گرفتند.
پژوهش**9283**2054
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن