تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى‏شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815453299




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایندیپندنت: پرواز هواپیمای مالزی به سمت پایگاه طالبان


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
ایندیپندنت: پرواز هواپیمای مالزی به سمت پایگاه طالبان

ایندیپندنت: پرواز هواپیمای مالزی به سمت پایگاه طالبان
روزنامه ایندیپندنت در گزارشی مدعی شد که هواپیمای مالزی احتمالا به سمت پایگاهی تحت قلمرو طالبان در مرز افغانستان با پاکستان پرواز کرده است.
به گزارش نامه نیوز، روزنامه ایندیپندنت در گزارشی نوشت، با توجه به این گفته مقامات مالزی که سیستم‌های فرستنده هواپیما قبل از ناپدید شدن و قبل از دریافت آخرین پیام از کابین هواپیما خاموش شده است هواپیمای بوئینگ 777 مالزی ایرلاینز ممکن است عمدا به سمت مناطق تحت قلمروی طالبان و پایگاهی در مرز افغانستان پرواز کرده باشد.

ایندیپندنت گزارش داد که سیگنال‌های ماهواره‌ای از روی زمین نیز می‌توانسته ارسال شده باشد.

براساس این گزارش، 8 روز بعد از ناپدید شدن این هواپیما ایندیپندنت مطلع شد که مقامات مالزی به دنبال کسب مجوز دیپلماتیک برای بررسی این تئوری هستند که هواپیما به یکی از پایگاههای طالبان در افغانستان در مرز پاکستان رفته است.

بنابر آخرین اطلاعات به دست آمده، فاش شده است که قبل از آخرین پیام دریافتی مرکز کنترل از کابین خلبان، یک نفر در هواپیما سیستمهای ارسال گزارش و شناسایی هواپیما را غیرفعال کرده است.

حدود 14 دقیقه بعد نیز سیستم فرستنده هواپیما، که آن را با رادارهای غیرنظامی مرتبط می‌کند، عمدا خاموش شده است.

در حال حاضر عملیات جستجو با حضور بیش از ۴۰ کشتی، ۵۰ هواپیما و بالگرد از ۱۴ کشور جهان ادامه دارد. مقامات مالزیایی یک کریدور شمالی و جنوبی را شناسایی کرده و در حال حاضر تیمهای جست‌وجو مشغول جست‌وجو در این مناطق هستند. این کریدورها کشورهایی نظیر افغانستان، پاکستان و کشورهای آسیا مرکزی را در یک سمت و اقیانوس هند را در قسمت دیگر شامل می‌شود.

۲ روز پیش بعد از کنفرانس خبری نجیب رزاق نخست وزیر مالزی و اظهاراتش مبنی بر اینکه سیستم فرستنده هواپیما عمدا خاموش شده است پلیس مالزی تمرکز خود را مجددا بر روی هویت و سابقه خدمه پرواز و مسافران تغییر داد. بلافاصله پس از اظهارات رزاق پلیس مالزی برای تفتیش و بازرسی به منزل خلبان این هواپیما هجوم برد.

به گزارش فارس، پرواز 370 خطوط هوایی مالزی ۱۷ اسفند مدتی بعد از خروج از کوالالامپور و در حالی که یک دقیقه از ورودش به آسمان ویتنام می‌گذشت، از صفحه رادارها محو شد. این هواپیما راهی پکن بود، اما مقامات مالزیایی می‌گویند پیش از آنکه این هواپیما ناپدید شود، مسیر حرکت خود را تغییر داده و به سمت مبدا بازگشته است.






1392/12/26





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن