تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802702641




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزئیات بیشتر از کشف خرابکاری هسته‌ای


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: جزئیات بیشتر از کشف خرابکاری هسته‌ای
کد خبر: ۳۸۷۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۲ - 17 March 2014




با رصدهای هوشمندانه‌ایی که انجام شد مشخص شد که در تعدادی از پمپ‌های مدار دوم پروژه IR40 اراک به صورت مکانیکی چندین عملیات انجام شده بود اما قبل از اینکه این تجهیزات مورد استفاده قرار بگیرند شناسایی و به لطف الهی خنثی شد.

به گزارش سایت امید هسته ای ، معاون حفاظت و امنیت سازمان انرژی اتمی که روز شنبه خبر خنثی سازی اقدامات خرابکارانه در سایت اراک را اعلام کرده بود درباره نحوه این اقدامات و کشف آنها گفت: با رصد هوشمندانه ای که بر روی تجهیزات هسته ای انجام شد متوجه شدیم در تعدادی از پمپ های مدار دوم پروژه IR40 اراک به صورت مکانیکی چندین عملیات انجام شده بود تا به این طریق بتوانند در فرایند کار نیروگاه اخلال ایجاد کنند. اما قبل از اینکه این تجهیزات مورد استفاده قرار بگیرند،شناسایی و به لطف الهی این اقدام خنثی شد.

زارعان درباره عوامل خرابکار نیز گفت: ما معمولا بعضی از تجهیزات را از طریق پیمانکاران تهیه می کنیم و این مورد هم توسط بیگانگان و به وسیله یکی از پیمانکاران انجام شده بود. در واقع آن پیمانکار نقش خاصی نداشت و این دست اتفاقات معمولا با استفاده از ناآگاهی افراد انجام می شود که در این مورد بحمدالله با اقدامات هوشمندانه همکارانم در صنعت هسته ای کشور این مورد کشف و خنثی شد.

وی درخصوص آزمایشگاه ضدخرابکاری نیز گفت: ما یکسری آزمایشگاه ضد خرابکاری در حوزه های مکانیکی یا در حوزه های شیمی و الکترونیک داریم و هر تجهیزاتی را قبل از اینکه در فرایند استفاده شود چک می کنیم، پیش از این هم اقدامات بیگانگان برای ما شناسایی شده بود و این اقدام اول آنها نیست،ما در چندسال گذشته تعداد زیادی از این اقدامات را داشتیم که به لطف الهی خنثی شده ولی دلیلی نداشت که اعلام کنیم. در این مورد خاص هم به خاطر اینکه آزمایشگاه تخصصی ضدخرابکاری را کامل کرده بودیم به موضوع اشاره شد و در مجموع دلیلی ندارد این مسائل را اعلام کنیم.

معاون حفاظت و امنیت سازمان انرژی اتمی، گفت: با توجه به اینکه یکی از رویکردهای سرویس های اطلاعاتی بیگانه کند کردن فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران است از مدت ها قبل این شیوه را مورد استفاده قرار دادند که بتوانند فعالیت های ما را کند کنند که بحمدالله موفق نشده اند.

زارعان درباره سخنان اخیر اوباما گفت: همانطور که مسوولان ارشد امریکایی اعلام کردند که اگر     می توانستیم حتی پیچ و مهره های صنعت هسته ای را از کار می انداختیم مطمئن باشید اگر توانسته بودند این کار را انجام می دادند ولی به لطف الهی و اقدامات هوشمندانه همکاران ما و با همکاری سایر مبادی از جمله وزارت محترم اطلاعات تا به امروز اکثریت اقدامات آنها خنثی شده است.

گفتنی است راکتور IR40 آب سنگین اراک از جمله راکتورهای تحقیقاتی در حال احدث است که در زمینه تحقیقات و تولید رادیوداروها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن