تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دوست ندارم كه در كودكى از دنيا مى رفتم و وارد بهشت مى شدم و بزرگ نمى شدم تا پروردگارم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821253654




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آقای پوتین تشریف دارند، خودشان کارها را رو به راه می‌کنند


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: آقای پوتین تشریف دارند، خودشان کارها را رو به راه می‌کنند
تحولات اوکراین به مرحله‌ای بسیار حساس رسیده و نه تنها شبه جزیره کریمه بلکه بخش‌هایی دیگر نیز ممکن است از این کشور اروپای شرقی که در میانه اختلافات غرب وشرق گیر افتاده به جدایی کشیده شوند. بهترین سیاست ایران در برابر این تحولات چیست؟ جمعی از نمایندگان مجلس به این سوال پاسخ داده‌اند.
کد خبر: ۳۸۷۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۸ - 16 March 2014


تحولات اوکراین به مرحله‌ای بسیار حساس رسیده و نه تنها شبه جزیره کریمه بلکه بخش‌هایی دیگر نیز ممکن است از این کشور اروپای شرقی که در میانه اختلافات غرب وشرق گیر افتاده به جدایی کشیده شوند. بهترین سیاست ایران در برابر این تحولات چیست؟ جمعی از نمایندگان مجلس به این سوال پاسخ داده‌اند.

به گزارش «تابناک»، کارشناسان این منطقه از جهان سیاست بی‌طرفی فعال را به جمهوری اسلامی توصیه می‌کنند. بر این اساس، ایران نباید جانب هیچ یک از طرفین درگیر در اوکراین را بگیرد بلکه باید به حل و فصل موضوع کمک کند. در مقابل دو دیدگاه که بیشتر کارشناسان آن را در می‌کنند طرفداری از روسیه به عنوان طرف نزدیک‌تر به ایران و یا گزینه پرهیز از ارسال سیگنال‌های تحریک‌آمیز به غرب را پیشنهاد می‌کنند.

در این بین درباره موضع مناسب برای ایران در قبال تحولات اوکراین به سراغ برخی از نمایندگان مجلس رفتم و نظر آنها را در این باره جویا شدیم

محمد رضا تابش در این خصوص به خبرنگار تابناک گفت: همانگونه که ما همواره بر روی حق حاکمیت خود اصرار داریم و نمی گذاریم تا دیگران در آ ن مداخله کنند ما هم نباید در مساله آنها دخالت داشته باشیم البته مسائلی وجود دارد که هر دو طرف قضیه را حساس کرده است، از یک سو روسیه تلاش دارد تا خود را به آبهای آزاد برساند و تبدیل به یک قدرت بین اللملی شود و از تبدیل شدن به قدرت منطقه ای فرا تر رود.

از طرف دیگر خواست مردم اکراین هر چه باشد مهم است و با توجه به اینکه سیاست ورزی های گذشته عامل چنین رخدادی در اکراین هست سیاست مدار های ما نیز باید از آین داستان درس بگیرند چرا که در گذشته اکثر ساکنان کریمه را مسلمانان و تاتار ها تشکیل می دادند ولی در گذر زمان سیاست های اشتباه باعث شد تا این جمعیت از آنجا خارج شود.

تابش گفت: اگر این نظر سنجی بر روی جمعیت اول بود قطعا نظر سنجی چیز دیگری نشان میداد ولی حالا باید منتظر اتفاقات دیگری باشیم، به هر حال باید تابع دمکراسی باشیم و هیچ کس دیگری نمی تواند این نظر سنج را زیر سوال ببرد، این می تواند یک درس خوب برای زمام داران ما باشد که این امر را برای 50 سال و صد سال آینده بتوانیم پیش بینی کنیم. ابته روسته هم نباید مداخله نظامی در این منطقه بکند.

آقا محمدی اظهار داشت: من در این مود اظهار نظر نمی کنم آنجا آقای پوتین تشریف دارند و می توانند خودشان کارها را روبه راه کنند.

علی مطهری نیز در این باره به خبرنگار تابناک گفت: هر چه مردم اکران تصمیم بگیرند و هیچ کس دیگری چه ما و چه آمریکا و چه روسیه نمی تواند برای مردم یک کشور دیگر تصمیم بگیرد.

کوثری نیز در این باره گفت: اروپایی ها و خصوصا آمریکا یی ها کاری می کنند که کشور هایی که سالها طرف روسیه بودند را به نحوی بکشند به سمت خودشان و ین مساله باعث شده که روسیه که جایگاه مهمی در منطقه دارد نیز از وقوع این اتفاقات جلوگیری کند به همین دلیل کریمه که موقعیت مهمی دارد، و مردم آن خود داوطلبان مشتاق به پیوستن به روسیه هستند را جذب کرده است.

این نماینده در پاسخ به این سوال که موضع ایران در قبال الحاق کریمه به رویه چه خواهد بود گفت: ایران هم به جهت اینکه رابطه خوبی با روسیه، نسبت به آمریکا دارد تا حدی که منصفانه و عادلانه باشد حمایت می کند













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن