تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدا را بخوانید و به اجابت دعای خود یقین داشته باشید و بدانید که خداوند دعا را از ق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812571906




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یونسی: نگاه دولت به اقلیت‌ها امنیتی نیست


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
یونسی: نگاه دولت به اقلیت‌ها امنیتی نیست
حجت‌الاسلام علی یونسی، دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌ها در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود با رسانه دولت، در آستانه سال نو به لزوم تحول در نگاه به اقلیت‌ها و ضرورت بازسازی فضا برای سرمایه‌گذاری‌ها در مناطق اقلیت نشین پرداخته است.
به گزارش نامه نیوز به نقل از عصرایران،  در این گزارش برخی از مهمترین سخنان وی در این گفت‌وگو را از نظر خواهید گذراند:

نگاه دولت به اقلیت‌ها امنیتی نیست

اقلیت‌ها در ایران، انقلاب و دولت را از آن خود می‌دانند، نگاه دولت به اقلیت‌ها نگاه شهروند درجه یک است و نگاه امنیتی ندارند و دولت با نگاه امنیتی به اقلیت‌ها و اقوام شدیدا مخالف است. نگاه امنیتی به هر قشر، قوم و گروه در جامعه تولید ناامنی و واگرایی می‌کند. واگرایی معلول تبعیض و نگاه امنیتی است. واگرایی یعنی بخشی از کشور برای حل مشکلات خود به جای نگاه به دولت و مرکز به دست بیگانگان و کشورهای دیگر نگاه کند، این نگاه بسیار خطرناک است، به هیچ وجه نباید روش‌ها و راهکارهایی را دنبال کنیم که این نتیجه را داشته باشد.

امنیت در منطقه یک کلیت به هم پیوسته است

بازخورد نقشی که این اقلیت‌ها در تامین امنیت منطقه دارند، به ما می‌رسد، به عنوان مثال امنیت ایران- ترکیه، ایران- عراق، ایران - افغانستان، ایران – پاکستان و ایران – سوریه. امنیت کلیتی است که به همه اقلیت‌ها گره خورده است. اگر سایر کشورها اقلیت دارند ما نیز اقلیت داریم. به عنوان مثال شیعه در کشور ما اکثریت است اما در ترکیه، پاکستان و عربستان اقلیت را شامل می‌شود، اقوام نیز اینگونه است.ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم امنیت شیعیان پاکستان تامین شود اما امنیت اهل سنت در اینجا تامین نباشد ما باید امنیت شرق کشور خودمان را با امنیت پاکستان مرتبط بدانیم. چه بخواهیم و نخواهیم مرتبط است، یعنی امنیت بخش‌هایی از ایران با امنیت افغانستان گره خورده است، این واقعیتی انکارناپذیر است.

بگیر بگیرها، سبب ناامنی در سرمایه گذاری می‌شود

امروز ایرانیان پولدار بسیاری در داخل و خارج هستند، موضوعی که متاسفانه فضای اقتصادی کشورما از آن رنج می‌برد فقدان امنیت اقتصادی است. امروز سرمایه گذاران ما احساس امنیت نمی‌کنند و این واقعیت است. این همه بگیربگیرها، پرونده‌ها و ماجراهایی که اتفاق می‌افتد باعث احساس ناامنی برای سرمایه گذار می‌شود که سَم مهلکی برای سرمایه گذاری طولانی مدت است، به همین دلیل ترجیح می‌دهند به جای اینکه یک کارخانه احداث کنند، پول آن را به بانک بسپارند. احساس ناامنی بزرگترین عامل توسعه نیافتگی اقتصادی کشور در حال حاضر است. صاحب سرمایه و کارآفرین باید محترم باشد، احساس خطر نکند و هر روز برای هر بهانه ای هر روز برخورد و احضار نشوند، همیشه نگران نباشند و از ترس، سرمایه‌های خود را مخفی یا آن را به خارج منتقل نکنند. بلکه باید این احساس را داشته باشند که جای امن ایران است و پول‌های خود را از خارج به ایران بیاورند.

مخالفان را به حاشیه نرانیم

برای توسعه همه جانبه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی عزم ملی و مشارکت همگانی نیاز است، هیچ کس را نباید از این موضوع محروم کرد. همه اقشار، اقلیت ها، احزاب باید وارد عرصه شده و شرکت کنند، نمی‌توانیم بخشی از جامعه را به دلیل اینکه از آنها خوشمان نمی‌آید یا از نظر سیاسی نمی‌پسندیم به حاشیه برانیم، این بر خلاف شعارهای اصلی انقلاب است، همه باید مشارکت داشته باشند. چطور باید در انتخابات مشارکت کنند بنابراین در جای دیگر نمی‌توانیم آنها را غیرخودی بدانیم، هیچکس از ملت ایران غیرخودی نیست، همه ملت ایران خودی و شهروند اصلی هستند، در توسعه، جنگ، انقلاب و انتخابات همه باید مشارکت داشته باشند نمیتوانیم بخشی از جامعه را غیرخودی دانسته و به حاشیه برانیم.

انقلاب اکثریت و اقلیت نمی‌شناسد

انقلاب در ذات خود به همه تعلق دارد و ده سال حضرت امام (ره) به وحدت تاکید مکرر داشتند و رهبر معظم انقلاب نیز همین مشی را ادامه داده اند، با این حال عده ای این وضعیت را بر نمی‌تابند، می‌خواهند خود تفسیر و معنی انقلاب باشند و غیر از خود کسی را نیز قبول ندارند، نگاه تنگ نظرانه دارند، در همه حوزه‌های سیاسی و اجتماعی این نگاه را تسری می‌دهند، اگر این افراد در مصدر کار اقتصادی قرار می‌گیرند همه اقتصاد را درانحصار خود و دوستانشان قرار می‌دهند، اگر در مصدر سیاسی قرار گیرند نیز اینگونه است و اگر در مصدر فرهنگی باشند همه مردم را لابالی و بی دین و خود را متدین می‌دانند، هر جا قرار می‌گیرند به بدترین شیوه عمل می‌کنند، اکثر این افراد از سر دین و با اخلاص اینکار را می‌کنند و برداشت دینی ونیت خیر دارند اما به نظر من نگاه تنگ نظرانه دینی دلیل اینگونه رفتار آنان است.

اصلاح رویه استخدام و انتصاب‌ها برای اقلیت‌ها

در مورد استخدام‌ها و انتصاب‌های رسمی در موقعیت‌های کلان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و... متأسفانه برخی کجروی‌ها در برخی نقاط تبدیل به رویه شده است اما رویه ای ملی نیست، این موضوعی است که ما با آن درگیر و در حال مقابله هستیم و می‌خواهیم این رویه‌های خودسرانه و محلی از بین رود و قانونی عمل شود، یعنی هیچ کسی به دلیل اینکه پیرو مذهب اهل سنت، کرد، بلوچ یا عرب، ترکمن و یا حتی پیرو یکی از ادیان رسمی است، نباید از رسیدن به موقعیت اجتماعی، سیاسی و اقتصادی محروم شود.

ایده‌آل آن آست که کسی احساس اقلیت یا اکثریت نکند

ایده آل این است که روزی کسی احساس اقلیت و اکثریت نکند. ما به دنبال این هستیم که تعبیر اقلیت و اکثریت نداشته باشیم و هیچ کس اقلیت نباشند، همه شهروند ایرانی هستند، ایده آل ما این است که همه مردم ایران احساس شهروندی کنند و هیچ کسی خود را بر دیگری ترجیح ندهد و برتر نداند. اما دولت باید هر روز یک قدم جدید بردارد تا اینکه این موانع را پشت سر بگذارد.




1392/12/26





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن