تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نيّت خوب، برخاسته از سلامت درون است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815378525




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگارخانه ارشاد سنندج پذیرای آثار هادی ضیاالدینی شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نگارخانه ارشاد سنندج پذیرای آثار هادی ضیاالدینی شد سنندج – ایرنا - نمایشگاهی از آثار نقاشی هنرمند شهیر کرد ˈهادی ضیاءالدینیˈ روز دوشنبه در نگارخانه ارشاد اسلامی سنندج بر پا شد و تا 12 فروردین پذیرای بازدیدکنندگان است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، در این نمایشگاه 436 تابلوی نقاشی این هنرمند با موضوعات اجتماعی، روح و روان انسان ها، اشعار فولکلور، مشغله های اجتماعی و فرش بافی زنان کُرد (برتونانه) در معرض دید گذشته شده است.
این نقاشی ها با بهره گرفتن از تکنیک رنگ و روغن و با موضوعات فولکلور و تلفیقی از افسانه های کردی و آداب و رسوم مردم این منطقه از کشور ترسیم شده است.
هادی ضیاء الدینی هنرمند 55 ساله کردستانی علاوه بر تبحر در هنر نقاشی از طراحان و مجسمه سازان بنام کشور است و تاکنون موفق به کسب عناوین برگزیده جشنواره دو سالانه کشور شده است، ساخت و نصب بیش از 20 پیکره در شهرهای سنندج، اصفهان، قزوین، مهاباد و کشورهای مختلف جهان از جمله هند و عراق از دیگر فعالیت های این هنرمند در عرصه مجسمه سازی است.
ساخت و نصب پیکره های چوپان در پارک آبیدر سنندج، پیکره آزادی در میدان آزادی سنندج، پیکره دو کودک در پارک آبیدر سنندج، مولوی کرد در سنندج، ساخت و نصب پیکره های استاد هژار، هیمن و محمد قاضی در مهاباد، میرعماد در شهر قزوین، لذت رهایی در میدان پارک کودک اصفهان، شیخ محمود برزنجه در میدان سلیمانیه عراق، مستوره اردلان و شیخ حسن علی در اربیل عراق از مهم ترین آثار این هنرمند کردستانی است.
هادی ضیا الدینی در سال 1335 در محله جور آباد سنندج و در خانواده ای اهل شعر و عرفان به دنیا آمد و در سال 1356 وارد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد.
وی در حال حاضر مشغول ساخت پیکره یک مرد و دو کودک، برگرفته از بمباران شهرستان مریوان است که در آینده نزدیک در آبیدر سنندج نصب خواهد شد.
وی همچنین مشغول ساخت تندیس های مشاهیر کرد است که به زودی در پارکی در سنندج نصب خواهند شد.ک/3
570/533
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن