تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821013385




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش میانگین مبتلایان به بیماری تب مالت در مراغه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

افزایش میانگین مبتلایان به بیماری تب مالت در مراغه مراغه - ایرنا - معاون بهداشتی و درمانی دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: میانگین مبتلایان به بیماری تب مالت در این شهرستان از ابتدای سال تاکنون به 58 مورد در 100 هزار نفر رسیده است.


احمد مجتهدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد در مقایسه با میانگین کشور که 38 مورد در 100 هزار نفر است، افزایش داشته و نگران کننده است.
وی اظهار کرد: هم اکنون تعداد مبتلایان به تب مالت در این شهرستان به 189 نفر رسیده در حالی که این میزان ابتلا به این بیماری بی سابقه است.
رییس شبکه بهداشت و درمان مراغه گفت: از این تعداد، 87 درصد در مناطق روستایی و 13 درصد در مناطق شهری به این بیماری مبتلا شده اند.
مجتهدی یادآوری کرد: با توجه به آمار موجود، بیشترین میزان مبتلایان به تب مالت را مردان و در گروه سنی 13 تا 43 سال تشکیل می دهند.
وی ادامه داد: آگاه سازی نسبت به موارد پیشگیری از ابتلا به این بیماری با توجه به هزینه بالای درمان آن، از وارد آمدن خسارت های اجتماعی و اقتصادی به قشر فعال و کاری جامعه جلوگیری می کند.
مجتهدی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون مستمر دام ها و پرهیز از مصرف لبنیات و فرآورده های خام دامی از عمده ترین راه های پیشگیری از ابتلا به این بیماری بوده و باید جدی گرفته شود.
بیماری تب مالت یکی از بیماری های مشترک بین انسان و دام است که بر اثر ورود باکتری بروسلا از دام های آلوده به انسان ایجاد می شود و این بیماری در گوسفند و گاو شیوع زیادی دارد و باعث تلف شدن و سقط جنین در دام ها می شود.
خوردن شیر غیرپاستوریزه دام آلوده و لبنیاتی که از شیر خام به دست می آیند مثل خامه، پنیر و بستنی باعث بیماری تب مالت می شود.
از دیگر راه های آلودگی، تماس مستقیم با خون و احشای دام های آلوده است و در مشاغلی که ارتباط مستقیم با دام دارند، دیده می شود. باید دانست خوردن گوشت پخته دام آلوده از راه های آلودگی این بیماری نیست.
7485/590/587/245
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن