تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب از فکر (در گناهان)، برتر از روزه شکم از طعام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815279555




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشکلاتی که کوررنگی برای فرد ایجاد نمی‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
مشکلاتی که "کوررنگی" برای فرد ایجاد نمی‌کند
در بین جانواران تنها انسان‌ها و خانوادهٔ میمون‌ها قابلیت دیدن رنگ‌ها را دارند و بقیه حیوانات دارای دیدی سیاه و سفیدند.


مهران نیکخو پزشک در گفتگو پیرامون کور رنگی در افراد و تشخیص آن به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: کور رنگی بیماری است که می‌تواند نسبت به هر یک از سه رنگ اصلی آبی، قرمز و سبز به تنهایی به وجود بیاید و نوع دیگری از این بیماری وجود دارد که در آن فرد بیمار نسبت به هر سه رنگ ذکر شده دچار کور رنگی است و این نوع آخری بیشتر به دلیل کم بینایی به پزشک مراجعه کنند. 


وی بیان کرد: شایع‌ترین نوع کور رنگی نسبت به رنگ سبز است که صفتی مغلوب و وابسته به کروموزم می‌باشد و در مردان از مادر به ارث می‌رسد. به همین دلیل علیرغم وجود این بیماری هم در خانم‌ها و هم در آقایان، در زنان به ندرت شاهد این بیماری هستیم و تنها حدود یک درصد بیماران کور رنگ را خانم‌ها تشکیل می‌دهند. 


این چشم پزشک افزود: این بیماری درمانی ندارد و بسیاری از بیماران مبتلا نیز از بیماری خود مطلع نیستند، چرا که در بسیاری از موارد محدودیت و مشکل خاصی را در دید خود احساس نمی‌کنند. 


وی افزود: وجود این بیماری به دلیل دچار مشکل شدن سلول‌های مخروطی چشم که در قسمت ماکولای چشم (مرکز بینایی) وجود دارند و وظیفهٔ تشخیص رنگ‌ها بر عهده آن‌هاست می‌باشد. 


مهران نیکخو اضافه کرد: چشم نیز مانند تلویزیون که انواع رنگ‌ها و تصاویر را با به کار بردن سه رنگ آبی، قرمز و سبز به ما نشان می‌دهد، عمل می‌کند و کسی که دچار سبز کوری است، دنیا را به صورت سیاه و سفید نمی‌بیند، بلکه وی قادر به تشخیص انواع رنگ‌ها بوده اما بعضی از رنگ‌ها را به گونه‌ای متفاوت با دیگران می‌بیند. 




انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن